Suomalaiset "sisustaa"...

  • Viestiketjun aloittaja Voihan...
  • Ensimmäinen viesti
Voihan...
Olen kesän aikana selaillut paljon lehtiä ja niissä on lähes aina joku sisustusjuttu. Mutta AINA ne sisustukset on valkoisia kaappeja, valkoisia tuoleja, valkoisia sohvia... kaikki valkoista. Onko se jotain sisustusta? Aika tylsää... eikö kukaan uskalla poiketa mihinkään erilaisuuteen? Tuo valkoinen elämä nyt ei paljoa sisustustaitoa tarvitse =D
 
"vieras"
Lehdet ne sisustukset ja kodit lehtiinsä valitsee. Luin jokin aika sitten blogista, et heidän kotiaan mm. järjesteltiin vähän uuteen uskoon, siivottiin tavaroita pois ja retusoitiin kuvista mm. lamppuja pois.
 
!!!!!
Miksi selaat sisustuslehtiä, jos osaat jo sisustaa iloisemmin värein? ;)

Mutta kukin tyylillään... =)

Meillä on paljon valkoista, mutta sitä piristetään aika-ajoin vaihtuvin pirtein tekstiilein =)
 
Keittiönoita
Kaiva sisustuslehtiä 1970-luvulta, niin jo löytyy värejäkin :) Mut joo, nyt on trendikästä sisustaa valkoisella. On ollut jo pitkään. Mulla ei pahemmin valkoista kotoa löydy, mutta en olekaan mikään trendikäs sisustajatyyppi vaan mulla on sisustuksen suhteen hyvin outo maku :D
 
"vieras"
Saman huomannut. Varmaan mammat kävelee lähimpään ns. sisustuskauppaa, ja niissä yleensä on kaikki valkoista ja koristeet yms samanlaisia. Tylsäähän se on eikä voi sanoa sisustamiseksi, kun ei nähdä ollenkaan vaivaa, vaan mennään valtavirran mukana, kun se on niin helppoa (ja tylsää).
 
jöpö
Päinvastoin, se nimenomaan juuri sitä sisustustaitoa vaatiikin, että saat koko valkoisesta kodista kodikkaan.

Valkoinen on ajaton ja tyylikäs väri sisustukseen oikein toteutettuna.
 
"vieras"
Eiköhän valkoinen sisustus ole ollut aika pitkään jo täällä pohjoisessa ihmisten mieleen... en tiedä johtuuko se synkistä vuodenajoista vai mistä, mutta valkoinen on ollut aina melko suosittua.

Mä henk.koht. olen aina tykännyt vaaleasta, johon tietysti voi yhdistellä kaikenlaista. Värikkäät sisustukset ei koskaan ole ollut mun mieleen.
 
"suurenmoinenelämä"
Meillä lähipiirissä suurin osa kanssa kannattaa tuota valkoista.. itse en voisi kuvitellakaan valkoisia kalusteita meidän kämppään.. melkein mikä tahansa muu kyllä menee..
 
"nuuh"
Joo ihanaa valkoista kiiltävää tasoa, valkoista aivan ihanaa kiviseinää, valkoinen todella kodikas ja käytännöllinen laminaattilattia, valkoiset laatat ja lamput, ei verhoja vain valkoiset kaihtimet ja ehkä yksi valkoinen haiseva villamatto (pyöreä). Valkoinen sohva,tyynyt ja huputetut ruokapöydän tuolit. Rouva sisustussuunnittelija valkoisissa legginseissä, valkoisessa polvipituisessa villatakissa, valkoisessa huivissa ja helevetin paksuissa villasukissa huulet sinisenä hymyilee kun sai todellakin loihdittua ihanan KÄYTÄNNÖLLISEN ja LÄMMINHENKISEN (huutonaurua) lapsiperheen kodin!
 
"vieras"
Valkoista, valkoista ja valkoista. mustaa, harmaan eri sävyjä. pirteitä väriläikkiä, designklassikoita, aitoja ja ylellisiä materiaaleja, leikkisyyttä, graafisuutta, minimalista ja funktionaalista modernismia


Siitä on koti tehty.
 
