Suomen Energiayhtiö Oy!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miehelle oli sitten tuollaisesta firmasta soitettu ja oli tehnyt sopimuksen,keskustelematta kanssani.Nyt tuli sopimus kotiin,ja kun googleen laittaa kyseisen firman niin sehän on täyttä huijausta!!!Soitin sinne että haluan perua sopimuksen,sanoi että asia on selvä.Kyllä kuitenkin jää miettimään onkohan kuitenkaan..Kyllä niin ottaa päähän kun mies menee aina tuollaisiin huijauksiin mukaan!Nyt saa pelolla odotella minkälaisia laskuja sieltä on odotettavissa.Onko muilla kokemuksia kyseisestä huijarifirmasta?Pääseekö siitä todella eroon?

meillä on ollu puolisen vuotta soppari niitten kanssa ja nyt haluttiin eroon,soitin sinne ensin ja pyysin että irtisanovat sopimuksen tän kuun vika päivä,sanottiin että laita sähköpostia niin asia on sillä selvä.laitoin ja vastaukseks tuli että teillä on joku minisopimus mikä on kolme kuukautta voimassa kerrallaan ja että sen voi sit vasta maaliskuun lopussa lopettaa..vähän pisti vihaks.saas kattoo ny miten käy sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä on ollu puolisen vuotta soppari niitten kanssa ja nyt haluttiin eroon,soitin sinne ensin ja pyysin että irtisanovat sopimuksen tän kuun vika päivä,sanottiin että laita sähköpostia niin asia on sillä selvä.laitoin ja vastaukseks tuli että teillä on joku minisopimus mikä on kolme kuukautta voimassa kerrallaan ja että sen voi sit vasta maaliskuun lopussa lopettaa..vähän pisti vihaks.saas kattoo ny miten käy sitten.

Onko sieltä tullut sitten isompia laskuja kuin olisi pitänyt?Mitenhän nyt toimin,kun en tiedä onko sopimus varmasti nyt irtisanottu.Oli siis 14 päivän harkinta-aika,mutta mistäpä sitä tietää kun huijaus kyseessä..Voihan ne vaan sanoa että asia selvä mutta laskuja alkaa tippumaan.

Onko sieltä tullut sitten isompia laskuja kuin olisi pitänyt?Mitenhän nyt toimin,kun en tiedä onko sopimus varmasti nyt irtisanottu.Oli siis 14 päivän harkinta-aika,mutta mistäpä sitä tietää kun huijaus kyseessä..Voihan ne vaan sanoa että asia selvä mutta laskuja alkaa tippumaan.

joo aina on pikkuhiljaa hinta noussu,ja muutenkin vaikuttaa epäillyttävältä koko touhu.mutta katotaan nyt onko se soppari sit maaliskuun lopussa päättyny,on mulla onneks ne sähköpostit tallessa,mutta ihmettelen tosiaan että miks ei voi irtisanoa aikasemmin sitä sopimusta.tähän en saanu vastausta ollenkaan.

joo aina on pikkuhiljaa hinta noussu,ja muutenkin vaikuttaa epäillyttävältä koko touhu.mutta katotaan nyt onko se soppari sit maaliskuun lopussa päättyny,on mulla onneks ne sähköpostit tallessa,mutta ihmettelen tosiaan että miks ei voi irtisanoa aikasemmin sitä sopimusta.tähän en saanu vastausta ollenkaan.

Pitäisiköhän siis vielä laittaa sähköpostia että varmistaisivat meille kirjallisena että emme siirtyneet asiakkaiksi?Eihän minulla ole nyt mitään todisteteita että irtisanoin sen.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ikinä enää sitä virmaa:
Itse tein niin että kirjoitin etanapostilla lähetettävän irtisanomiskirjeen ja vasta se tehosi.

Selvä,eli siis pitää vielä sähköpostia laittaa ja pyytää vastaus?En luota lainkaan tuohon puheluun.

Meillä siis toimivat niin, että meille ei tullut kotiin vahvistettavaksi ollenkaan tuota esisopimusta eikä siis laitettu nimeä alle: olivat vaan vaihtaneet nykyisen sähköntoimittajan kanssa sopimuksemme heille. Soittelimme molemmat yhtiöön; miehelleni oli yrittänyt sössöttää, että sopimus on määräaikainen ja ties mitä. Minulle sanoivat että sopimuksen irtisanominen onnistuu, kun heillä ei ole (ainakaan mielestäni) sopimusta kanssani ollenkaan. En suostunut maksamaan mitään laskuja, ja vaihdatin heti takaisin alkuperäiseen toimittajaan. EI ole VIELÄ kuulunut mitään, tämä tapahtui viime syksynä...

Mutta ihmehuijausta, kun ei tosiaan edes papereita kotiin toimittaneet...

