Suomalainen totaalikieltäytyjä hakee turvapaikkaa Belgiasta

Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se, että hän uskaltaa herättää rohkealla tavalla keskustelua tästä aiheesta, josta suomalaiset tasaisin väliajoin kiistelevät. Eiköhän Suomessakin pian huomata, miten älytön nykyinen järjestelmä on.

Hevoshullun blondin jutut ei oikeastaan kiinnosta.

Juu, mut vaikka hevoshullun blondin jutut ei kiinnosta, voisitko kommentoida kuitenkin? Vai etkö keksi mitään järkevää sanottavaa?

ihan oikeesti, tuollainen "rohkeus" on vain ja ainoastaan sitä että ihmisellä on asiat liian hyvin. Minusta tuossa ei ole kyse rohkeudesta vaan typeryydestä.

Voin kommentoida: Kyseinen tapaus ei ole pois kidutetuilta lapsilta, jotka toki ovat tärkeitä jne. Hänen tarkoituksenaan on ollut taistella omien oikeuksiensa puolesta, ja se on oikein ja kunnioitettavaa.

Typerää on mennä lampaana lampaiden joukossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Hahhaa. Kerrotko mikä tuosta tyypistä tekee rohkean? Luehan toi kolumni jonka kopsasin tuonne ylemmäs.

Se että ei tee niin kuin kaikki muut lampaat tekee, vaan tekee niinkuin on oikein.
Kaikenlisäksi joutuu sunkaltaisten valopäitten silmätikuksi ja valtion jahtaamaksi. Ei ihan vellihousu uskaltais käydä sellasta sotaa.

okei, no kerrotko mulle miksi tuo on OIKEIN? Jos hyviä perusteluja keksit niin lupaan uskoa sua.

Sinunko mielestä on oikein väärinkäyttää ihan oikeasti kärsivien ja ihan oikeasti vainottujen hyväksi rakennettua järjestelmää?

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Hahhaa. Kerrotko mikä tuosta tyypistä tekee rohkean? Luehan toi kolumni jonka kopsasin tuonne ylemmäs.

Se että ei tee niin kuin kaikki muut lampaat tekee, vaan tekee niinkuin on oikein.
Kaikenlisäksi joutuu sunkaltaisten valopäitten silmätikuksi ja valtion jahtaamaksi. Ei ihan vellihousu uskaltais käydä sellasta sotaa.

Oonks mäki sit rohkee kun imetän taaperoikäistä, juon kaljaa ja lapsillani ei ole reimatec haalareita?

Siitä kaljan juonnista nyt voisi jotain kommentoida..
Ja lasten vaatteen merkillä ei ole mitään merkitystä, käytännöllisyys sekä saatavuus ratkaisee.

Mutta vanhemmuus vaatii rohkeutta myös.
Otathan siinä vastuun uudesta elämästä.
Ja jos joku teistä kuvittelee että vain äideillä on oikeus tuntea näin, niin sille en sitten mitään voi muuta kuin ihmetellä.

jääkööt vaan sinne belgiaan..entäs kun sota syttyy? milläs nään piipertäjät puolustautuu..hernepyssyillä vai..aikovatko käyttää niinkin luonnonmukaista asetta kun paukku pepusta?

Alkuperäinen kirjoittaja jääkäri:
Toivottavasti moinen munaton vellihousu pysyy loppuelämänsä siellä ulkomailla. Suomi ei moisia luusereita kaipaa! Jatkossa ne voisi lähettää vaikka siperiaan parantamaan maailmaa.

Lässyn lässyn ja blaablaa. Erittäin rohkean ja osuvan vedon on tehnyt tämä nuori mies! Hienoa! :)

Mun mielestä toi kolumni se vasta täyttä paskaa onkin. Tää on taas tätä perinteistä suomalaista "ei saa valittaa, kun toisella puolella ihmiset näkee nälkää" -juttuja.

[

Listaa voisi jatkaa loputtomiin, mutta vastuunpakoilu ei sinne kuulu.
Ei nopeusrajoituksiakaan voi muuttaa ylinopeuksilla.
Eikä kauppojen aukioloaikoja niihin väkisin menemällä.

Nyt vertaat väärin,kauppojen aukioloja protestoidaan menemättä ollenkaan kauppaan. Ja nopeusrajoituksia olemalla ilman autoa.

jääkööt vaan sinne belgiaan..entäs kun sota syttyy? milläs nään piipertäjät puolustautuu..hernepyssyillä vai..aikovatko käyttää niinkin luonnonmukaista asetta kun paukku pepusta?

Aina hullut puhuu sodasta..

Alkuperäinen kirjoittaja Ei-niin-hauska-täti Moonika:
Toivottavasti moinen munaton vellihousu pysyy loppuelämänsä siellä ulkomailla. Suomi ei moisia luusereita kaipaa! Jatkossa ne voisi lähettää vaikka siperiaan parantamaan maailmaa.

