Suomen Energiayhtiö Oy!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulle soittivat ko firmasta parisen viikkoa sitten. Ekosähkö ja 10 % halvemmat hinnat houkuttelivat, mutta en tehnyt sopimusta. En halua sopia puhelimitse mitään tuollaisia, ilman että on mustaa valkoisella, lisäksi tällaisista asioista täytyy mielestäni keskustella myös puolison kanssa. Kieltäydyttyäni sopimuksesta näillä perustein useaan kertaan myyjä suuttui. Sanoin, että haluan ensin tutustua firmaan, kilpailuttaa sähköni ja keskustella avomieheni kanssa asiasta. Pitkin hampain myyjä suostui siihen, että hän soittelee puolen kuun tienoilla uudestaan. Kun soittaa, tiedän kyllä mitä vastaan...

Tarkanmarkan blogista luin Kuningaskuluttajan kuvailuja yhtiön toiminnasta ja siellä mainittiin, että firma on saanut huomautuksia Kuluttajavirastosta. Juttuja lukiessani mieleeni muistui viime keväältä tapaus, kun eräälle sokealle perhetutulle soitettiin samaisesta firmasta. Olin paikalla, joten kuulin siis puhelusta toisen osapuolen sanomat asiat. Todella vaikutti siltä, että he halusivat vain lähettää informaatiota ja mahdolliset sopimukset allekirjoitettavaksi, jos perhetuttuni vaikkapa olisi halunnutkin vaihtaa sähköyhtiötä. Hetua hän ei puhelimessa antanut, vain osoitteensa. Noin viikon päästä perhetuttuni sai kotiin kirjeen, jossa kiitettiin asiakkuudesta ja pyydettiin varmistamaan, että edellinen sähkösopimus on varmasti irtisanottu. Luettuani kirjeen perhetutulleni, hän oli hämmästynyt ja hieman vihainen, sillä puhelinmyyjä ei ollut antanut hänen ymmärtää, että siinä oltiin jo tehty sopimus sähkönmyynnin aloittamisesta. Noh, tulikiven katkuinen soitto firman asiakaspalveluun auttoi, sillä yhtäkään laskua ei tullut. Vanhan, sokean miehen harhaanjohtaminen oli kyllä ala-arvoinen teko. Eikä näiden juttujen perusteella hän ole ainoa, joka on johdettu harhaan.

Hyvä, jos joku on ollut tyytyväinen firmaan ja todella saanut halvempaa sähköä. Minä en aio sähköyhtiötä tähän yhtiöön vaihtaa.

Olen kuullut että näillä Suomen Energiayhtiötä pyörittävillä tyypeillä on jo uusikin sähköfirma pystyssä, tämä Market Energia. Ovat vissiin saaneet sen verran paljon palautetta ensimmäisestä toiminimestä että pitää välistä vaihtaa nimeä. Toimintatapa on kuulemma yhtä kehittynyt.

Oma kokemus ja neuvo teille:

Kirjallinen irtisanominen on ainoa mikä pätee. He eivät hyväksy toisen sähköyhtiön valtuutusta mihinkään. Ja kun olette viimein saaneet firman vaihdettua, olkaa tarkkoja että todellakin saatte sähkölaskut uudelta firmalta. Meidän tapauksessa ap yhtiö oli ilmoittanut uudelle yhtiölle että sähköä ei tarvitse siirtää.

me irtisanottiin sähkösopimus joulukuussa 2009 ja nyt yli vuosi sen jälkeen luukusta kolahti vielä yksi lasku Suomen Energiayhtiöltä. Uusi loppulasku ja reilut 500 euoa.

Minä olen ainakin pitänyt huolen siitä ettei kukaan työpaikallani eikä ystävä- ja sukulaispiirissä harhaudu Suomen Energiayhtiö Oy:n asiakkaaksi. Informoituja on tällä hetkellä n. 100. Loppulasku tuli lähes 2kk sitten. Palautusta varten ilmoitin tilitiedot. Kaksi sähköpostia ja kolme puhelua ei ole tuottanut toivottua tulosta. Joko rahat ovat loppuneet tai sitten he tarkoituksella hankkivat itselleen kyseenalaista mainetta. No, perintätoimisto saa hoitaa asian loppuun saakka.

