Suomalainen nainen pilaa parisuhteet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jespesperkuulauta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jespesperkuulauta

Vieras
Suomalaisella naisella on sellainen taipumus, että vaikka suhde voi hyvin, hän onnistuu pilaamaan sen mustasukkaisuudellaan ja uteliaisuudellaan. Miksi naiset eivät jo suhteeseen lähtiessä voi ymmärtää, että mies katselee muita, haaveilee muista ja ehkä käy vieraissakin. Samalla tavalla toimivat monet naiset.

Ei kohtuuvakaata parisuhdetta kannata heittää menemään kumppanin seksijuoksujen tai kyllästymisen vuoksi. Vasta sitten, kun kumppani osoittaa selvää henkistä etääntymistä, kannattaa suhde lopettaa.

On sääli, että monet ok-parisuhteet päättyvät naisen omistushalun vuoksi. Mies sietää pettämisen paljon paremmin kuin nainen.

olla parisuhteessa, jos muitakin naisia täytyy höylätä? Tai vastaavasti muita miehiä kaataa?

Vaihtoehtoisesti: Ota venäläinen thai thai-typy?
Ehkä ne eivät ole niin mustiksia?
Ei muuta ko kokkeillemmaan :)

Minä olen ap:n kanssa samoilla linjoilla. Suhteessa pitää hyväksyä toisen vapaus ja itsemääräämisoikeus. Ei toista voi omistaa.

Parisuhteessa kannattaa olla esim. lasten tai muiden yhteiskunnallisten syiden vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Miksi ylipäänsä:
olla parisuhteessa, jos muitakin naisia täytyy höylätä?

Koska ihminen ei ole yksiavioinen ja pitkä parisuhde on siksi aina keinotekoinen valinta. Jos ihminen kuitenkin pitkän parisuhteen tahtoo, niin samalla on hyväksyttävä, että kumppani toimii ihmisluonnon mukaisesti eli vilkuilee sivuilleen.

Jos pitkän parisuhteen aloittaa, niin kannattaa ensin selvittää itselleen ihmisenä olemisen ja elämisen reaaliteetit.

Oli kylällä yhteinen sonni, jolla kaikki lehmät astutettiin.
Hommasta ei olisi tullut mitään jos sonni olisi ajatellut etten ala astumaan kuin oman navetan lehmiä.
Iloisesti sonni hyppäsi naapurin kiimaisen mansikin selkään...sama se on ihmisellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jespesperkuulauta:
Suomalaisella naisella on sellainen taipumus, että vaikka suhde voi hyvin, hän onnistuu pilaamaan sen mustasukkaisuudellaan ja uteliaisuudellaan. Miksi naiset eivät jo suhteeseen lähtiessä voi ymmärtää, että mies katselee muita, haaveilee muista ja ehkä käy vieraissakin. Samalla tavalla toimivat monet naiset.

Ei kohtuuvakaata parisuhdetta kannata heittää menemään kumppanin seksijuoksujen tai kyllästymisen vuoksi. Vasta sitten, kun kumppani osoittaa selvää henkistä etääntymistä, kannattaa suhde lopettaa.

On sääli, että monet ok-parisuhteet päättyvät naisen omistushalun vuoksi. Mies sietää pettämisen paljon paremmin kuin nainen.

Ai sietää vai? Tule kertomaan se minun miehelleni! Hän oli suunnilleen lopettamassa suhdettamme kun olin laivalla tanssinut ja ollut hytissä jatkoilla vieraiden miesten kanssa. Jatkoilla oli mukana myös kaverini ja me vain joimme ja juttelimme mukavia. Kerroin näistä avoimesti miehelleni ja hän sai sätkyn! En todellakaan arvannut sitä reaktiota - en tiennyt jo tuolla tavalla "pettäneeni" häntä. Nyt hän on sentään lieventänyt kantaansa, mutta suhtautuu edelleen minuun erittäin omistavasti. Ja mustasukkaisuuskohtauksia harva se päivä. Järjen puhuminen ei ole auttanut, joten jos sinulla ap. tai jollakulla muulla on vinkkejä tähän, niin antaa tulla vaan :)

Itsestäni vielä sen verran, että itse en ajattele ihmisen olevan luonnostaan yksiavioinen. Yksiavioisuus nyt vain on pitkään ollut hallitseva malli kulttuurissamme. Voisin hyvinkin kokeilla vapaata parisuhdetta, jos siihen olisi mahdollisuus. Eipä vaan ole ollut - suomalainen mies kun on niin omistava :) Ja koska miehet ovat nipoja ja vaativat uskollisuutta joskus jopa järjettömällä tasolla (vrt. kertomukseni) olen tullut parhaani mukaan vastaan. En todellakaan esim. hyppäisi sänkyyn toisen miehen kanssa, koska se loukkaisi toista. Sen sijaan tuosta tanssimisesta jne. aion kyllä käydä neuvotteluita. Parisuhde kun on kahden kauppa ja rajat asetetaan yhdessä.

