Suomen Energiayhtiö Oy!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vuosi sitten tein toistaiseksi sopparin ja tasauslasku kun tuli niin oli hinta tuplaatunut 8 päivää sopparista.
Älkää menkö lankaan siihen huijaukseen ja pitäkää huoli vanhemmista.

Älkää tehkö minkäänlaista sopimusta ko. yhtiön kanssa! Elokuussa olivat soittaneet miehelleni ja hän sanoi että lähettäkää tarjous kotiin kirjallisena niin katsotaan sitten. Tarjous tuli ja mieheni ilmoitti samantien yhtiöön ettemme halua sopimusta heidän kanssaan vaan jatkamme siinä yhtiössä jossa jo olimme. Laskua alkoi kuitenkin tulemaan, ja mieheni soitti uudelleen firmaan. Sanoivat meillä olevan sopimus heidän kanssaan (!), pahoittelivat kovasti ja lupasivat lopettaa sopimuksen heti. Kuinka ollakaan, eilen tuli uusi lasku, siis maksumuistutus siitä ensimmäisestä, ja edelleen sama rumba, meillä kuulema on sopimus heidän kanssaan jne. jne. Mies soitti kuluttajaneuvontaan ja sieltä sanottiin, että sopimus pitää aina purkaa kirjallisesti, nythän puheluista ei ole mitään todistetta missään. Emme kuitenkaan ole koskaan tehneet sopimusta heidän kanssaan, ja Suomen energiayhtiön omilla sivuilla lukee: "Jos teet sopimuksen puhelimitse, lähetämme kotiinne vahvistuskirjeen, jossa näet sopimustiedot kirjallisena. Etämyyntilain mukaisesti teillä on 14 päivää harkinta-aikaa, ennen kuin irtisanomme nykyisen sähkönmyyntisopimuksenne. Jos otatte meihin yhteyttä näiden 14 päivän aikana, voitte perua sopimuksen ja pitää nykyisen sähköntoimittajanne." Eli tässä vaiheessa puhelukin riittää. Tai siis pitäisi riittää, nythän siellä laitetaan ihmisille sopimuksia, mitä he eivät edes ole halunneet. No, kuluttaja-asiamies hoitaa tällä hetkellä asiaa, ja se meidän entinen, nyt taas nykyinen sähköyhtiömme sanoi, että asiakkailta on tullu paljon palautetta Suomen energiayhtiöstä, ja hekin ovat antaneet ko. firmalle negatiivista palautetta. Eli ÄLKÄÄ missään nimessä tehkö sopimusta, ja jos olette tehneet ja haluatte siitä eroon, muistakaa että puhelinsoitto ei riitä, peruutus pitää tehdä kirjallisena. Ja aina on hyvä ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan, mitä enemmän ihmisiä valittaa huonosta palvelusta ja suoranaisesta huijauksesta, sitä paremmat mahdollisuudet on saada tällaiset huijarifirmat pois markkinoilta.

Itse olen ko. asiakas ja tietenkin luin netistä hieman mutta nehän ovat vain muiden mielipiteitä jotka eivät onneksi tähän mimmiin vaikuta. Ainoastaan kokeilemalla se selviää mistä on oikeasti kyse, enkä anna pelolle valtaa ja perustaa omaa päätöksen tekoa joidenkin katkeriin huonoihin kokemuksiin tai jopa ihmisiin jotka yrittävät vaan mustamaalata muita. Tai ei sitä tiedä vaikka olisi paikalliset sähköyhtiöt haukkumassa kilpailijaansa, tälläistäkään ei moni ota huomioon kun hyppivät vaan johtopäätöksiin.