Lässyn lässyn ja blaablaa. Erittäin rohkean ja osuvan vedon on tehnyt tämä nuori mies! Hienoa! :)

Mun mielestä toi kolumni se vasta täyttä paskaa onkin. Tää on taas tätä perinteistä suomalaista "ei saa valittaa, kun toisella puolella ihmiset näkee nälkää" -juttuja.

Sanoit sen paremmin kuin itse olisin osannut. *kukkapuska*
Pitäisi vain nuorten miesten täällä Suomessa sietää simputusta, tehdä ilmaista työtä menettäen esim. yhden hyödyllisen opiskeluvuoden tai virua vankilassa.

Ja vain koska "tääl on kaikki niin hyvin". Justiinsa. Kyllä ne suomalaisetkin nuoret miehet aika pahoin tuntuvat voivan, mikä ei varmaan keneltäkään ole viime aikojen uutisoinnissa mennyt ohi!

minä en ymmärrä mikä siinä armeijassa on niin vaikeaa.kai se tämä pullamössö,videopeli,tietokone ihanuuden valtakunnan kasvatit eivät osaa ottaa komentoa vieraalta ihmiseltä,kun omat vanhemmatkaan ei ole komentanut vaan ostanut timopetterille pleikkaa ja 50 tuumaan telkkaria,ettei vaan mene pahuuteen.

kaikki nämä sivari,totaalikieltäytyjät,koulusurmaajat,koulukiusaajat ym ovat niitä joilla on vanhemmat aina poissa tai eivät välitä muuten lapsista,vaan työntävät rahatukkuja,että osta niin pysyt onnellisena

Pelkuruus on liian usein piilotettu rohkeuden viittaan.

Erilaisuus ei ole mikään itseisarvo eikä "lampaana lampaiden joukossa" oleminen ole aina huono asia.

Pidän itseänikin jonkintason hippiläisenä, mutta kyllä vastuunpakoilijat on aina vastuunpakoilijoita, vaikka keksittäisiin heille hienot nimet ja vaikka itse Amnesty puolustaisi heitä.

Ja vielä: Liian usein suomalaiset unohtavat, minkälaisessa maailmankolkassa me asutaan. Vaikka nyt olisikin kaikki hyvin, suosittelen kaikkia niitä tutustumaan esimerkiksi Venäjän poliittisiin asioihin, jotka eivät niistä vielä tiedä. Avautuisi vähän erilainen näkymä. Ja älkää ymmärtäkö väärin - mä pidän kyllä paljonkin itänaapuristamme. Harmi vaan, että siellä toimii "ohjattu demokratia".

ennen oli miehet miehiä nykyään ne on lähinnä vaaleanpunaisiin pukeutuvia puppeleita..ja niiden on turha armeijaan mennäkkään. Mitä puolustusvoimat tekee miehillä jotka tärisevin käsin ottaa aseen käteen ja kysyy mikä tämä on?

okei, no kerrotko mulle miksi tuo on OIKEIN? Jos hyviä perusteluja keksit niin lupaan uskoa sua.

Sinunko mielestä on oikein väärinkäyttää ihan oikeasti kärsivien ja ihan oikeasti vainottujen hyväksi rakennettua järjestelmää?

No, mikähän siinä mahtaa olla väärin, että tässä maassa mies laitetaan vankilaan tappajien sekaan, jos se ei halua tappaa ketään. Hmm, annapa kun mietin..........

Täs on sulle tutti.
00020258.gif

Hyvä!!! Rohkea nuorimies!!
Eihän tämä Suomen asevelvollisuus ole mistään kotosin.
Palkka-armeijajärjestelmä käyttöön, kuten muissakin kehittyneissä maissa, sanon minä!
Kyllä sinne aina hihhuleita löytyy sotaa leikkimään. Vaikka tältäkin palstalta.
Vähennetään samalla nuorten miesten itsemurhia ja mielenterveysongelmia.

Juurikin kuin mun näppikseltä.