Jos haluaa hyppiä vieraissa, niin minusta silloin pitää ilmoittaa pelin säännöt heti alussa, sillä onhan niitä sellaisiakin miehiä ja naisia, joille on täysin luonnollista, että voi paneskella ihan kenen kanssa vaan. Kun siihen on lupa, niin ei tarvitse olla mustasukkainen eikä tarvitse epäillä.

Minä taas en halua sellaista suhdetta. Jos haluaisin pelkkiä kertakäyttöpanoja, niin saisin niitä niin paljon kuin haluaisin, koska aina on niitä miehiä, joille on ihan sama, miltä nainen näyttää, kunhan vain saa pissavehkeitään uittaa naisessa. Minä etsin parisuhteelta muutakin kuin vain seksiä. Siksi haluan uskollisuutta mieheltä. Uskon, että seksi on parempaa pitkässä suhteessa kuin hyppimällä sängystä toiseen.

Olen muuten AP:n kanssa ihan eri mieltä tuosta mustasukkaisuusasiasta. Minusta miehet ovat ihan yhtä mustasukkaisia kuin naisetkin. Monia henkirikoksia on tehty Suomessa mustasukkaisuuden vuoksi ja on niitä sellaisiakin miehiä, jotka eivät anna vaimon käydä missään yksin ja töihinkin soitetaan perään monta kertaa päivässä.

Juu, samaa mieltä, että mustasukkaisia löytyy molemmissa piireissä.

Miksi ostaa lehmää, jos haluaa lasin maitoa? Niinpä.

Mutta jotkus tykkää hoitaa lehmää ja silloin siltä saa monta lasia maitoa.

Olisi todella hyvä jo suhteen alussa ilmoittaa kantansa, mitä haluaa suhteelta, niin monta murhetta olisi vähemmän. Vakka kantensa valitsekoon.

Kyllä se on niin, että suomalainen mies pilaa parisuhteen lähes aina!

Aletaan selittelemään, että ei tunnu siltä kuin pitäisi, petetään, jätetään, valehdellaan, ahdistutaan siitä jos nainen haluaa tavata seurustelun alkuaikoina mahdollisimman usein, ei saisi soitella, ei tekstailla, ei mailailla.

Pitäis antaa miehen mennä ja tulla miten huvittaa, ryypätä joka viikonloppu omissa menoissaan, naiselle ei kuulu mikään mitä mies tekee, ja tavataan vain silloin kun miehelle sattuu sopimaan.

Harvassa on luotettavat ja hyvät miehet.

Alkuperäinen kirjoittaja reilua peliä kaivataan:
Jos haluaa hyppiä vieraissa, niin minusta silloin pitää ilmoittaa pelin säännöt heti alussa

Tuohan on siemeniään levittämään pyrkivälle miehelle järjetön valinta, koska nainen biologisesti haluaa sitoa miehen lähelleen ainakin lasten muutaman ensimmäisen elinvuoden ajaksi. Tottakai mies toimii tavalla, joka todennäköisimmin johtaa mahdollisuuteen viedä eteenpäin omaa perimää.

Tällainen biologinen kuvio taustalla vaikuttaa.

Kotiin ajaa, antakaa vaan ukoille juoksulankaa.
Ne saattavat olla jopa innokkaammin kimpussanne, kun muistelevat pikkuretkiään.
Eli molemmat hyötyvät MOT.

Ps. piti vielä sanoa, että kaikki miehethän ovat sikoja, mutta niin ihania.

Naisen ei mielestäni koskaan kannata olla se aktiivisempi osapuoli suhteessa. Kyllä se mies pysyy pitämättäkin jos on pysyäkseen ja jos ei pysy, niin mitä sitä väkisin pitämään, karkaa se ennen pitkää kuitenkin. Ja ihan sama pätee naisiinkin. Kyllä niitä tapoja on aina vieraissa käydä, jos haluaa, jää siitä kiinni sitten tai ei.

Itse en jaksaisi surra miehen menoja ja olla mustasukkainen ja epäillä. Se se vasta kuluttavaa onkin. Mieluummin olen ilman miestä tai paremminkin suhdetta, jos tuo on se hinta. Ja aina nainen mieheltä seksiä saa jos haluaa, toinen asia onkin, että löytyykö sellainen mies, jonka kanssa viitsisi ryhtyä mihinkään.