En lukenut edes ketjua kun on pakko tulla haukkumaan oma kokemukseni ko firmasta.

Sieltä soitti niin asioita tietämätön nuori tyttönen, jota ei ollut ilmeisesti koulutettu yhtään tehtäviinsä, niin että kaikki kaatui hänen asiantuntemattomuuteensa. Hän ei tajunnut mitään, mitä häneltä kysyin, mm. sähkönsiirron käsitettä, eikä monia muitakaan perusjuttuja sähkön hinnoista.
Hän aloitti puhelun luullen, että asumme Helsingissä ja kun korjasin, että olemme muuttaneet pois, niin hän ei kysynyt että minne.
Sitten hän pokkana selitti, että he menevät alemmas hinnoissa kuin "Helsingin energia", (joka on halvempi kuin täkäläinen sähköyhtiö), jolloin korjasin, että ettekö te mene sen yhtiön hintoja alemmas, jonka alueella asiakas asuu, ja kun me emme asu enää Helsingissä päinkään, että mitäs hän oikein seliuttää mulle asiat väärin.

Hän ei tajunnut oikein mokanneensakaan ja sanoi nokkavasti mulle(!) että "No ei sille mitään voi jos haluatte maksa sähköstänne liikaa ettekä halua vaihtaa Suomen halvimpaan sähköön".
Vitsi mikä idiootti!! :D Alkoi v***la mulle, kun närkästyin ihan aiheellisesti hänen huonoudestaan.

Surkea yritys, jossa kuvitellaan, että sähkön myynti ei vaadi enempää kuin Anna-lehden myynti. Ei todellakaan!
Eivät perehdytä tai palkkaavat ihmisen, joka ei tiedä edes mikä on kilovattitunti!

Olen kuullut että näillä Suomen Energiayhtiötä pyörittävillä tyypeillä on jo uusikin sähköfirma pystyssä, tämä Market Energia. Ovat vissiin saaneet sen verran paljon palautetta ensimmäisestä toiminimestä että pitää välistä vaihtaa nimeä. Toimintatapa on kuulemma yhtä kehittynyt.

market energia jos joku on huijausyritys ja sey ei ole heidän kanssaan missään tekemisissä tällä hetkellä. energiamarkkinaviraston sivuilta voitte käydä katsomassa lausunnot kaikista firmoista mitkä ovat toimineet huonosti. itse en löytänyt vuoden 2008 jälkeen mitään pahaa sey:n toiminnasta. en ole sey:n asiakas mutta kyllä heidän toimintansa nykypäivänä on ihan toimivaa ja rehellistä. jos vaikkapa ihmiset ottaisivat selvää asioista niin ei tarvii tietämättään alkaa riehumaan =) itseäni tosiaan sähkönkilpailutus on aina kiinnostanut ja on kyllä tullut otettua selvää useista firmoista. esim. fortum ja muutamia muitakin isoja firmoja on joista on merkintää energiamarkkinaviraston sivuilla.. ja tiedoksi että fortum on kuitenkin yksi suurimmista suomessa toimivista sähköfirmoista..

Olin market energialla töissä kaksi kuukautta myymässä sopimuksia loppu vaiheessa kun ei mennyt kaupaksi sopimukset niin meitä käskettiin myydä suomen energia yhtiön nimillä että saadaan laitettu market energian sopimus että silleen

työkaverille oli käynyt niin,että hänen silloinen miesystävä oli keskustellut puhelimessa ko. firman puhelinmyyjän kans,puhelinmyyjä oli sitten tehnyt itse omin luvin sopimuksen miehen kanssa,vaikka asunnossa oli toisen sähköyhtiön sopimus jo olemassa työkaverini nimissä..näin ollen heille tuli muka kahdesta paikasta sähköt..
mulle on soiteltu sieltä kolmesti ja joka kerta olen todennut vaan;en ole vaihtamassa sähköyhtiötä ja kiittänyt puhelusta

Itse erehdyin tekemään Suomen energiayhtiön kanssa sopimuksen puhelimessa. Kaikki on hoitunut hyvin tähän mennessä (sanoivat puolestani irti vanhan sopimuksen), sain ensimmäisen kuukauden ilmaiseksi, laskut on olleet kohtuullisia. Silti meinaan irtisanoa sopimuksen kun tämä määräaikainen sopimus loppuu, olen nimittäin kuullut että hinnat pompsahtaa kummasti sen jälkeen... saas nähdä sitten mikä loppulasku sieltä tupsahtaa.

