Suomalaispariskunta hyppäsi oravanpyörästä ja lähti ikuiselle matkalle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Taika"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24921470:
Jep. Säästän palkallista sapattivuotta (tai paria) varten. Verottajahan siitä vain riemastuu, jos nostan isoa palkkaa. Nyt nostan vain sen, millä just ja just tulen toimeen. Pidän sitten myöhemmin vuoden parin palkallisen vapaan.

Virolaiseen yhtiöön sisään jätettyä rahaa ei veroteta, joten onko sulla tietoa onnistuisko virolaisen yhtiön käyttäminen Suomessa suomalaisessa yritystoiminnassa?

[QUOTE="vieras";24921487]Se on niin helkatin helppoa rikastua. Perustaa ensin yrityksen ja sen jälkeen maksaa itselleen sikasuurta palkkaa ja ökypaljon osinkoja.;)[/QUOTE]
Niin on :) Ja varsinkin, kun ensin tietysti maksaa hyvää palkaa niille työntekijöilleen.

[QUOTE="vieras";24921487]Se on niin helkatin helppoa rikastua. Perustaa ensin yrityksen ja sen jälkeen maksaa itselleen sikasuurta palkkaa ja ökypaljon osinkoja.;)[/QUOTE]

Niinpä, helpompaa...paaaljon helpompaa onkin valittaa muiden ihmisten ratkaisuista oman elämänsä suhteen.

Aika iso osa palstamammoistakin elää lähes koko elämänsä toisten varoilla. Mitä hiton väliä, vaikka itsensä elättävä pariskunta palaisikin vanhuksina mutamaksi vuodeksi yhteiselle ruokakupille? Sitäpaitsi, jos menot ovat pariskunnalta alle 500 e/kk, elää vaikka puolen miljoonan säästöillä taatusti ihan sinne loppuun asti.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Niin, eivät niin. Mutta ole huoleti, ei näitä 'vapaamatkustajia' ihan joka sormelle ole.
Mutta voihan tästä näinkin marginaalisesta ilmiöstä olla hurrrjan huolissaan kansantaloudelliselta pohjalta jos oikein kovasti haluaa.

Itse asiassa jo 30 vuotta sitten kotipaikkakunnalle tuli mies, joka oli asunut tuolla rapakon takana koko työikänsä. Sitten sairaana vanhuksena tuli Suomeen takaisin. Ei siitä oikein kukaan tykännyt. Veronsa oli maksanut toiseen maahan.

Tulevaisuudessa meillä on näitä vapaamatkustajia ihan riittämiin. Vapaamatkustus ilmiönä ei ole mikään marginaalinen juttu. Kyllä niitä tässä maassa riittää joka lähtöön.

Jos olet huomannut, niin Suomessa tämä työikäisten määrä vähenee aika huolestuttavaa vauhtia. Ja eläkeikäisten määrä kasvaa.

[QUOTE="vieras";24921506]Virolaiseen yhtiöön sisään jätettyä rahaa ei veroteta, joten onko sulla tietoa onnistuisko virolaisen yhtiön käyttäminen Suomessa suomalaisessa yritystoiminnassa?[/QUOTE]
Mä en ala veroilla kikkaileaan. Maksan kuuliaisesti Suomeen sen, mitä mun pitää maksaa. Pyrin kuitenkin siihen, että en nosta enempää palkkaa kuin elämiseeni tarvitsen. Joskus teen virhearvioita ja joudun viimeisen viikon ennen palkanmaksupäivää kiristelemään vyötäni. Toki voisin ilmoittaa firmaan, etä nyt tartten lisää rahaa, mutta hyvin harvoin sitä teen. Mieluummin kituutan kuin nostan ennenaikaisesti tai ylimääräistä. Lasten takia joskus on pitänyt nostaa, mutta pyrin siihen, että eletään vaatimattomasti ja kulutetaan mahdollisimman vähän.

Itse asiassa jo 30 vuotta sitten kotipaikkakunnalle tuli mies, joka oli asunut tuolla rapakon takana koko työikänsä. Sitten sairaana vanhuksena tuli Suomeen takaisin. Ei siitä oikein kukaan tykännyt. Veronsa oli maksanut toiseen maahan.

