Suomalaisella ei ole enää varaa kahviin ja sähköön, eikä kohta enää varaa käydä töissä - kiitos Sanna tästäkin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Entäs sitten asumiskulut Helsingissä. Piikkasen enempi kuin maalla. Itse olen monta kertaa katsonut, että kuinka paljon isomman kämpän sitä saisi kun muuttaisi vaikka 50 kilsaa Helsingistä. Sit vaan joutuis molemmat ajamaan autolla töihin, mut toinen kaara vois toki olla sähkö.

T. Maalla ja Helsingissä asunut "vihervassari". Tuo sitaateissa siksi, että olen Vihreä, joka ajattelee talouspoliittisesti suht. oikeistolaisesti ja kannattaa ydinvoimaa.
Junilla ja busseilla pääsee Helsinkiin 50 kilometrin päästäkin.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Entäs sitten asumiskulut Helsingissä. Piikkasen enempi kuin maalla. Itse olen monta kertaa katsonut, että kuinka paljon isomman kämpän sitä saisi kun muuttaisi vaikka 50 kilsaa Helsingistä. Sit vaan joutuis molemmat ajamaan autolla töihin, mut toinen kaara vois toki olla sähkö.

T. Maalla ja Helsingissä asunut "vihervassari". Tuo sitaateissa siksi, että olen Vihreä, joka ajattelee talouspoliittisesti suht. oikeistolaisesti ja kannattaa ydinvoimaa.

Taitaa Helsingissä olla vähän kovemmat palkatkin kuin maalla.

• Tykkää
Reactions: ruuttis
Tän palstan nykyisin äänessä eniten olevista taitaa valtaosa olla ns. työläistaustan omaavia. Jotenkin tuntuu, että osalla on kauhea tarve olla hirveen oikeistolainen ihan vaan siksi. Vihaavat vasemmistoa enemmän kuin aidot porvarit. Ja myös mieltävät vasemmistoksi ihan kaiken joka ei just sovi heidän mustavalkoiseen maailmankuvaan.

Tulee mieleen ne jenkit, joille aivan sama mitä politiikkaa tehdään kunhan se on "kommunismia vastaan". Ja kaikki josta ei pidetä on "kommunismia" vaikka asialla ei olisi kyseisen aatteen kanssa mitään tekemistä. Kommunismi-leimaa käytetään ihan samalla tavalla kuin natsi-leimaa.

T. Natsikommari

Tässä asiassa persulainen politiikka ei auta yhtikäs mitään.

Suomessa pienituloiset ovat siirtyneet vasemmistosta kansalliskonservatismiin. Aika yleinen kikka saada köyhempi kansanosa sulkemaan silmät todellisilta ongelmilta. Syntipukit etsitään sitten muualta.

Historiassa on paljon esimerkkejä, että työläisten ja työläistaustaisten ihmisten siirtyminen oikealla aiheuttaa huonoja seuraksia.

Kommunismin uhka on mennyt, mutta nyt uutena uhkana on populismi. Populismi tarkoittaa sitä, että kansaa hämätään ongelmien johtuvan toisista huonossa asemassa olevista ryhmistä (ma mut, sossupummit - you name it). Todellinen syy on se, että varallisuus ja taloudellinen päätäntävalta kasaantuu tietyille ryhmille.

Vanha vitsi: Rikas oikeistolainen ottaa kakusta 95% ja jöttöö muut tappelemaan 5 prossasta. Ja sitten tästä 5 prossasta ryhmät syyttävät toisiaan.

Maahanmuuttopolitiikasta voi olla montaa mieltä, mutta tajutkaa nyt, että se ei ole kaikkien ongelmien ydin.
Annetaan persujen lillua omissa nesteissään. Jokainen puolueen jäsen hokee samoja mantroja.
He ovat aivopesseet itsensä ja tuskin muuksi muuttuvat. He syyttävät toisia ylimielisiksi ja ovat sitä itse.
Häpeää he eivät tunne mistään. Toilailu ja itsensä nolaaminen on heistä normaalia ja kuuluu asiaan.
Kannattaa vähentää kaupallisten ohjelmien ja mainosten katsomista. Telkkarin voi kiikuttaa jätekeräykseen.
Aivot puhdistuvat ja rahan palvominen menettää merkityksensä. Mitä vähemmän tavaraa omistat sitä onnellisempi olet.

Taitaa Helsingissä olla vähän kovemmat palkatkin kuin maalla.

No samasta työstä aika sama, ainakaan se ei kompensoi menoja. Toki täällä on niitä kovapalkkaisia töitä enemmän, mutta niiden saaminen on yleensä pitkän koulutuksen, pätevyyden etc takana. Ei se kova palkka täällä itsestään tule.