Olen tyytyväinen että saan itse päättää minkä sähköyhtiön haluan eikä se että "Huijattu" tekee päätöksen minun puolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Jukka:
Itse olen ollut jo vuoden asiakkaana, eikä hintamuutokset niin suuria ole olleet. Muista en tiedä, mutta itse olen valmis ekosähköstä hieman enemmänkin maksamaan!

sulle ei muuten ole tullut vielä sitä tasauslaskua....
odotteles sitä

Itse tein asuntooni sopimuksen puhelimitse Suomen energiayhtiön kanssa ja luvattiin ilmaiset käyttösähköt ensimmäiseltä kuukaudelta, pyysin laskemaan ensimmäisen kuukauden säästön ja lopputulos oli ~85? säästöä/1. kk. Se kuulosti jo ihan hyvältä, lisäksi tarjosivat 5% edullisempaa 100% vesivoimalla tuotettua sähköä puolen vuoden hintatakuulla. Kysyin mitä tapahtuu sitten hintatakuun jälkeen, myyjä vastasi rehellisesti, että Suomen energiayhtiö seuraa sähkön pörssihintoja, jos hinnat nousee kattoon pörssissä niin nousevat myös SEY:llä. Jos pysyy hyvin alhaalla, niin pysyy myös SEY:llä. Ja näinhän se menee kaikilla yhtiöillä. Muistatte varmaan Fortumin tempaukset!

Kyseessä kuitenkin on toistaiseksi voimassa oleva sopimus, ja olen tietoinen että monilla muilla yhtiöllä on tapana nostaa sähkönhintaa jatkuvissa sopimuksissa joten halusin tentata myyjää asioista.

Tietenkin paketti kuulosti niin hyvältä minulle, että suostuin tekemään puhelinvaltuutuksen heidän kanssaan. Lupasivat myös lähettää tilausvahvistuksen parin kolmen viikon päästä, jotta voin nähdä kaiken mustaavalkoisella ja kertoi 14 päivän peruutusoikeudesta myös.

Paperit tulivat kotiini ja tiedot piti paikkansa, hinta oli jopa 0,01snt/kwh halvempi kuin lupasivat! Ei näyttänyt olevan mitään ongelmaa koko puljussa, olin hyvin tietoinen netti keskusteluista ja että voin olla sitoutumassa huijariyhtiöön.

Ensimmäinen lasku tuli 2kk päästä kuten sovittu, ja 1. kuukaudelta oli veloitettu vain perusmaksun verran, meillä se oli 2,5?/kk silloin. Säästimme tosiaan ~85? yhdeltä kuukaudelta. Seuraavalta kuukaudelta meiltä oli veloitettu aivan samojen arvioiden mukaan kun mitä paikallinen yhtiökin veloitti meiltä, ja SEY:n hinta piti paikkansa.

Erittäin tyytyväinen kilpailuttaja kun olen, tein sitten 2v. määräaikais sopimuksen halvimpaan yhtiöön minkä löysin tämän jälkeen, en kuitenkaan jaksa koko aikaa seurailla sähkön hintaa. Helsingin energia tarjosi minulle 4,95 snt/kwh 2?/kk perusmaksulla joten päädyin tekemään sinne 2v. määräaikaisen sopimuksen tuohon hintaan ja saan vielä plussa pisteet päälle!

Kokemus SEY:n kanssa oli siis erittäin antoisa minulle, säästin n. 90? 2kk:lta ilman mitään ongelmia, ja asiakaspalvelu heillä on aivan loistava mielestäni. Soitin sinne laskustani kun oli pari asiaa mitä halusin tarkistaa (oma mokani kun en ymmärrä noista ihan kaikkea) ja he neuvoivat "kädestä pitäen" mitä siellä lukee missäkin ja kaikki oli aivan oikein.

Myös muutamat ystäväni ovat olleet kyseisen firman asiakkaina ja heillä ainoastaan hyviä kokemuksia myös. Toinen ystäväni irtisanoi muuttaessaan sopimuksen 1. puhelin soitolla ja sai vielä vähän palautuksiakin ylimaksetusta sähköstä. Toinen ystävä perui sopimuksen ennen sopimuksen astumista voimaan 1. puhelin soitolla.

