Ei ole tarjottu riittävän hyviä työehtoja. Finnair ilmeisesti laskee, että sen kannattaa ennemmin palvella asiakkaita huonosti kuin tarjota työntekijöille sellaisia etuja, että näiden kannattaisi tehdä sopimus. Maallikkona kuvittelisin, että tuo ei ole fiksu ratkaisu ja Finnairin kannattaisi ennemmin tehdä sopimukset ja taata asiakastyytyväisyys, mutta yleensä noissa isoissa firmoissa on aika hyviä kannattavuuslaskijoita, niin varmaan tietävät mitä tekevät. Mutta jos olisin lentämässä jonnekin, en kyllä valitsisi firmaa, jonka johto laskee lentojen peruuttamisen olevan kuukausitolkulla kannattava vaihtoehto.