"vieras"
[QUOTE="nuuh";26751447]Joo ihanaa valkoista kiiltävää tasoa, valkoista aivan ihanaa kiviseinää, valkoinen todella kodikas ja käytännöllinen laminaattilattia, valkoiset laatat ja lamput, ei verhoja vain valkoiset kaihtimet ja ehkä yksi valkoinen haiseva villamatto (pyöreä). Valkoinen sohva,tyynyt ja huputetut ruokapöydän tuolit. Rouva sisustussuunnittelija valkoisissa legginseissä, valkoisessa polvipituisessa villatakissa, valkoisessa huivissa ja helevetin paksuissa villasukissa huulet sinisenä hymyilee kun sai todellakin loihdittua ihanan KÄYTÄNNÖLLISEN ja LÄMMINHENKISEN (huutonaurua) lapsiperheen kodin![/QUOTE]

Kuulostaa helvetin paljon paremmalta kuin pyökinväriset sotkan lastulevyiset tv-alttarit, viuhkat seinillä ja siniset tyhjät viinipullot ja matkamuistorihkamat kanarialta ympäri asuntoa.
 
"vieras"
En lue sisustuslehtiä mutta meille tulee uuteen kotiin korkeakiiltovalkoinen keittiö, tasoa myöten. Valkoiset seinät (paitsi lastenhuoneet) valkeat ruokatuolit, valkea laminaatti + vastakohdaksi mustaa laattaa. Mustat sohvat, valkea matto, valkea tv-taso, valkeat valaisimet...ja voi että mä tykkään! :p
 
valkoinen koti
Valkoinen on ollut sisustustrendi pitkään, enkä ihmettele miksi. Se on aina tyylikäs ja helppo sisustusväri, kuten myös musta. Jos suomalaiset käyttäisivät enemmän yksinkertaista väripalettia, jossa pääosa on valkoisella, kodit näyttäisivät todennäköisesti tyylikkäämmiltä, ja tyylikäs koti tuntuu myös kotoisammalta.

Valitettavasti viime vuosina on ollut trendinä tolkuton värien loiske ja jättikokoiset kuviot. Kodit ovat täyttyneet erivärisillä ja -kuvioisilla tekstiileillä ja huonekaluilla, mistä on ollut tuloksena "tyyli", joka on käytännössä vain päivitetty versio entisestä tyylittömästä suomalaiskodista.

Sisustuslehtiä on oikeasti hyvä katsella ajatuksella ja miettiä, mikä sopii omaan kotiin. Onneksi nykyään on tullut uudelleen muotiin yksinkertaisuus ja luonnolliset materiaalit. Materiaalien ja pintojen epätäydellinen ulkonäkö on myös usein tietoinen tyylikeino ja ainakin itse pidän siitä todella paljon.
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Joskus 80-luvulla oli kova juttu jos seinissä oli puunvärinen paneeli. 10 vuotta sitten alkoi näiden maalaaminen valkoiseksi, myönnän syyllistyneeni samaan.

Mä pelkään sitä päivää kun julistetaan että valkoiseksi maalattu paneeli on out ja wt, ja nyt pitäisi saada puunsävy takaisin. :D

No, parempi että tekisi siten mikä miellyttää ajattomasti omaa silmää...
 
vierailija
Saman huomannut. Varmaan mammat kävelee lähimpään ns. sisustuskauppaa, ja niissä yleensä on kaikki valkoista ja koristeet yms samanlaisia. Tylsäähän se on eikä voi sanoa sisustamiseksi, kun ei nähdä ollenkaan vaivaa, vaan mennään valtavirran mukana, kun se on niin helppoa (ja tylsää).
70-luvulla kaikki menivät valtavirran mukana ja lopputulos oli räikeitä värejä niin, että silmiin sattui. Minut kyllästettiin lapsuudessani riemunkirjavilla väreillä. Nyt haluan nauttia harmoniasta, vaaleudesta ja avaruudesta.
 
Itse olen nyt laitellut olkkaria hiukan eri näköiseksi. Tein farkuista löhörahin ja siihen tyynyt. Vaihdoin myös noihin sohviin uudet tyynyt vanhoista paidoista, hameista, pöytäliinoista ja tein feikki taljat.
 

Yhteistyössä