Minun ja mieheni yhteiset bruttotulot on 100 k€. Maalla se on paljon, täällä aika vähän.

• Tykkää
Reactions: Boobis
No samasta työstä aika sama, ainakaan se ei kompensoi menoja. Toki täällä on niitä kovapalkkaisia töitä enemmän, mutta niiden saaminen on yleensä pitkän koulutuksen, pätevyyden etc takana. Ei se kova palkka täällä itsestään tule.

Minun ja mieheni yhteiset bruttotulot on 100 k€. Maalla se on paljon, täällä aika vähän.

Varmasti kaikkialla suomessa kovapalkkaisiin duuneihin tarvitaan useimmiten pitkä koulutus ja pätevyydet. Että tuskin se missään Suomessa itsestään tulee.

Muutama päivä sitten kysyin tällä palstalla, miten ihmiset selviävät isoista sähkölaskuistaan. Sain vastaukseksi ainoastaan vähättelyä ja mulle ilmoitettiin, että sähkö ei ole sen kalliimpaa kuin ennenkään ja on oma vikani jos mulla on isot sähkölaskut ja pienet tulot.

Ruotsissa ruotsalaiset ovat jo muuttumassa vähemmistöksi omassa maassaan. Puolet lapsista syntyy ulkomailta muuttaneille tai näiden lapsille, ja lisäksi vuosittaista maahantuloa on vähintään kymmeniä tuhansia.

Sitten, kun maassa on kehitysmaalaisenemmistö, niin maa ei enää ole länsimaa sen paremmin taloudellisessa kuin kulttuurisessakaan mielessä. Tällaisen kehityskulun ehkäisemiseksi köyhänkin kannattaa äänestää äärioikeistoa, koska valitettavasti kansallismielistä vasemmistopuoluetta ei Suomessa ole.
Perussuomalaiset eivät ole äärioikeistoa, muuten jaan kyllä kommenttisi maamme muuttumisesta samanlaiseksi ongelmatynnyriksi kuin Ruotsi, ellei asialle pikaisesti tekemään jotakin radikaalia.
Äärioikeistoa maassamme edustaa Kokoomus, jonka politiikka on hyvin maahanmuuttomyönteistä ja miksipä ei olisi, sillä sen edustukselliset johtajat asuvat asuinalueilla joita ei kosketa ne ongelmat joihin tavallinen kansa törmää haittamaahanmuuton seurauksena kouluissa, päiväkodeissa, asemilla ja kauppakeskusten huudeilla.

Perussuomalaiset eivät ole äärioikeistoa, muuten jaan kyllä kommenttisi maamme muuttumisesta samanlaiseksi ongelmatynnyriksi kuin Ruotsi, ellei asialle pikaisesti tekemään jotakin radikaalia.
Äärioikeistoa maassamme edustaa Kokoomus, jonka politiikka on hyvin maahanmuuttomyönteistä ja miksipä ei olisi, sillä sen edustukselliset johtajat asuvat asuinalueilla joita ei kosketa ne ongelmat joihin tavallinen kansa törmää haittamaahanmuuton seurauksena kouluissa, päiväkodeissa, asemilla ja kauppakeskusten huudeilla.

Kokoomus on vasemmistolaisempi kuin USA:n demokraatit. Sama levy täällä vaan jauhaa. Kun ei eroteta asioita.
Äärioikeistolaisuuteen kuuluu ulkomaisen aineksen sietämättömyys. Äärioikeistoissa yleensä taloudelliset aspektit menettävät merkitystä, tilalle tulee yltiönationalismi etc. Suomessa tätä ei edusta mikään iso puolue.

Mutta kuitenkin persuista tällaisiä äärioikeistoon viittavia kannanottoja tulee eniten, Ei kai tätä tarvitse kieltää.

Miksi nuo *ajakit ostaa sitä pörssisähköä??

Muutenkin aika onnettoman uusavuttomia tallukoita.. hohoijaa...

Minä olen ostanut pörssisähköä 12 vuotta. Säästänyt ison siivun rahaa, varmaan 5000 euroa. Sijoittanut nuo ja niiden arvo moninkertaistanut. Kyllä siitä kelpaa maksella sitten pari kertaa vähän isommat kulut.

Mutta joo, pörssisähkön pitäisi kuulua vain ihmisille, jotka ymmärtävät talouden lainalaisuudet. Aika iso osa ihmisistä on sellaisia, että kaikki rahat menee aina.

Oon sitä mieltä, että pörssisähköä ei saisi markkinoida nykyisellä tavalla. Sitä saisi myydä vain ihmisille, jotka todistavat ymmärtävän sen hinnanmuodostuksen luonteen. Luultavasti alle 20% suomalaisista.