Alkuperäinen kirjoittaja poppis2003:
Alkuperäinen kirjoittaja poppis2003:
minun mieheni ois joutunu armeijaan ja oltiin jo täällä ruotsissa niin päätti sitten että ei mene,haki lykkäytystä,vaan eipä saanut ja akirjotti sivaripaperit.tuli sivariinastumis aika ja ei sinne mennyt niin siitähän tuli käräjät,oli paikalla siellä ja sai 6kk. tuomiota.leipä mennyt sinnekkään vaan tuli iltalaivalla kotiin. :D eli toisin sanoen mun mies on yks tällänen "karkuri"uomio menee tänä vuonna vanhax.ja musta on aivan idioottimaista,että ihminen laitetaan vankilaan jos ei mee armeijaan!me ollaan työtä tekeviä tavallisia ihmisiä eikä olla koskaan tehty mitään rikoksia ja nyt sitten tämä!mut nyt sillä ei oo enää niin merkitystä se aika on ohi jo

Huh, no hyvä!! =)
Rohkee mies sulla. :flower:

*kukkia täältäkin* miehellesi ja sinulle.

kiitos vain ;) ja meidän pojilla on kaksoiskansailaisuus niin saavat sitten tulevaisuudessa ite päättää meneevätkö sinne vai ei.ei ainakaan tartte vankilaan lähteä tollasen asian takia

tosi "rohkea" mies...

Pitäisi vain nuorten miesten täällä Suomessa sietää simputusta, tehdä ilmaista työtä menettäen esim. yhden hyödyllisen opiskeluvuoden tai virua vankilassa.

Ja vain koska "tääl on kaikki niin hyvin". Justiinsa. Kyllä ne suomalaisetkin nuoret miehet aika pahoin tuntuvat voivan, mikä ei varmaan keneltäkään ole viime aikojen uutisoinnissa mennyt ohi!

Täälläkin osa keskustelijoista tuntuu puoltavan tuota armeijaa ihan kiilto silmissään, vaikka totuus on, että se ei sovi kaikille, ja sen käymättä jättämisestä ei pitäisi rangaista.

Voin kommentoida: Kyseinen tapaus ei ole pois kidutetuilta lapsilta, jotka toki ovat tärkeitä jne. Hänen tarkoituksenaan on ollut taistella omien oikeuksiensa puolesta, ja se on oikein ja kunnioitettavaa.

Typerää on mennä lampaana lampaiden joukossa.

Kyllähän sinäkin aikana kun käsitellään tätä totaalin turvapaikan hakemusta, odottaa jonossa joku jolle pari kuukautta suomalaisessa vankilassa voisi olla onni ja autuus. Ja se jono on pitkä.

Omien oikeuksiensa puolesta? Mikä se oikeus sitten pitäisi olla. Että saa aina tehdä niinku itse haluaa? Ei mitään ikävää mulle koskaan mutta kaikki hyvä mulle heti? :headwall:

Aivan. Peesit teille. :flower:

Kuinka moni teistä armeijaa ihannoivista naisista on itse valmis menemään vapaaehtoisesti sinne?! :attn: Oletteko tekin vellihousuja kun ette halua maatanne puolustaa sitä sotaa vastaan mikä tuntuu aina olevan tulossa? Miksi vaaditte, että miehet sinne menevät mutta mitään ette ole valmiita ITSE tekemään?! :attn:

Ideaali tilanne olisi toki jos meillä olisi varaa pitää kunnollista palkka-armeijaa.
Vaan kukahan senkin lystin maksaisi?
Muutama vuosi takaperin Eduskunta teetätti selvityksen että, pystyisimmekö vaihtamaan nykyisen järjestelmän vakinaisesti palkattuun miehitykseen.
Varmasti olisi totta se että sinne hakisi oikeasti asiasta kiinnostuneita henkilöitä.
Tuohon malliin siis olisi sisältynyt myös kaikki ulkomailla palvelevat henkilöt.

Faktana en voi esittää summia kun niitä en muista.
Mutta olisiko tuo palkollisten järjestelmä ollut jopa kuusinkertainen ylläpitokustannuksiltaan nykyiseen verrattuna.

Aivan. Peesit teille. :flower:

Haluaisitteko arvon armeijan puolustajat kommentoida tätä? Mitenkäs nuorten miesten mielenterveys? Ase kouraan vain, se on tärkeämpää, niinkö? Ei oikeutta valita?

Alkuperäinen kirjoittaja VASTAUSTA KAIPAAN:
Kuinka moni teistä armeijaa ihannoivista naisista on itse valmis menemään vapaaehtoisesti sinne?! :attn: Oletteko tekin vellihousuja kun ette halua maatanne puolustaa sitä sotaa vastaan mikä tuntuu aina olevan tulossa? Miksi vaaditte, että miehet sinne menevät mutta mitään ette ole valmiita ITSE tekemään?! :attn:

olisin valmis mutta olen liian vanha sinne. Silloin kun olisin ollut sopivan ikäinen olin muilla mailla vierahilla.

Alkuperäinen kirjoittaja VASTAUSTA KAIPAAN:

Niinpä. Vuodesta 1995 asti naisilla on ollut mahdollisuus käydä armeija. Vai onko se niin, että vain miesten pitää kärsiä se, koska miehet on perheenpää ja miehet taistelee ja miehet on miehekkäitä jne. puppua antiikin ajoilta.

Yhteistyössä