Tulevaisuudessa meillä on näitä vapaamatkustajia ihan riittämiin. Vapaamatkustus ilmiönä ei ole mikään marginaalinen juttu. Kyllä niitä tässä maassa riittää joka lähtöön.

Jos olet huomannut, niin Suomessa tämä työikäisten määrä vähenee aika huolestuttavaa vauhtia. Ja eläkeikäisten määrä kasvaa.

No joo. Mutta onneksi meillä maahanmuuttajat pelastavat talouden. Ja eiku Frank Drebiniä katsomaan. Kiitos ja kumarrus.
Vapaamatkustajuus haaveissain vainko on mun...?

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama
Niin, eivät niin. Mutta ole huoleti, ei näitä 'vapaamatkustajia' ihan joka sormelle ole.
Mutta voihan tästä näinkin marginaalisesta ilmiöstä olla hurrrjan huolissaan kansantaloudelliselta pohjalta jos oikein kovasti haluaa.

Sen verran paljon näitä vapaamatkustajia on, että Suomen valtio on velkaantunut noin 80.000 miljoonaa euroa, ensi vuonna ainakin 7000 miljoonaa euroa velkaa lisä,ä ja siihen kunnat päälle...

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24921451:
Mikset sitten mene siihen maahan ja perusta uimavalvojayritys? Maksat kaikille työntekijöillesi hyvää palkkaa. Suomessakin voit perustaa vaikka minkälaisen yrityksen ja maksaa työntekijöillesi hyvää palkkaa. Mikään laki ei kiellä sinua tekemästä niin. On vain ihan itsestäsi kiinni haluatko vai et.

Minulla ei ole siihen varaa, ylipäänsä minulla ei ole varaa perustaa yritystä missään maassa. Mutta ei se silti poista sitä etteikö huonot palkat olisi väärin, varsinkin kun kyseisen hintataso on kovin korkea.

[QUOTE="vieras";24920996]Esin sulla oi velvollisuuksia lapsiasi kohtaan, nyt sinulla on velvollisuuksia vanhempiasi kohtaan, kunhan aika jättää vanhempasi niin sitten sinulla on keksittynä jokin uusi velvollisuus...[/QUOTE]

Oot ihme tyyppi.

Olen ajatellut aikalailla kuten Keittiönoita, ensin hoidan lapseni ja sitten vanhempani täällä, en voisi jättää heitä nykyisen vanhustenhoidon armoille, ovathan hekin hoitaneet minua kun olin lapsi.

Sitten nostan kytkintä :) Ellen sitä ennen voita lotossa ja pysty nappaamaan porukoitani mukaan johkin :P

[QUOTE="poikia3";24921346]Yksi kysymys sinulle Akaatti, miksi mielestäsi olisi ok elää työtä tekemättä Suomessa, jos se ei ole sitä jossain muualla maailmassa?[/QUOTE]

Jokaisellahan tuohon on oikeus kaiketi. Se on vain jotenkin vastenmielinen ilmiö, että sitten kerskaillaan kun on niin mahtavaa halvan hintatason köyhissä maissa samaan aikaan, kun niissä maissa köyhät raatavat, että näillä kultalusikkaihmisillä olisi kivaa.

Minulla ei ole siihen varaa, ylipäänsä minulla ei ole varaa perustaa yritystä missään maassa. Mutta ei se silti poista sitä etteikö huonot palkat olisi väärin, varsinkin kun kyseisen hintataso on kovin korkea.
Miten niin ei ole varaa? Ei mullakaan ollut pääomana kuin vanha tietokone, kun yrittäjäksi ryhdyin. Vaqrsinainen pääomani oli korvien välissä ja käytössäni mulle ihan ilmaista.

Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM;24921136:
Toi:" syö lautanen tyhjäksi, koska joillakin lapsilla ei ole ruokaa", lausahdus saa mut vihaiseksi. Ei ole minun tai minun lasteni vika että kaikilla ei ole ruokaa.

Ei kukaan sitä tarkoitakaan vaan sitä, että ruokaa täytyy osata arvostaa sen verran, että syö tarjotun ruoan eikä nirsoile turhaa. Onhan se käsittämättömän epäreilua, että hyväosaiset suomalaiset jättää keittonsa syömättä jos siinä on vaikka tilliä ja köyhän afrikkalaisen maan lapset joutuvat nousemaan aamulla viideltä, että ehtisivät hakea "puhdasta" vettä kaivolta kolmen kilometrin päästä, josta voisi keittää sitä samaa maissipuuroa kuin joka päivä.