Kokoomus on vasemmistolaisempi kuin USA:n demokraatit. Sama levy täällä vaan jauhaa. Kun ei eroteta asioita.
Äärioikeistolaisuuteen kuuluu ulkomaisen aineksen sietämättömyys. Äärioikeistoissa yleensä taloudelliset aspektit menettävät merkitystä, tilalle tulee yltiönationalismi etc. Suomessa tätä ei edusta mikään iso puolue.

Mutta kuitenkin persuista tällaisiä äärioikeistoon viittavia kannanottoja tulee eniten, Ei kai tätä tarvitse kieltää.
1+1=2
Haittamaahanmuutto kasvaa=maksamamme hinta sen seurauksista kasvaa kaikilla hallinnonaloilla.
Sosiaaliturva, kotouttaminen, rikosten seurausten kustannukset, eikä kukaan pysty/halua edes laskea hintaa rikosten uhrien kärsimyksille.
Jotain sinnepäin laskelmia on tehty ja päästy 2.3 miljardin menoihin/nykyisen maahanmuuttajat/vuosi, mutta edes hallinto ei uskalla laskea todellisia lukuja ja laittaa niitä julkisesti saataville.
Jos yltiönationalismi tarkoittaa sitä, etten haluaisi ihmisiä oikeuteen siitä, että he siteeraavat raamattua tai esittävät oman mielipiteensä maahanmuuton haittavaikutuksista, vastustavat ideologiaa, sitä että pidän Suvivirttä mukavana koulun päättäreiden esityksenä ja rakastan tätä maata, enkä haluaisi yhdenkään maan ulkopuolisen tahon (EUrostoliitto) määräävän kuinka elämme omassa maassamme, olen kai sitten yltiönationalisti.

Totta tämä. Se pieni etu hesalaisilla (käytän tätä termiä, koska olen kumminkin "maalainen" vaikka tuolla asuin pitkään. Omassa ajattelussa stadilainen on paljasjalkainen - mieluummin kolmannessa polvessa väh - ja muut sitten hesalaisia) kyllä on, että kämpän arvo noussut aika mukavasti viimeisien kymmenien vuosien aikana.

Itse kun tuolta muutin, niin tajusin kyllä sen, että myyn arvokkaan kämpän jonka arvo varmaan nousee. Ja ostan kämpän, jonka arvo max. pysyy samana. Itseasiassa moni aika pienituloinen on tällä tavalla jopa rikastunut.

Entinen työkaverini oli ostanut kolmion Töölöstä 90-luvun alussa. Kämppä maksoi vähän yli puoli miljoonaa markkaa. Myi kämpän taannoin suunnilleen samalla summalla, joskin euroissa. Näitä tarinoita on aika paljon. Eli mukavasti vaurastunut ihan vaan sillä, että ostanut kämpän. Suurimmassa osassa Suomea käynyt toisin päin. Sinällään ei ihme, että katkeruus kasvaa.

Tästä aiheesta voisi pitää perussuomalaisten ja vihervasemmiston välillä kilpailuja vähän tv:n Top Gear -ohjelman hengessä. Esim. kumpi ehtii ensin Jokelasta Helsinkiin (etäisyys 50 km), perussuomalainen joka konttaa ja ryömii vaiko vihervasemmistolainen joka matkustaa junalla.
Persu ajaa Mercedes-Benzillä ja vihervasuri matkustaa junalla nistien ja juoppojen kanssa, tuntien olonsa varsin kotoisaksi.

Totta tämä. Se pieni etu hesalaisilla (käytän tätä termiä, koska olen kumminkin "maalainen" vaikka tuolla asuin pitkään. Omassa ajattelussa stadilainen on paljasjalkainen - mieluummin kolmannessa polvessa väh - ja muut sitten hesalaisia) kyllä on, että kämpän arvo noussut aika mukavasti viimeisien kymmenien vuosien aikana.

Itse kun tuolta muutin, niin tajusin kyllä sen, että myyn arvokkaan kämpän jonka arvo varmaan nousee. Ja ostan kämpän, jonka arvo max. pysyy samana. Itseasiassa moni aika pienituloinen on tällä tavalla jopa rikastunut.

Entinen työkaverini oli ostanut kolmion Töölöstä 90-luvun alussa. Kämppä maksoi vähän yli puoli miljoonaa markkaa. Myi kämpän taannoin suunnilleen samalla summalla, joskin euroissa. Näitä tarinoita on aika paljon. Eli mukavasti vaurastunut ihan vaan sillä, että ostanut kämpän. Suurimmassa osassa Suomea käynyt toisin päin. Sinällään ei ihme, että katkeruus kasvaa.
Töölössä kämppien arvo nousee, koska siellä ei asu ma muja. Niillä alueilla missä asuu mamuja asuntojen hinnat laskevat.