Minun mielestäni ei ole mitään järkeä olla parisuhteessa, jos ei ole uskollinen. Parempi olla sinkku ja saa vapaasti pomppia sängystä toiseen ilman että tuottaa tuskaa kenellekään. Ja nykymaailmassa on niin normaalia olla yksinhuoltajakin ja lapsetkin voi hyvin, jos molemmat vanhemmat erossa elämisestä huolimatta keskittyvät lapsen parhaaseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Yhden naisen ajatuksia:
Naisen ei mielestäni koskaan kannata olla se aktiivisempi osapuoli suhteessa. Kyllä se mies pysyy pitämättäkin jos on pysyäkseen ja jos ei pysy, niin mitä sitä väkisin pitämään, karkaa se ennen pitkää kuitenkin. Ja ihan sama pätee naisiinkin. Kyllä niitä tapoja on aina vieraissa käydä, jos haluaa, jää siitä kiinni sitten tai ei.

Itse en jaksaisi surra miehen menoja ja olla mustasukkainen ja epäillä. Se se vasta kuluttavaa onkin. Mieluummin olen ilman miestä tai paremminkin suhdetta, jos tuo on se hinta. Ja aina nainen mieheltä seksiä saa jos haluaa, toinen asia onkin, että löytyykö sellainen mies, jonka kanssa viitsisi ryhtyä mihinkään.

Minun mielestäni ei ole mitään järkeä olla parisuhteessa, jos ei ole uskollinen. Parempi olla sinkku ja saa vapaasti pomppia sängystä toiseen ilman että tuottaa tuskaa kenellekään. Ja nykymaailmassa on niin normaalia olla yksinhuoltajakin ja lapsetkin voi hyvin, jos molemmat vanhemmat erossa elämisestä huolimatta keskittyvät lapsen parhaaseen.

Juurikin näin.
Tämä on käytännössä koettu paikkansapitäväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja reilua peliä kaivataan:
Jos haluaa hyppiä vieraissa, niin minusta silloin pitää ilmoittaa pelin säännöt heti alussa, sillä onhan niitä sellaisiakin miehiä ja naisia, joille on täysin luonnollista, että voi paneskella ihan kenen kanssa vaan. Kun siihen on lupa, niin ei tarvitse olla mustasukkainen eikä tarvitse epäillä.

Minä taas en halua sellaista suhdetta. Jos haluaisin pelkkiä kertakäyttöpanoja, niin saisin niitä niin paljon kuin haluaisin, koska aina on niitä miehiä, joille on ihan sama, miltä nainen näyttää, kunhan vain saa pissavehkeitään uittaa naisessa. Minä etsin parisuhteelta muutakin kuin vain seksiä. Siksi haluan uskollisuutta mieheltä. Uskon, että seksi on parempaa pitkässä suhteessa kuin hyppimällä sängystä toiseen.

Tämä on taas niin tätä. Samaistetaan vapaa suhde ja kertakäyttöpanot ja sitten vielä kuvitellaan, että ihmiset, joille irtosuhteet ovat ok, haluavat paneskella ihan kenen kanssa vaan. Vapaa suhde olisi ainakin itselleni sitä, että ollaan henkisellä ja emotinaalisella tasolla sitoutuneita omaan kumppaniin, mutta seksuaalisuuttaan saa toteuttaa muidenkin kanssa. Eivätkä nämä muut tosiaan olisi ketä tahansa, vaan ainakin minulla on hyvin korkeat kriteerit miehelle myös yhdenillanjutuissa.

Tuollainen vapaa suhde olisi itselleni ideaalitilanne ainakin ajatustasolla (en voi tietää varmasti, kun en ole päässyt kokeilemaan) mutta koska se ei entisille kumppaneilleni ole käynyt (nykyisestä nyt puhumattakaan!) olen hyväksynyt sen. Parisuhteen luonteeseenhan kuuluu se, että ollaan valmiita tekemään kompromisseja.

mieheni saa panna ihan kenen kanssa tahansa, jos hänestä siltä tuntuu.
Mutta jos se minun korviini tulisi, se olisi sitten palikat jakoon saman tien.
Uskon että meidän parisuhteessa sama pätee myös toisinpäin, lähtö tulisi jos toisen kanssa olisin.

Kun luottamus on vahva ja keskinäinen kunnioitus kohdallaan, ei silloin tarvitse kytätä toisen tekemisiä.
Maailmassa on paljon muitakin tärkeämpiä asioita kuin paneskella ympäri kyliä.
Jos kommenttia tulee, niin sanon jo tässä vaiheessa, että kyllä meillä seksiä on ihan monta kertaa viikossa. Ei siihen tarvita ulkopuolisia, se on tosi hyvää ja tyydyttävää näin kaksistaan ihan tämän saman partnerin kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Maalla aikoinaan:
Hommasta ei olisi tullut mitään jos sonni olisi ajatellut etten ala astumaan kuin oman navetan lehmiä.
Iloisesti sonni hyppäsi naapurin kiimaisen mansikin selkään...sama se on ihmisellä.

