Suomalaisilla äideillä on elämä huonoa

  • Viestiketjun aloittaja Uskovainen
  • Ensimmäinen viesti
Puolustus:
Vantaalaisilla iseillä AINAKIN menee oikesti huonosti. Ala-asteikäisistä 18% käyttää alkoholia ja yläasteella 46% ja n.25% ainakin 2 krt kuussa humaltuakseen.
Että eihän ne lapset tietty mallia ota.. Ne oppii vaan huonosta yhteiskunnasta, kaduilla olevista vähäosasista ja naapurin juoppoperalta ne juomatavat ja tupakoinnin. Vai äitikö se naukkailee illat sidukkaa kotona?
 
voi ei
Alkuperäinen kirjoittaja Uskovainen:
mitä voitaisiin tehdä äitien elämänlaadun parantamiseksi? Äidit voi pahoin, sen seurauksena lapset alkaa voimaan huonosti. Äideillä ei ole muuta tekemistä kuin kysellä palstalla montako siideriä ja kaljaa on juotu. Juominen on sitä äidin laatuaikaa. Tai tissien esitteleminen suurelle yleisölle. Sitten luullaan tehneensä jotain hyvin suurta. Jotain pitäis tehdä.
Niin samaa mieltä! Perjantaina, lauantaina kysymys mitä lasissa, viikolla tissien esittelyt. Milloin ollaan lasten kanssa.?
Säälittää nämä nykyiset lapset ja tarhassakin ongelmia kun ei mitään järjestystä kotona.
Vedetään kaljaa, siideriä, kuvataan tissejä, tapellaan miehen kanssa, huudetaan lapsille ja lapset yöt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiekuva Kinkku:
En tiiä onks tää provo vai mikä, mut sitä oon aina ihmetelly kuinka kärkkäitä just uskovaiset on kritisoimaan muiden tekemisiä. Aika jännä juttu.
Yhtä lailla uskovaiset kuin muutkin. Tämä taitaa olla ainoa missä mainitaan usko täällä. En muista yhtään muuta provoa joka olisi uskiksen aloittama. Uskontoja vastaan on kyllä ollut paljon provoaloituskia.

 
Alkuperäinen kirjoittaja palleriina:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiekuva Kinkku:
En tiiä onks tää provo vai mikä, mut sitä oon aina ihmetelly kuinka kärkkäitä just uskovaiset on kritisoimaan muiden tekemisiä. Aika jännä juttu.
Yhtä lailla uskovaiset kuin muutkin. Tämä taitaa olla ainoa missä mainitaan usko täällä. En muista yhtään muuta provoa joka olisi uskiksen aloittama. Uskontoja vastaan on kyllä ollut paljon provoaloituskia.
Miun kokemukset onkin todellisesta elämästä. Se on kyllä hassua, että miten tällä palstalla yleensä keskustelu kuin keskustelu kääntyy toisten arvosteluksi. Oli aihe sitten mikä hyvänsä :| . Itse käyn täälllä palstalla suht harvakseltaan nykyään.

 
milla
Alkuperäinen kirjoittaja Kiekuva Kinkku:
En tiiä onks tää provo vai mikä, mut sitä oon aina ihmetelly kuinka kärkkäitä just uskovaiset on kritisoimaan muiden tekemisiä. Aika jännä juttu.
Ja sä taidat olla kärkkäänä aina siellä uskis-ketjuissa
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Onko tämä uskovainen se sama joka aikoinaan tuli joka perjantai palstalle saarnaamaan äitien ja isien alkoholinkäytöstä.? :xmas: Jos on niin eipä ole aikoihin näkynynnä.. :whistle:
Hyvä et joku saarnaa kun ei aikuiset itse tajua
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiekuva Kinkku:
Alkuperäinen kirjoittaja palleriina:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiekuva Kinkku:
En tiiä onks tää provo vai mikä, mut sitä oon aina ihmetelly kuinka kärkkäitä just uskovaiset on kritisoimaan muiden tekemisiä. Aika jännä juttu.
Yhtä lailla uskovaiset kuin muutkin. Tämä taitaa olla ainoa missä mainitaan usko täällä. En muista yhtään muuta provoa joka olisi uskiksen aloittama. Uskontoja vastaan on kyllä ollut paljon provoaloituskia.
Miun kokemukset onkin todellisesta elämästä. Se on kyllä hassua, että miten tällä palstalla yleensä keskustelu kuin keskustelu kääntyy toisten arvosteluksi. Oli aihe sitten mikä hyvänsä :| . Itse käyn täälllä palstalla suht harvakseltaan nykyään.
Mä olen uskovaisista piireistä ja koin ilmapiirin vapaaksi kun olin lapsi :)
Aikuisena samat tutut on ihan ok. Arvostelijat on sitä paitsi ok. Monikaan asia ei ole oikein mitä tehdään nykyään.
Kuten sanoin... Vantaalla ala-asteikäiset 18% vetää viunaa surutta jne. Ehkä se on merkki jostakin muuta kuin niistä katujuopoista ja hulluista( Mistä monet fanaatikot täällä paasaa että sellaiset antaa hyvää perspektiiviä lapsille.."On hyväksi että asuinseudulla on "väriskästä" eli juopot, narkkarit ym. ettei lapsi vaan kasva epätasa-arvoiseksi;)) ( hehehh)