Meillä sekoilivat, kun muutettiin miehen kanssa yhteen. Molemmilla oli kyseisen firman kanssa sopimus ja tarkoitus oli, että toinen sopimus lopetetaan kokonaan ja toinen siirretään siihen uuteen asuntoon. Siirto onnistui, mutta sen toisen sopimuksen katkaisu ei. Kun seuraava lasku tuli, soitettiin ja uusittiin se katkaisu ja ohjeeksi sanottiin, että lasku on mitätöity ja sen voi jättää maksamatta. Kohta tuli muistutuslasku. Sitten mies soitti paljon kirosanoja sisältäneen puhelun taas as.palveluun ja siellä hänet siirrettiin keskustelemaan jonkun pomon kanssa. Asian piti olla kunnossa. Jonkun ajan päästä tuli lasku perintätoimistosta, kun lasku oli ohjeen mukaan jätetty maksamatta!! Sopimus saatiin katkaistua, mutta varmuuden vuoksi maksoimme sen muutaman kympin laskun perintätoimistoon..

As.palvelussa ainakin meille vastasi aina joku hoonosoomi. en tiedä johtuiko ongelmat kieliongelmista vai mistä, mutta siihen firmaan en halua enää mitään yhteyksiä.

Mulle tuli myös joskus loka-marraskuussa tuolta soitto, kun olin kaupassa. Pyysin lähettämään mulle kirjallisen tarjouksen, muttei ollut mahdollista. Vaihtoehtoisesti tehtiin sopimus, jossa olisi 14 päivän peruutusaika, jonka aikana ehtisin tutustua ehtoihin yms. Mutta sieltähän ei tullut kahden viikon aikana yhtään mitään. En edes muistanut yhtiön nimeä, kun kaupassa ollessa olin nopeasti jotain sopinut. Sopimus jopa nauhoitettiin puhelimitse, jotta se olisi heillä ylhäällä.

No, soitin omaan yhtiöön ja kyselin, että mikäs tällainen mahtaisi olla. He ehdottivat tätä yhtiötä ja soitin sinne. Puhelimitse ottivat peruutuksen vastaan eikä ainakaan vielä ole tullut mitään postia omasta tai tästä yhtiöstä ettei olisi peruutus onnistunut. Paras ollakin ettei mitään tule tai mä menen lankoja pitkin sinne.

Tuli kyllä sellainen olo, etten ikinä enää sovi mitään edes alustavaa puhelimitse.

lain mukaan on tosiaan 14 päivän peruustus.
laita ihmeessä sähköpostia niin saat jotain tosistetta takaisin.

jos ei irtisanoudukkaan niin ala pommittaa. uhkaa asianajajalla.
suomen lain mukaan 14 päivän peruutus.

ja tosiaan allekirjoitustahan ei tarvita muutoin kuin että asiakas itse on halunnut allekirjoituspakon. sellaisen voi vaatia. silloin kauppa ei pätevä ilman allekirjoitusta.

tilausvahvistuksen lähetäminen ei myöskään ole laissa vaadittu. jos asiakas puhelimessa hyväksyy kaupan se on jo sitova.
tietenkin siis se 14 päivää

Alkuperäinen kirjoittaja MURSU:
Mulle tuli myös joskus loka-marraskuussa tuolta soitto, kun olin kaupassa. Pyysin lähettämään mulle kirjallisen tarjouksen, muttei ollut mahdollista. Vaihtoehtoisesti tehtiin sopimus, jossa olisi 14 päivän peruutusaika, jonka aikana ehtisin tutustua ehtoihin yms. Mutta sieltähän ei tullut kahden viikon aikana yhtään mitään. En edes muistanut yhtiön nimeä, kun kaupassa ollessa olin nopeasti jotain sopinut. Sopimus jopa nauhoitettiin puhelimitse, jotta se olisi heillä ylhäällä.

No, soitin omaan yhtiöön ja kyselin, että mikäs tällainen mahtaisi olla. He ehdottivat tätä yhtiötä ja soitin sinne. Puhelimitse ottivat peruutuksen vastaan eikä ainakaan vielä ole tullut mitään postia omasta tai tästä yhtiöstä ettei olisi peruutus onnistunut. Paras ollakin ettei mitään tule tai mä menen lankoja pitkin sinne.

Tuli kyllä sellainen olo, etten ikinä enää sovi mitään edes alustavaa puhelimitse.[/quote]
tää on sellainen tosi kurja juttu. kun noita huijareita riittää.mutta sitten on kunnollisiakin.

itse yrityksille myyn puhelimitse ja joskus on aika riesa se kun niiitä parkoja on huijattu eikä ne oikein uskalla luottaa.vaika toisaan meillä on luotettava firma.
ei tehdä mitään huijaus kauppoja.

päästiin ihan helposti eroon, tosin yrittivät vielä laskuttaa extraa, mutta yhdellä puhelinsoitolla sekin saatiin peruttua. huijari-firma on ja kannattaa hankkiutua eroon asap

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:

ja tosiaan allekirjoitustahan ei tarvita muutoin kuin että asiakas itse on halunnut allekirjoituspakon. sellaisen voi vaatia. silloin kauppa ei pätevä ilman allekirjoitusta.

tilausvahvistuksen lähetäminen ei myöskään ole laissa vaadittu. jos asiakas puhelimessa hyväksyy kaupan se on jo sitova.