Luulen, että siihen ei ole enää varaa.
Ihmiset saavat tehdä työt kohta ilmaiseksi, tai jopa maksaa työssä käymisestä!

Tälläkin palstalla on monia joiden mielestä se on ihan ok että täyspäiväisestä työstä saa saman kuin toimeentulotuella, kunhan vaan tulonsiirrot lopetetaan.

On kyllä mennyt mahdottomaksi kun työnteko ei ole kannattavampaa kuin työttömänä oleminen. Ja jos näin jatkuu niin yhä useampi jää tulonsiirroille, eli en ymmärrä miksei näitä ihmisiä voisi rahallisesti tukea sähkölaskuissa ja työmatkakuluissa. Jos koronapandemiasta mitään on opittu niin kannattaa olla mahdollisimman omavarainen koska ei koskaan tiedä lakkaako ruoka ja energiatoimitukset. Ja omavaraisuuteen ei päästä jos meillä ei maaseudulla ole elämää, ruoka tuotetaan pääasiassa siellä, mutta siihen ympärille tarvitaan myös muita palveluja, eli siellä pitää asua myös muita kuin niitä tuottajia. Nyt yhä useampi tuottaja lopettelee ja saa ennätysalhaisen hinnan tuotteistaan samalla kun sähkö ja lannoitteet ja polttoaine kallistuu.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Tällä palstalla on myös jotkut sanoneet että olisivat valmiita olemaan täyspäiväisesti töissä työmarkkinatuella.
Ei täällä mitään työmarkkinatukia kohta enää makseta. Haloo, tsiigaa nyt tota hallitusta ja sen touhuja.

Nyt ihan oikeasti pitää alkaa suhteuttamaan näitä tukilahjarahoja ym!
Ne on MEIDÄN rahoja!
Valtiolla ei ole edes mitään kannattavaa yritystoimintaa enää mikä tulisi jollain tapaa meidän hyödyksi.
Ensin tärkeimmät kuntoon: vanhuksille puhtaat vaipat/terveellinen ravitseva ruoka/ulkoilut/kunnon hoiva!
Lapset ja nuoret kuntoon - mielenterveyspalvelut ovat huonommat kuin Sudanissa!
Köyhille leipää pöytään!
Hoitajille ym. raskaan työn raatajille kunnon työolosuhteet!
Kouluun lisää resursseja, opettajilla ei ole enää aikaa keskittyä opettamiseen!
Päideongelmien hoitoon resursseja=ei huumeita/muuta mahdollistamista vaan oikeaa hoitoa.

Listaa voisi jatkaa, mutta hoidetaan nyt ensin edes nämä kuntoon. Nämä pitäisi olla kaikille prioriteetti ennen muuta!

Kun tietää miten paljon puutteita suomalaisilla on niin kuinka kukaan kehtaa lähettää suomalaisten selkänahasta revityt veroeurot vieraille ihmisille Afrikkaan, Lähi-itään jne. vaikka teidän naapurin nuori tyttö Pirkko tekee kuolemaa koska ei saa itsetuhoisuuteensa apua - ensimmäinen aika puolen vuoden päästä!

Ma muille maksetaan.

Ei täällä mitään työmarkkinatukia kohta enää makseta. Haloo, tsiigaa nyt tota hallitusta ja sen touhuja.

Nyt ihan oikeasti pitää alkaa suhteuttamaan näitä tukilahjarahoja ym!
Ne on MEIDÄN rahoja!
Valtiolla ei ole edes mitään kannattavaa yritystoimintaa enää mikä tulisi jollain tapaa meidän hyödyksi.
Ensin tärkeimmät kuntoon: vanhuksille puhtaat vaipat/terveellinen ravitseva ruoka/ulkoilut/kunnon hoiva!
Lapset ja nuoret kuntoon - mielenterveyspalvelut ovat huonommat kuin Sudanissa!
Köyhille leipää pöytään!
Hoitajille ym. raskaan työn raatajille kunnon työolosuhteet!
Kouluun lisää resursseja, opettajilla ei ole enää aikaa keskittyä opettamiseen!
Päideongelmien hoitoon resursseja=ei huumeita/muuta mahdollistamista vaan oikeaa hoitoa.

Listaa voisi jatkaa, mutta hoidetaan nyt ensin edes nämä kuntoon. Nämä pitäisi olla kaikille prioriteetti ennen muuta!

Kun tietää miten paljon puutteita suomalaisilla on niin kuinka kukaan kehtaa lähettää suomalaisten selkänahasta revityt veroeurot vieraille ihmisille Afrikkaan, Lähi-itään jne. vaikka teidän naapurin nuori tyttö Pirkko tekee kuolemaa koska ei saa itsetuhoisuuteensa apua - ensimmäinen aika puolen vuoden päästä!

Yhteistyössä