Mun tarkotus ei ole tuomita perjantain saunaoluita tai juhlia missä on hyvä meininki. Mutta Vantaalla joku vanhemmista tekee jotain väärin kun luvut on tuollaiset. Ja se joku "höllentää" lapsen läheisyyttää alkoholiin ja lapsi kokee dokaamisen normaaliksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja milla:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiekuva Kinkku:
En tiiä onks tää provo vai mikä, mut sitä oon aina ihmetelly kuinka kärkkäitä just uskovaiset on kritisoimaan muiden tekemisiä. Aika jännä juttu.
Ja sä taidat olla kärkkäänä aina siellä uskis-ketjuissa
Sorry, mut missähän helvatan uskis-ketjuissa? Mie käyn täällä aika harvakseltaan nykyään ja tää nyt vaan osu silmään, niin heitin kommentin joka ekaks tuli mieleen. So what?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mietintää:
No ateisteilla on ainakin hirveä tarve mollata uskovaisia;mahtaa olla rankkaa kun täytyy niin kovasti todistella että Jumala ei ole olemassa
Höpsistä. Tälle ateistille on yks hailee mihin muut uskoo tai on uskomatta. Mulle riittää se, että itse tiedän ettei jumalaa ole. Oma aviomies uskoo toisin, eikä asiasta ole kertaakaan väännetty kättä. Suvussa ja ystäväpiirissä on sekä perus-luterilaisia että hartaita uskovia, eikä heidänkään kanssaan ole koskaan asiasta riidelty tai jankattu. Muutama tosin on vakaasti sitä mieltä että mun sieluni pitää pelastaa ja rukoilee minkä kerkiää, se on heidän ongelmansa sitten.
 
hahah mun "tuntemat" narkkarit, juopot, wanna be pedofiilit ja rikolliset eivät kyllä usko kuin omaan himoonsa;D. Tulipa vuosia tehtyä kenttätyötä täysin moraalittomien ihmisten keskuudessa ja realismi nousi hyvin pintaan. Siinä olisi toivonut että joku olisi ristinyt kätensä ja myöntänyt "olen ollut paha". Mutta uskovaisissakin on pahiksia. En vain ONNEKSI itse ole joutunut sellaisten kanssa tekemisiin.
Yhden papin muistan Vantaalta jonka kanssa juttelin ja hän sanoi minua mustaksilampaaksi koska kuuluin helluntalaisiin. ( nykyään en kuulu mihinkään seurakuntaan). Ko pappi sai syytteet rippikoululaisten ahdistelusta ja erotettiin joitakin vuosia sen jälkeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja palleriina:
Yhden papin muistan Vantaalta jonka kanssa juttelin ja hän sanoi minua mustaksilalampaaksi koska kuuluin helluntalaisiin. ( nykyään en kuulu mihinkään seurakuntaan). Ko pappi sai syytteet rippikoululaisten ahdistelusta ja erotettiin joitakin vuosia sen jälkeen.
Oho :eek: , oliko se siis ihan ev.lut. seurakunnan pappi vai mikä? :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja palleriina:
Yhden papin muistan Vantaalta jonka kanssa juttelin ja hän sanoi minua mustaksilalampaaksi koska kuuluin helluntalaisiin. ( nykyään en kuulu mihinkään seurakuntaan). Ko pappi sai syytteet rippikoululaisten ahdistelusta ja erotettiin joitakin vuosia sen jälkeen.
Oho :eek: , oliko se siis ihan ev.lut. seurakunnan pappi vai mikä? :|
Korson kirkon pappi 90- luvun alussa vielä. Se taitaa olla ihan ev. lut
 
Rukoilijasirkka
Minulla oli tissit siinä ketjussa. Tosin mulla oli paita, mutta siinä samassa ketjussa minäkin olen. Minusta se nyt ei todista yhtään mitään. Ei mulla oo paha olla. Enkä mä edes juo, vaikka ap ois nähnyt aloituksia joissa puhutaan alkoholista.

Varmaan joillain on asiat huonosti, mutta kannattaa oikeesti miettiä, mitä se vois olla, mikä niitä auttas. Vaikka rukous. Tarkotan, että uskovaiset voi rukoilla.

mut se nyt ainakaan ei auta ketään, etä käydään pilkkaamaan sitä, joka ajattelee ehkä vähän eri tavalla.
 

Yhteistyössä