Suomen ay-mafia on pilannut 260.000 ihmisen lomamatkan

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kumma juttu, että firma ei tee sopimusta työehdoista. Ei tuo ole kovin hyvä tapa tehdä bisnestä, että mennään päivä ja lento kerrallaan sen mukaan miten saadaan haalittua työntekijöitä hommiin. Sitten, jos ei saadakaan, niin sanotaan vaan asiakkaille, että sori. Tänään ei lennetäkään.
 
Kumma juttu, että työntekijät eivät tee sopimusta työehdoista.
Ei ole tarjottu riittävän hyviä työehtoja. Finnair ilmeisesti laskee, että sen kannattaa ennemmin palvella asiakkaita huonosti kuin tarjota työntekijöille sellaisia etuja, että näiden kannattaisi tehdä sopimus. Maallikkona kuvittelisin, että tuo ei ole fiksu ratkaisu ja Finnairin kannattaisi ennemmin tehdä sopimukset ja taata asiakastyytyväisyys, mutta yleensä noissa isoissa firmoissa on aika hyviä kannattavuuslaskijoita, niin varmaan tietävät mitä tekevät. Mutta jos olisin lentämässä jonnekin, en kyllä valitsisi firmaa, jonka johto laskee lentojen peruuttamisen olevan kuukausitolkulla kannattava vaihtoehto.
 
Ei ole tarjottu riittävän hyviä työehtoja. Finnair ilmeisesti laskee, että sen kannattaa ennemmin palvella asiakkaita huonosti kuin tarjota työntekijöille sellaisia etuja, että näiden kannattaisi tehdä sopimus. Maallikkona kuvittelisin, että tuo ei ole fiksu ratkaisu ja Finnairin kannattaisi ennemmin tehdä sopimukset ja taata asiakastyytyväisyys, mutta yleensä noissa isoissa firmoissa on aika hyviä kannattavuuslaskijoita, niin varmaan tietävät mitä tekevät. Mutta jos olisin lentämässä jonnekin, en kyllä valitsisi firmaa, jonka johto laskee lentojen peruuttamisen olevan kuukausitolkulla kannattava vaihtoehto.
Finnair on tehnyt viimeiset viisi vuotta tappiota.

 

Yhteistyössä