Viime viikolla kyllä soittivat että määräaikainen sopimuksesi loppuu xx.xx. ja tarjotaan uutta sopimusta, sanoin ei kiitos. Ei ikinä enään puhelimessa.

Alkuperäinen kirjoittaja tietoa kerännyt;24221094:
market energia jos joku on huijausyritys ja sey ei ole heidän kanssaan missään tekemisissä tällä hetkellä. energiamarkkinaviraston sivuilta voitte käydä katsomassa lausunnot kaikista firmoista mitkä ovat toimineet huonosti. itse en löytänyt vuoden 2008 jälkeen mitään pahaa sey:n toiminnasta. en ole sey:n asiakas mutta kyllä heidän toimintansa nykypäivänä on ihan toimivaa ja rehellistä. jos vaikkapa ihmiset ottaisivat selvää asioista niin ei tarvii tietämättään alkaa riehumaan =) itseäni tosiaan sähkönkilpailutus on aina kiinnostanut ja on kyllä tullut otettua selvää useista firmoista. esim. fortum ja muutamia muitakin isoja firmoja on joista on merkintää energiamarkkinaviraston sivuilla.. ja tiedoksi että fortum on kuitenkin yksi suurimmista suomessa toimivista sähköfirmoista..

:laugh:

Kyllä on ollut sey:n toiminnassa häikkää vuoden 2008 jälkeenkin. Oli todella suuri duuni päästä eroon tuollaisesta huijariyhtiöstä. Otin yhteyttä kuluttajaneuvojaan ja lopulta pääsin sey:tä eroon. EI KOSKAAN ENÄÄ!

[QUOTE="Alissa";24221352]:laugh:

Kyllä on ollut sey:n toiminnassa häikkää vuoden 2008 jälkeenkin. Oli todella suuri duuni päästä eroon tuollaisesta huijariyhtiöstä. Otin yhteyttä kuluttajaneuvojaan ja lopulta pääsin sey:tä eroon. EI KOSKAAN ENÄÄ![/QUOTE]

Menehän sinne energiamarkkinavirasto.fi katsohan sieltä lausunnot vuodesta 09 lähtien... tule kertomaan uudestaan sen jälkeen oliko merkintää väärästä toiminnasta.. sey:llä on kuitenkin lähelle 100000 tyytyväistä asiakasta ja tyytymättömiä muutama jotka tänne ovat kirjoitelleet.. en voi kuitenkaan kieltää etteikö jokaisella yrityksellä ole vähintään muutamien kanssa ongelmia juuri tuon suuren asiakasmäärän takia.. Olen edelleen ottanut selvää asioista. ja uskon että tuo energiamarkkinavirasto on luotettavampi kuin sinun päätelmät koska he nimenomaan sitä lakia seuraa..

En oo koskaan ollut kulutuksista enkä sitämyöten hinnoistakaan kiinnostunut mutta kun sey teki tarjouksen niin tuli tehtyä sopimus kun tiesin vanhan yhtiön olevan kalleimmasta päästä Suomessa. Noh nyt tuli reilu kuukausi takaperin tasauslasku 950e :P En vaan ymmärrä kun arvioitu kulutus on n. 24000 kWh ja toteutunut n. 15000kWh niin jos arvion mukaan on maksettu ja todellinen kulutus on reilusti alhaisempi niin mikä toi tasauslasku on?? En saanut asiakaspalvelulta ymmärretävää selitystä ja nyt ajattelinkin soittaa kuluttajasuojaan ja kysyä sieltä... Muutenkin nyt sitten huomasin että prkle, mehän maksetaan lähes 40% enemmän ku vanhassa yhtiössä >:( Sanomattakin lienee selvää että yhtiö vaihtuu mitä pikimmin

Mä en ollut ikinä kuullutkaan kyseisestä firmasta, kunnes mulle tupsahti sähkösopimus postiluukusta :O Soitin kyllä heti ja sanoin että en todellakaan ole tehnyt mitään sopimusta ja en semmoista halua. Peruivat sopimuksen, ja sittemmin (kolmeen vuoteen) en ole heistä mitään kuullut.

