Suomalaispariskunta hyppäsi oravanpyörästä ja lähti ikuiselle matkalle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Taika"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En minä sano, etteikö saisi lähteä, mutta usein nuo jutut esitetään siinä valossa, että on jotenkin parempaa jos lähtee. Samoin olen huomannut tietyn ylimielisyyden monissa (huom! en puhu nyt tästä lehtijutun pariskunnasta vaan aiheesta ennemminkin yleisesti) lähtijöissä.
No eikö sitten ole joskus parempikin lähteä? Perustele, jos mielestäsi ei ole. Jos et tiedä, niin monet keski-ikäiset tänä päivänä ovat alkaneet etsiä materian sijasta henkisyyttä. Suomi ei juurikaan henkisyyttä tarjoa. Paitsi meille suomenuskoisille.

Intiakin on yksi maa, jossa on helppo elää rikkaana. Toista on kuitenkin elämän todellisuus suurimmalla osalle intialaisista.
Tottaki, näinhän se on. Ja siinä kaksi todellisuutta kohtaavat kolahtaen. Vaikka en mä koskaan ihan purematta niellyt sitä, että mut nähtiin kävelevänä dollarin setelinä koska oli Eurooppalainen. Matkustamiseni oli kuitenkin kokolailla shoe string-matkailua.

Intiakin on yksi maa, jossa on helppo elää rikkaana. Toista on kuitenkin elämän todellisuus suurimmalla osalle intialaisista.

Kyllä, Intiassa on paljon köyhiä, kuten on ympäri maailmaa. Ihmisiä elää ihan järkyttävissä olosuhteissa, on sotia ja nälänhätää ja ties mitä kauheuksia. Se on ikävä tosiasia. Eikö siis meillä ole oikeutta nauttia omasta elämästämme, niinkuin parhaaksi näemme, kun muualla on kärsimystä? Ei minun tai jonkun muun matkailuhalun omaavan ihmisen elämäntapa vaikuta siihen millään tavalla, että maailma on monella tapaa mätä paikka.

[QUOTE="vieras";24921014]Aivan. Miljardi intialaista ei tänään tiedä mistä saa huomenna jokapäiväisen leipänsä.[/QUOTE]

Niin. Aika perseestähän se on, eikä sitä saa edes reppumatkailulla parannettua...

[QUOTE="Riksu";24920717]Jos olisimme lapsettomia, saattaisimme tehdä jotain vastaavaa. Asunnon ja muun omaisuuden myynnistä irtoaisi muutama sata tonnia ja niillä eläisi mukavasti monen monta vuotta jossain muualla.[/QUOTE]

Mikäs este lapset ovat? Jutun mies oli hylännyt ala-asteikäiset lapsensa ja lähtenyt maailmalle.

[QUOTE="vieras";24921041]Mikäs este lapset ovat? Jutun mies oli hylännyt ala-asteikäiset lapsensa ja lähtenyt maailmalle.[/QUOTE]
Mihin se ne lapset jätti? Vai oliko vaan viikonoppuisä, jolla ei muutenkaan ollut pahemmin osaa eikä arpaa lastensa elämässä?

[QUOTE="vierailija";24921026]Kyllä, Intiassa on paljon köyhiä, kuten on ympäri maailmaa. Ihmisiä elää ihan järkyttävissä olosuhteissa, on sotia ja nälänhätää ja ties mitä kauheuksia. Se on ikävä tosiasia. Eikö siis meillä ole oikeutta nauttia omasta elämästämme, niinkuin parhaaksi näemme, kun muualla on kärsimystä? Ei minun tai jonkun muun matkailuhalun omaavan ihmisen elämäntapa vaikuta siihen millään tavalla, että maailma on monella tapaa mätä paikka.[/QUOTE]

Ei, meillä suomalaisilla EI ole oikeutta nauttia elämästä koska niin moni maapallon ihmisistä kärsii nälästä ja ties mistä. Tätähän meille syötetään lapsesta asti ja syyllistetään kaikesta pahasta mitä maa päällään kantaa.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24921055:
Mihin se ne lapset jätti? Vai oliko vaan viikonoppuisä, jolla ei muutenkaan ollut pahemmin osaa eikä arpaa lastensa elämässä?

Eronnut 2 kertaa ja nuoremman lapsen äiti evännyt tapaamiset. Mies ikävöi kyllä lapsiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24921055:

No mihis miehillä on palstan mukaan tapana lapsensa jättää: äidille.

Onnistuiskohan tämänkään pariskunnan maailmalla eläminen jos joutuisivat maksamaan Suomeen jätettyjen lapsiensa koulunkäynnin?

[QUOTE="vieras";24921058]Ei, meillä suomalaisilla EI ole oikeutta nauttia elämästä koska niin moni maapallon ihmisistä kärsii nälästä ja ties mistä. Tätähän meille syötetään lapsesta asti ja syyllistetään kaikesta pahasta mitä maa päällään kantaa.[/QUOTE]
Vieläkin muistan 60-luvulta, miten oli pakko syödä se kalan silmä kalakeitosta, koska biafralaisilla lapsilla ei ollut ruokaa :x

[QUOTE="vieras";24921071]No mihis miehillä on palstan mukaan tapana lapsensa jättää: äidille.