Paitse että ihminen ei ole mikään sonni, vaan paljon monimutkaisempi kapine.

Alkuperäinen kirjoittaja nixiex:
tutkimusten mukaan pettämistilanteessa mies antaa naiselle yleisemmin kenkää kuin nainen miehelle. Eli loppujen lopuksi se omistushalu on enemmän miesten ongelma.

Ei tarvitse lukea kun iltalehtien lööpit...

Tämä Suomalainen Nainen on mieluummin vanhapiika, kun ottaa kotiinsa "holhottavaksi" miehen retaleen, jolla on tapana vierastaa. Ei tulis mieleenkään ruokkia, siivota ja pyykätä äijän ketaleelle, johon ei voi ees luottaa. Niin hullu en ole!

Alkuperäinen kirjoittaja älä aliarvioi miehiä:

Niin, mutta kylän sonnillapa onkin aina uusi hieho allaan ja intoa riittää, mutta entäpäs jos joutuisi päivästä toiseen astumaan samaa, vanhaa, lihavaa lehmää? Sonniakin vituttaisi!

Alkuperäinen kirjoittaja astuttaja:
Alkuperäinen kirjoittaja älä aliarvioi miehiä:

Niin, mutta kylän sonnillapa onkin aina uusi hieho allaan ja intoa riittää, mutta entäpäs jos joutuisi päivästä toiseen astumaan samaa, vanhaa, lihavaa lehmää? Sonniakin vituttaisi!
Vanha vitsi, keksi jotakin nasevampaa...
Kaikki sonnit eivät pääse astumishommiin, suurin osa joutuu voileivän päälle. Kumpaanko kuvittelisit pääseväsi?

Eiköhän sonnit kokeile ensin keskenään kuka pääsee hommiin, sen jälkeen hommat vain suoritetaan, hajun perusteella, aivan samalla tavalla kuin valomerkin jälkeen.

Alkuperäiseen aiheeseen, kai mustasukkaisuus on tiettyyn pisteeseen saakka sallittua. Itse koen paljon vaikeampana sinkun itsenäisyyden; aika mahdoton yhtälö on alkaa yht`äkkiä elämään elämää, jossa ympärillä onkin perhe. Vaikeaa on myös sovittaa elämäänsä toisen aikataulut. Puhumattakaan rahatilanteesta ja sen käytöstä. Vapaa-aika, ruokailutottumukset, unirytmi, siisteyskäsitykset, henkiset voimavarat, paineensietokyky. En viitsi enempää luetella, jos jollakin on nyt hyvä suhde, mutta on tylsää, niin paljon tylsempää on varmasti kahdella eri planeetalta olevalla ihmisellä. Tsemppiä vaan kaikille...

Alkuperäinen kirjoittaja vapaamielinen nainen:
Tämä on taas niin tätä. Samaistetaan vapaa suhde ja kertakäyttöpanot ja sitten vielä kuvitellaan, että ihmiset, joille irtosuhteet ovat ok, haluavat paneskella ihan kenen kanssa vaan. Vapaa suhde olisi ainakin itselleni sitä, että ollaan henkisellä ja emotinaalisella tasolla sitoutuneita omaan kumppaniin, mutta seksuaalisuuttaan saa toteuttaa muidenkin kanssa. Eivätkä nämä muut tosiaan olisi ketä tahansa, vaan ainakin minulla on hyvin korkeat kriteerit miehelle myös yhdenillanjutuissa.

Tuollainen vapaa suhde olisi itselleni ideaalitilanne ainakin ajatustasolla (en voi tietää varmasti, kun en ole päässyt kokeilemaan) mutta koska se ei entisille kumppaneilleni ole käynyt (nykyisestä nyt puhumattakaan!) olen hyväksynyt sen. Parisuhteen luonteeseenhan kuuluu se, että ollaan valmiita tekemään kompromisseja.

Erittäin hyvä kirjoitus! Olen ihan samoilla linjoilla. Minä en ole mustasukkainen, koska tiedän että hetken hurma ei ole uhka parisuhteelle. Miesten tuntuu olevan vaikeampi ymmärtää tätä jostain syystä. Niinpä olen hoitanut omat seikkailuni siten, että en varmasti jää kiinni. Parisuhdetta salaiset ilotteluni eivät ole häirinneet.

Yhteistyössä