Mä olin kuulevinani että toi TJ olis ottanut hatkat?

Nostetaanpa vanhaa ketjua, sillä SEY metsästää jälleen uusia asiakkaita. Minulle soittaneen myyjän mukaan kohteena ovat kotitaloudet, jotka eivät ole vielä kilpailuttaneet sähkösopimustaan.

Onko kenelläkään tuoreita kokemuksia ko. firmasta?

No joka firmasta loytyy netistä niin isommista kuin suurimmistakin huono palautetta ja ei kannata. Mutta miettikääpä asiaa siltä kantilta missä ovat tyytyväiset asiakkaat?

No jossain muissa hommissa kuin katkerina netissä.

Suurimmista sähkoyhtioistakin suomessa kuten fortum on tällä hetkellä tosi tukalat oltavat mutta heillä on myos erikseen henkilot toissä jotka poistavat keskustelupalstoilta yhtiosta huonoja palauteita tai haukkuja antavia ihmisten tekstejä, myoskin nokia on saanut surkeaa palautetta välissä suomessa ja maailmalla (ottakaa taskusta puhelimenne ja hox ja hups vanha kunnon nokiahan siellä on vaikka sitä kaikille haukutaan ja moititaan kun tyopaikkoja vähennetään. Toimii edeleen moitteettomsti,viestit menee perille, puhelut toimii ja nettiäkin voi selailla, aijai jai ). Kaikilla firmoilla on tyytyväisiä ja tyytymättomiä asiakkaita, aina. Mutta jos mietitään että näissäkin suomen energia yhtiotä koskevissa netti palstoilla on jotakuinkin samat henkilot jotka kirjoittelevat maksimissaan 10-30 eri henkiloo ja jos mietitään että suomen energiayhtiolla on n. 80 000 asiakasta mikä määrä se tästä on?? herranjumala eihän se ole kuin 0,037% :D sama kuin puhutaan nokiaa, audia, samsungia tai muuta vastaavaa haukkuvaa. Miettikää että aina se huono sana tulee ensin esiin, mutta ei monesti tyytyväinen asiakas kommentoi. Vanha sanonta menee, hiljentyminen on tyytyväisyyden merkki :) siinä jokaiselle purtavaa iltapalaksi ;)

toimitusjohtaja Peter Wärme komeilee lafkan etusivulla, hermannista löytyy toimisto.
Eipä tuoltakaan tarvisi kuin kerran käydä vähän nippusiteiden ja kaasupillin kanssa juttelemassa, niin koko lafka katoaisi kuin tuhka tuuleen, tai ainakin pelleily loppuisi..

Ainiin mutta kyllähän kusettajatkin on vaan ihmisiä, ei saa ja buhuu..

Minä annoin puhelimessa henkilöturvatunnukseni. Kyllä se ensin mietitytti, mutta niin hyvin puhuivat ympäri joten kerroin sitten. En tiiä olinko ihan tyhmä, mutta vielä ei ole mitään seurauksia tullut. Minä olen semmoinen, että kun joku puhuu jotenkin "fiksusti" luotan siihen heti... Joskus sen näkee olinko tyhmä kun kerroin puhelimessa henk.turvatunnuksen, mutta tehty mikä tehty. Kerrotteko te muut ihmiset tunnuksianne ?

Henkiltunnus pitää antaa mille tahansa yhtiölle jos sopimuksen aikoo tehdä. Sillä varmistetaan myös ettei kukaan väärä henkilö voi tehdä sopimusta toisen nimissä ja auttaa löytämään oikean asiakkaan siirtoa varten jos on useita saman nimisiä paikkakunnalla. Olen myynyt Suomen Energiayhtiön ja parin muun sähköä. Kaikissa sama homma.

Yhteistyössä