Onnistuiskohan tämänkään pariskunnan maailmalla eläminen jos joutuisivat maksamaan Suomeen jätettyjen lapsiensa koulunkäynnin?[/QUOTE]

Noh, eikös ne ole siellä 'ikuisella matkallaan' juuri ja vaan siksi että se heiltä onnistuu???? Turha kai siitä on kenenkään nokkaa sen kummemmin koputtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24921078:
Vieläkin muistan 60-luvulta, miten oli pakko syödä se kalan silmä kalakeitosta, koska biafralaisilla lapsilla ei ollut ruokaa :x

Vaikka minäkin olen 60-luvun lapsi niin onneksi en muista kokeneeni moista kauhukokemusta.

60-luvun vitsi tunnelman keventämiseksi. Miksi sokeat biafralaiset lapset ovat onnellisia? He eivät näe nälkää.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
[QUOTE="vieras";24921058]Ei, meillä suomalaisilla EI ole oikeutta nauttia elämästä koska niin moni maapallon ihmisistä kärsii nälästä ja ties mistä. Tätähän meille syötetään lapsesta asti ja syyllistetään kaikesta pahasta mitä maa päällään kantaa.[/QUOTE]

Ei kai kyse ole nauttimisesta vaan enemmänkin ehkä siitä miten moni unohtaa kokonaan millaisella muiden ihmisten uurastuksella oma elintaso on tullut. Ainakin minulla on tullut huono olo uida uima-altaassa, kun samaan aikaan uimavalvoja istuu aamusta iltaan altaan reunalla saaden sellaista palkkaa, ettei sillä koskaan tule esimerkiksi minun kaltaiseen elintasoon (enkä todellakaan ole edes rikas suomalaisessa mittakaavassa). Kyllä sellainen tuntuu ihan pahalta ja sen vuoksi onkin käsittämätöntä miten moni unohtaa kokonaan tämän tosiasian. Me suomalaiset olemme saaneet keskimääräistä paljon paremmat olosuhteet vain syntymällä suomalaisiksi.

[QUOTE="vieras";24921111]Vaikka minäkin olen 60-luvun lapsi niin onneksi en muista kokeneeni moista kauhukokemusta.

60-luvun vitsi tunnelman keventämiseksi. Miksi sokeat biafralaiset lapset ovat onnellisia? He eivät näe nälkää.[/QUOTE]
Minä muistan. Syksy 1968 Munkkivuoren kansakoulu. Ällöttävä kalan silmä kellumassa keiton pinnalla. Ja syötävä oli.

[QUOTE="vieras";24921122]Onnistuuhan se kunhan poimii vain rusinat pullista.[/QUOTE]

Okei, mä ymmärrän, että ihmiset näkevät tän 'rusinat pullasta'-tematiikan äärimmäisen epäeettisenä, mutta toisaalta...jos siihen on mahdollisuus niin..etkö sinä itsekin niin tekisi????

Ei kai kyse ole nauttimisesta vaan enemmänkin ehkä siitä miten moni unohtaa kokonaan millaisella muiden ihmisten uurastuksella oma elintaso on tullut. Ainakin minulla on tullut huono olo uida uima-altaassa, kun samaan aikaan uimavalvoja istuu aamusta iltaan altaan reunalla saaden sellaista palkkaa, ettei sillä koskaan tule esimerkiksi minun kaltaiseen elintasoon (enkä todellakaan ole edes rikas suomalaisessa mittakaavassa). Kyllä sellainen tuntuu ihan pahalta ja sen vuoksi onkin käsittämätöntä miten moni unohtaa kokonaan tämän tosiasian. Me suomalaiset olemme saaneet keskimääräistä paljon paremmat olosuhteet vain syntymällä suomalaisiksi.

Ehkä mä kuitenkin näen, että kyseinen reissaajapariskunta on tehnyt oman osansa sen eteen, että ovat valmistuneet ja tehneet duunia..mieshän on ollut edellisessä elämässään työnarkomaani ja kokenut herätyksen, työ ei ole se ainoa onnelliseksi tekevä asia maailmassa. Jos nää tyypit eläisivät sitä samaa keskiluokkaista elämää kuin taaksensa jättivät, he kuluttaisivat paljon enemmän kun mitä nyt tekevät. Tosin lentsikalla matkustaminen on vallan epäekologista, sen myönnän....

Totta. Myös ne uimavalvojat. Sulle ihan lohdutuksesi: minä teen ihan itse 60-80 -tuntista työviikkoa eikä mulla ole yhtäkään palkattua alaista. Joka ainoa euro, minkä tienaan, on vain ja ainoastaan omasta selkänahastani revittyä. Kun säästän rahaa, säästän omiani enkä jonkun toisen työllä hankittuja. Ja kun pistän pillit pussiin, elän niillä säästöilläni. Olen tainnut jo viimeisen 10 vuoden aikana maksaa veroina (alvit, yrityksen verot ja omat ansiotuoveroni) yhteiskunnalle takaisin sen, mitä yhteiskunta on muhun ja perheeseeni investoinut.

Yhteistyössä