Hirveesti täällä on pahaa puhuttu kyseisestä yhtiöstä, mutta omat kokemukset/tuttujeni kokemukset ovat kyllä olleet ainoastaan positiivisia. Kannattaa kyllä kokeilla ihan itse eikä uskoa kaikkea mitä täällä puhutaan.

Meille soitettiin tuosta firmasta syksyllä ja oli sitten puhe, että laittavat kirjallisen tarjouksen. Tarjousta ei tullut, sen sijaan tuli LASKU ja oli aivan hirveä vääntö, että ei todellakaan makseta mitään laskua kun ei olla mitään sovittu. Nyt taas soittelivat ja oli aivan pakko todeta puhelimeen, että ei aiota ikinä tehdä minkäänlaista yhteistyötä kyseisen firman kanssa.

Just äsken peruin kyseisen firman kanssa sopparin. Ensinnäkin unohtivat laskuttaa minua ja ku soitin 4 kk sopimuksen jälkeen että millos tulee lasku, huomasivat etteivät olleet laskuttaneet lainkaan ja nyt saan maksaa 500 egee kerralla. Sit toiseks, hinta olis nyt muuttunut ku hintatakuu oli vain 6kk ja sit nousee ja uusi hinta olis ollu paljo kalliimpi ku entisen sähköfirman. Sanoin myyjälle että luvattiin edullisempaa sähköä kuin mitä nyt on, myyjä sanoi että niin vain puoleks vuodeks pätee se takuu Palasin sit siihen tuttuun takasin ja tein vuoden määräaikaissopimuksen huomattavasti halvemmilla hinnoilla. :laugh: :laugh: haistakoon kukkanen se firma!

Muistitkos Matti tarkistaa tasauslaskusta, oliko se luvattu ensimmäinen kuukausi todellakin ilmainen? Yhden kuukauden arviolaskunhan voi aina jättää laskuttamatta, mutta tasauslaskussa olet todennäköisesti maksanut jokaikisestä kuluttamastasi kWh:sta. Näkyikö siellä todellakin ensimmäisen kuukauden kulutus vähennyksenä koko kulutuksesta ja laskun loppusummasta?

Minun tarinani:
Tämä kyseinen firma on kyllä ihan luotettava ja sopimuksen voi purkee ihan milloin haluaa ja ainakin iltselläni oli 2 viikon irisanoutumis aika. ja olin todella tyytyväinen kun sähkölaskut oli oikeasti PIENEMPIÄ ja minulle tuli jotenkin hyvä mieli kun säätin luontoa :))
jouduin purkamaan sopimuksen kun muutin omakotitaloon ja en tiedä, kun en kysynyt että olisiko sitä ollut mahdollista siirtää tähä nykyiseen talomme. kyllä otan siitä selvän vielä kun tykkäsin paljon kyseisestä sähköyhtiöstä, eikä siinä perumisessa kauan mennyt. Mutta näitä juttuja lukiessa tulee olo, että olenko liian sinisilmäinen vai mitä ? en tiiä, mutta tykkäsin siitä ja mietin, uskonko näitä juttuja vai onko nämä kirjoittanut joku kateellinen ??

Täältähän löytyikin tietoa asiasta..

Mulle soitettiin myös tuolta firmasta ja käskin soittamaan miehelleni kun en ite kauhesti pelannu nuiden sähköfirmojen kans... No ne sitten soitti ja kertoi tarjouksensa ja lähettivät kotiin jotain lappusia, niissä luki että muka olimme ottaneet heidän tarjouksensa vastaan ja se alkaa silloinjasilloin, että automaattisesti peruvat edellisen sopimuksen... Mies sinne muutamaan kertaan soitti ettei oteta heiltä mitään ja varmisti myöhemmin uuden kirjeen tultua ettei haluta sieltä mitään, varmaan kk tai kaksi mennyt ja nyt tuli lasku ko firmalta, muutama pvä aiemmin oli tullutsähkönsiirtomaksu toiselta yhtiöltä, jolta aiemmin myös sähkölasku tuli...