Ei ole kyse siitä, mikä on kenenkäkin syy. Itse koen, että voisin hyvinkin käyttää tuota samaa perustetta lasteni kanssa. On siis osattava arvostaa ruokaa. Jos kuitenkin päiväkodin tädit tuputtaa mun lapsille ruokaa tuolla perusteella, niin se taas tuntuu ärsyttävältä. Silloin tulee puolustusreaktio ja koen, ettei se ole minun lasteni syy.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24921629:
No mulle se kyllä ne ekat kuukaudet juurikin oli ilmaista. Sitten aloin saada jo rahaakin hommasta.

Minusta yrityksen perustaminen on melko vaikeaa. Ainakin minulle. Muistan kun piti aikoinaan tehdä joitain yrityksen liiketoimintasuunnitelmia niin ei se kovin miellyttävää ollut ja kyse oli ihan harjoitustöistä ja muistaakseni siinä oli sellainen käytäntö, että jonkun viraston tai muu vastaavan piti hyväksyä se suunnitelma ennen kuin yritys alkaisi toimia. Lisäksi minulla ei ainakaan tällä hetkellä ole sellaista asiaa, josta voisin perustaa yrityksen.

Minusta yrityksen perustaminen on melko vaikeaa. Ainakin minulle. Muistan kun piti aikoinaan tehdä joitain yrityksen liiketoimintasuunnitelmia niin ei se kovin miellyttävää ollut ja kyse oli ihan harjoitustöistä ja muistaakseni siinä oli sellainen käytäntö, että jonkun viraston tai muu vastaavan piti hyväksyä se suunnitelma ennen kuin yritys alkaisi toimia. Lisäksi minulla ei ainakaan tällä hetkellä ole sellaista asiaa, josta voisin perustaa yrityksen.
Yhteiskunnallisesti valveutuneena yksilönä kyllä keksit - joo vaan vähänkään mietit - hyviä tulevaisuuden liikeideoita. Sitäpaitsi yrityksen perustamiseen ei tarvita nuuta kuin hommata ly-tunnus. Mitään liiketoimintasuunnitelmia tai muita sellaisia ei tarvita. Perustat firman, rekisteröit sen ja alat hommiin. Exä osasi perustaa firman ihan vaan kansalaiskoulupohjalta. Ei yrityksen perustaminen mitään rakettitiedettä ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24921774:
Yhteiskunnallisesti valveutuneena yksilönä kyllä keksit - joo vaan vähänkään mietit - hyviä tulevaisuuden liikeideoita. Sitäpaitsi yrityksen perustamiseen ei tarvita nuuta kuin hommata ly-tunnus. Mitään liiketoimintasuunnitelmia tai muita sellaisia ei tarvita. Perustat firman, rekisteröit sen ja alat hommiin. Exä osasi perustaa firman ihan vaan kansalaiskoulupohjalta. Ei yrityksen perustaminen mitään rakettitiedettä ole.

Mutta miksi minun pitäisi perustaa yritys? Ulkomaille en ala yritystä perustamaan eikä sinne yrityksen perustaminen useinkaan ole ihan kovin yksinkertaista.

Mutta miksi minun pitäisi perustaa yritys? Ulkomaille en ala yritystä perustamaan eikä sinne yrityksen perustaminen useinkaan ole ihan kovin yksinkertaista.
Jotta voisit maksaa hyvää palkkaa sellaisille, jotka nyt mielestäsi tienaavat liian vähän. Lisäksi työllistäisit itsesi ja monta muuta. Olisit yhteiskunnan kannalta hyödyllisempi kuin jos olet vain palkansaajana jonkun toisen firmassa. Voisit tehdä jotain konkreettista omien arvojesi mukaista.

no yritäppä päättää kumpi on kamalampaa länsimäinen elämäntapa vai se että köyhissä maissa ihmiset raatavat saadakseen elantonsa. Ja mitä sinä olet henk.koht. valmis tekemään tasa-arvoisemman yhteiskunnan puolesta?

Yhteistyössä