Suomalaista (alempaa) keskiluokkaa tällä hetkellä eniten huolestuttavat asiat

[QUOTE="vieras";27439955]Kelaas nyt hiukan sitä kuinka paljon lipität alkoa jos juot joka aterian yhteydessä viiniä? Kohta maksasi sanoo poks! Minusta sekä kalja että viini maistuvat pahalle.:x

Miksi keskiluokka menee katsomaan väkivaltaista teatteriesitystä?[/QUOTE]

Tai jos tähän nyt löytyisi joku varmasti keskiluokkaa edustava henkilö kertomaan, että hän ei ainakaan käy teatterissa, niin voisimme palstalogiikan mukaisesti pyyhkiä *erseemme Bourbieulla ja muilla typerillä ranskalaisteoreetikoilla.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27439978]Kokoomus ja heidän päätökset ajaa vahvasti tätä luokkayhteiskunta ajattelu tapaa, kokkarit pois vallasta niin ei tarvitse palata 60-luvulle.[/QUOTE]

Demareita äänestämällä meillä on paluu takaisin Neuvostoliittoon ja suunnitelmatalouteen. Vaan kuka ostaisi niitä peltiämpäreitä ja kumisaappaita?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27440011:
Ja sinä juot vain kirkkaita, vai? :D
Tykkäätkö siitä lätkästä?
Vai oletko salaporvari? :O
No en juo oikeastaan ollenkaan alkomahoolia. En tykkää alkon mausta ja päihtyminen ei ole mukavaa.

Lätkä on ihan mukavaa viihdettä kunhan se ei mene väkivallan puolelle. Se nyt vain on hienoa katsoa osaavia suorituksia, olkoon laji mikä tahansa.

Minä olen minä.:)
 
[QUOTE="vieras";27439978]Kokoomus ja heidän päätökset ajaa vahvasti tätä luokkayhteiskunta ajattelu tapaa, kokkarit pois vallasta niin ei tarvitse palata 60-luvulle.[/QUOTE]

Meinaatko, että vuoteen 2011 asti yhteiskunta oli ihan erityyppisesti jäsentyvä? Silloin oli Kepu ja sitä ennen Demarit valloillaan. Ja vasta viimeisen vuoden ajan on näitä luokkia muodosteltu?
 
Ees naistenlehdessä haastattelu ja kertois mieltymyksistään, vai?
Ääh, niissä akkainlehdissähän nyt lätistään mitä lätistään, mutta presidentin uudenvuodenpuhe on sentään sen tyyppinen Kansallinen Instituutio, jossa kuulisin mielelläni Saukin ajatuksia tähän kaikkia kuumottavaan pillukarvaproblematiikkaan liittyen.
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe ja Saura
"vieras"
[QUOTE="vieras";27440881]Tämä keskustelu taisi mennä keskivertopalstailijalta ihan yli, tajusi ehkä sanan pillukarva ja that's it.[/QUOTE]

Juu, ainakin minulta meni, enkä ymmärrä pillukarvojenkaan päälle.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27439098]Kumpihan on pahempi? Että lihava lapsi on uimahallissa vai että hän on mäkkärissä? ;)[/QUOTE]

Jos nyt kuitenin se lasten peppuseksi mäkkärissä.
 
miettijä
Ottaahan se päähän olla "alempaa sosiaaliluokkaa", vaikka miehellänikin tosi tohtoritason akateemisuutta suvussa ja omaisuutta. Itse olen työväenluokasta, mutta vanhempani eivät olleet näin köyhiä silloin kun minä olin lapsi. Mut tää on just tätä kun ei ole fyrkkaa ainakaan vielä, että voisi edes nousta samalle tasolle kuin lasten isovanhemmat. Hyvä puoli tässä tietysti on se, että tämä on yleinen naurua ja hyvää mieltä aiheuttava vitsi jonka voimme jakaa miehen kanssa kahden kesken, mutta ei missään olosuhteissa kavereiden keskuudessa.
 
"vieras"
Itse olen aina kokenut olevani jonkinlainen väliinputoaja. Äiti oli kirjastonhoitaja, isä rekkakuski. Itse työskentelin lähes keski-ikään asti puutarhurina.

Sittemmin valmistuin maisteriksi ja teen nyt väitöskirjaa. Olen yh ja meillä on tosi vähän rahaa. Harrastukseni lienevät pikemminkin keskiluokkaisia, mutta kotimme vähän Hobby Hall :D

Työväenluokkaiset tutut pitävät minua "liian hienona", akateemisten joukossa tunnen itseni moukaksi.
 
[QUOTE="vieras";27440924]Taas palstan pahin pätijäpari Isämies ja Lilii paikalla. ÄÄÄÄÄÄH, en jaksta tollaista !!!!?! Pysykää poissa![/QUOTE]

Ainahan sitä joku pätee jossakin asiassa...ei se väärin ole.
 

Yhteistyössä