Eli nyt ilmeisesti soittoa sinne kuluttaja hommaan ja perua etanalla tämä sopimus! ...ja unohtamatta sitä vihaista puhelinsoittoa!! argh!

Hei kannattaa varmaan purkaa se sopimus 14 vrk aikana jos sitä ei halua. Ja mitenkäs, eivät he voi ilman valtuutusta mitään sopimusta tehdä, joten miehenne teki valtuutuksen myyjän kanssa. Eli yhtiö ei tuon tekstin perusteella tehnyt mitään väärää.

Nokun oli puhe että he lähettää ne laput sieltä meille että saadaan miettiä otetaanko sähköt sieltä vai ei. ja tais olla het seur päivä kun ilmoitettiin että ei kiitos... nyt asia kunnossa, mies soitti ed. sähköpaikkaan ja sieltä kerrottiin että huijausfirma ja niit laskui ei tarvi maksaa.. (en jaksa selittää tänne tarkemmin) :D

Musta tuntuu että kaikki, tai suurin osa mustamaalaa ko. yrityksen. Itse olen ollut asiakkaana jo kolme vuotta ja kaikki on mennyt niinkuin pitää.. Ja sähkölaskuissa olen säästänyt huomattavia määriä, kyllä sen huomaa näin jälkikäteen. Ja laskutus on ollut hyvä ja laskut ovat tulleet ajallaan.. Älkää hyvät ihmiset antako näiden muiden tekstien hämätä teitä. Olen ollut TODELLA tyytyväinen ja aijon jatkossakin pitää sähköni kyseisessä yhtiössä..
Minua rupesi jotenki ärsyttämään kun lueskelin ihan sattumalta näitä tekstejä. En ole ennen käynyt täällä mutta ajankuluksi kirjoitin Suomenenergiayhtiö Googleen ja löysin tämän keskustelun..... Jos teille tulee soitto, olkaa tyytyväisiä. Ei siinä sähkön kilpailuttamisessa ole mitään pahaa ja hyvä vain kun saa ne paikalliset sähköyhtiöt vähän enemmä kilpailua jotta tajuaisivat oikeasti laske hintoja eikä joka kerta vain nosta..
Miettikää omassa pääkopassanne tätä yhtiötä älkääkö antako joidenkin hämärien kommenttein hämätä kun ei se välttämättä niin mene.
Älkää kiitos jauhako mitään perätöntä vaan puhukaaan AINOASTAA asiaa ja KOKEMUKSIANNE!!Kiitos!!! Monet noista kuulostaa niiin keksityiltä. Mutta tietenkään en voi itsekään olla varma asiasta, mutta itse olen pitkäaikainen asiakas ja halusin vain kertoa teille hyvät IHMISET että kyllä se yhtiö on ollut ihan rehellinen minulle. Kävin äsken vielä terkistamassa sähkölaskua ja näytti todella hyvältä ! :)

Mekin oltiin ko firman asiakkaina puolisen vuotta. Sitten tuli ilmoitus että sähkön hinta nousee, niin palattiin takas Vattenfallin asiakkaaksi. Ei ollut mitään ongelmia missään vaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja tosi tyytyväinen :):
En ole ennen käynyt täällä mutta ajankuluksi kirjoitin Suomenenergiayhtiö Googleen ja löysin tämän keskustelun.....

Kävin äsken vielä terkistamassa sähkölaskua ja näytti todella hyvältä ! :)

Onko SEY:n markkinointibudjetti todellakin noin naurettava, että onnettomasti "kuluttajakokemukseksi" naamioituna pitää levittää valheita foorumeilla?

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Mekin oltiin ko firman asiakkaina puolisen vuotta. Sitten tuli ilmoitus että sähkön hinta nousee, niin palattiin takas Vattenfallin asiakkaaksi. Ei ollut mitään ongelmia missään vaiheessa.

Sama täällä, tasauslasku vaan oli ihmeen suuri mutta ilmeisesti johtunee meidän kasvaneesta perhekoosta..