Niinhän se olikin, ettei allekirjoituksia tarvittu mutta LUPASIVAT lähettää tuon esisopimuksen/vahvistuksen, josta alkaa se 14 päivän peruaika. Sitä ei koskaan tullut, joten oletin että sopimusta ei ole, enkä osannut sitä perua. Nyt asia kyllä pitäisi olla hoidossa.

Muuten...minulle sanoivat uhkailemalla puhelimessa, että ovat nauhoittaneet puheluni ja asiat eivät ole niin yksinkertaisia kuin oletan. Soitin asiakaspalveluun ja kysyin mm. Onko minulla oikeus lakkauttaa sopimus nyt? Onko se edes lainvoimainen, kun luvattua sopimusta ei ole lähetetty? Jne. Nauhoitin puhelun ja sanoin, että hyvinhän tuo oli yksinkertaista. Meni nainen vaikeaksi asiakaspalvelussa ja tosiaan, VIELÄ ei ole vaikeuksia tullut...

Mutta jäi tosiaan paska maku suuhun kaikesta, mitä puhelimitse myydään. Enää en tilaa edes lehtiä puhelimen kautta.

Mä irtisanoin sähköpostilla sopparin ja sieltä tuli vahvistus että on irtisanottu. (vielä ) ei ole tullut mitään ylimääräisiä laskuja (ja irtisanomisesta on jo vuosi). Tosi edullista sähköä tarjosivat sen ekat 3kk ja sitten tuli uusi lasku ja hinta oli ihan järjetön, onneks päästiin helposti eroon ko. firmasta.

Alkuperäinen kirjoittaja EllaMaaria:
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:

Niinhän se olikin, ettei allekirjoituksia tarvittu mutta LUPASIVAT lähettää tuon esisopimuksen/vahvistuksen, josta alkaa se 14 päivän peruaika. Sitä ei koskaan tullut, joten oletin että sopimusta ei ole, enkä osannut sitä perua. Nyt asia kyllä pitäisi olla hoidossa.

Muuten...minulle sanoivat uhkailemalla puhelimessa, että ovat nauhoittaneet puheluni ja asiat eivät ole niin yksinkertaisia kuin oletan. Soitin asiakaspalveluun ja kysyin mm. Onko minulla oikeus lakkauttaa sopimus nyt? Onko se edes lainvoimainen, kun luvattua sopimusta ei ole lähetetty? Jne. Nauhoitin puhelun ja sanoin, että hyvinhän tuo oli yksinkertaista. Meni nainen vaikeaksi asiakaspalvelussa ja tosiaan, VIELÄ ei ole vaikeuksia tullut...

Mutta jäi tosiaan paska maku suuhun kaikesta, mitä puhelimitse myydään. Enää en tilaa edes lehtiä puhelimen kautta.
joitakin puheluita tosiaan nauhotetaan. mutta siitä ei heille apua jos siellä puhelussa käy ilmi että vasta tilausvahvituksen jälkeen 14 päivää vaika se on normaalisti puhelusta 14 päivää.

uskon että noista huijareista pääsee eroon jos osaa olla tiukka. käydä kunnolla päälle. ne louvuttaa kun huomaa että tosta asiakkaasta on enemmän haittaa kuin hyötyä

Alkuperäinen kirjoittaja oksanen:
mitenkäs nykyään? tammikuussa viimeset kirjotettu tietääkö nykytilaanteesta joku?

Iäkästä äitiäni lähestyttiin ko. firman toimesta eilen. Onneksi hän kertoi asiasta minulle ja googletin firman. Sieltä sitä sitten alkoikin löytyä tietoa; Suomen Energiayhtiö Oy on saanut Kuluttajavirastolta lukuisia huomautuksia ja yritykselle on jopa asetettu uhkasakko katteettomien hintalupausten antamisesta. Myös Energiamarkkinavirasto on käsitellyt SEY:n bisneksiä koskien heidän viivyttelyään asiakkaan halutessa siirtää sopimuksensa heiltä pois.

Meilasin firmaan äitini puolesta välittömästi ja tänä aamuna vielä soitin. Mieshenkilö sanoi, ettei sopimus ole vielä irtisanottavissa koska he ovat ulkoistaneet sopimustoiminnot ja pitää odottaa kotiin saapuvaa kirjettä. Soitin vielä Kuluttajavirastoon, josta kehotettiin lähettämään vielä ihan oikea kirje etanapostissa (itselle tietenkin kopio) äitini omakätisellä allekirjoituksella varustettuna. Virastossa tiedettiin myös kertoa, että SEY saalistaa (oma ilmaisuni) nimenomaan ikäihmisiä. Huolehtikaa siis, hyvät omaiset, vanhuksistanne ja kehottakaa heitä kieltämään puhelinmyynti soittamalla palvelunumeroon 0600-13404.

Yhteistyössä