Mut sinä aikana kun meillä noilta oli sähkö niin kolme kertaa sitä sieltä tarjottiin, ja sopimusta mekään ei koskaan saatu.. Niin ja mä vaihdoin soittamalla helsingin energialle, ne sieltä sen irtisano, ei tarvinnut kirjallisesti irtisanoa niin kuin joku tuolla aiemmin sanoi..

Voi huoh.
Käyttäkää mitä sähköä tykkäätte mutta ajatelkaa luontoa. Miettikää tulevaisuuden sukupolvia ja antakaa heillekkin yhtä puhdas luonto kuin meilläkin on olluy täällä. Sama se paljonko se sähkö maksaa, mutta kunhan luonto säästyy. Sillä eikö jokaisen ihmisen oikeus ole puhdas luonto ja elinympäristö. Ihmiset on niin itsekkäitä, että ajattelee vain itseään ja omia rahojaan ja että ITSELLÄ on kaikki hyvin. Sama se miltä tulevaisuus näyttää sillä eihän me sitten enää olla olemassa ! Eikö vain ? Mietippä itse kuinka sinä ajattelet tällä hetkellä ?
Ajattele hyvä ihminen luontoa, ei sillä ole mitään väliä mitä sähköyhtiötä käyttää, mutta kuhan vaan käyttää sitä luonnonmukaista/säästävää sähköä...

En ole itse enerdiayhtiön asiakas vaan käytän tuulivoima sähköä..

Minä tein heille sopimuksen ja luin sitten jälkikäteen myös ikäviä juttuja netistä. Jatkoin kuitenkin sopimusta kunnes erään kerran tuli heiltä postissa kirje että hinnat nousee. Samantien toiselle yhtiölle sopimus ja irtisanoivat Suomen energiayhtiöltä puolestani sopimuksen. Jälkeenpäin tuli vielä kirje jossa pyysivät tilinumeroa minne maksaa ylimakettu sähkön tasausmaksu. Hyvin toimi hommat.

Ot, annatteko te ihmiset puhelimessa henkilötunnuksenne? Meille soittivat tuosta firmasta ja olin jo tekemässä sopimusta, mutta kun kysyivät henkkareita niin siihen jäi sopimuksen teko. En periaatteesta anna henkkareitani kellekään puhelimessa. Ei voi tietää kuka soittaa ja sanoo olevansa sieltä ja täältä ja pyytää teidän henkilötunnuksenne.

Minä annoin puhelimessa henkilöturvatunnukseni. Kyllä se ensin mietitytti, mutta niin hyvin puhuivat ympäri joten kerroin sitten. En tiiä olinko ihan tyhmä, mutta vielä ei ole mitään seurauksia tullut. Minä olen semmoinen, että kun joku puhuu jotenkin "fiksusti" luotan siihen heti... Joskus sen näkee olinko tyhmä kun kerroin puhelimessa henk.turvatunnuksen, mutta tehty mikä tehty. Kerrotteko te muut ihmiset tunnuksianne ?

Liityin asiakkaaksi puhelinmyynnin uhrina. Puolen vuoden kuluttua hinta nousi rajusti. Ilmoitus oli päivätty vanhaksi saapuessaan, jolloin irtisanomisaika oli umpeutunut. Yhtiö syytti minua ja postia, eikä suostunut muuttamaan ylimääräistä laskua

ihan samaa kokemusta puhelimessa ylipuhuvat
lasku melkeen tuplaantu
1 kk ilmanen
2kk normaali
3kk 20e lasku muuttunu 34 euroon ilman sähkönsiirto laskua
saman verran meni sähköä
luki että vihreä valinta
sain kummiski sähköpostilla ilmases vaihettua yhtiön takasin

jotku sanoo että 1kk arviolasku on ilmanen mutta tasauslaskussa
menee jokainen kwh vihreän valinnan mukaan

kumma että viranomaset antaa tuommosen yhtiön toimia
kieroileevat