suolen tähystys apua

Kestää noin puoli tuntia. aloitetaan kyljellä maaten, sitten voi joutua vähän asentoa vaihtelemaan. Sattuu hieman, sillä suoleen pumpataan ilmaa. Itse saa katsella monitorista. Ennen tähystystä suolen tyhjennys on rankkaa...
 
joo se tyhjennys oli rankka sessio, kun sitä ennen oli olo jo tosi kurja.
Olin ikäänkuin lähellä kuivumista.

Itse operaatio oli minulle ainakin karmea kokemus.Itselläni on sellainen suoli, että se alkoi kouristelemaan siinä operaatiota tehdessä ja ilmaa kun laitettiin kipu oli aikaslailla karmea.mutkat oli hankalimmat.olikohan se niin että 90 cm piti tähystää ja minulta ei tähystetty kuin 70cm jos muistan luvut oikein.En yksinkertaisesti suostunut että olis jatkettu enempää.Kipu oli niin valtava.

TOIVON sydämeni pohjasta asti, että sinulta sujuisi ongelmitta tämä tähystys ja en halua missääntapauksessa, että takerrut kirjoitukseeni ja että alat pelätä tahahtumaa.Kirjoitin vain omat kokemukseni, kun kokemuksia kyselit.

Voimia elämään
 
Mulle tehtiin viime torstaina paksusuolen tähystys, ehkä kymmenennen kerran puolentoista vuoden sisään. Tyhjennys ottaa mulla aina tosi koville... Ja oon tosi huonovointinen sen tyhjennyksen jälkeen, mutta se kannattaa tehä kunnolla.
Itse tähystys ei mulla oo yleensä tehny kipeetä, tosin nyt viimeks oli yks kipee kohta ja kiljasin et nyt kyl sattuu, ni lääkäti pysäytti tähystimen laiton hetkeks ja jatko sitten ja sit ei enää koskenut.
Mulla toi koko paksusuolen tähystys kestää n.15min ja niin ku viimeks ku tähystivät vain osan niin joku 5min. Mutta kannattaa varautua siihen että jos se on kivulias toimen pide sulle niin siin menee aina enemmän aikaa.
Mulle hoitsu selitti ekalla kerralla, kun pelkäsin toimen pidettä, et toisilla se sattuu sen takia et niitten suolissa on enemmän mutkia ku kuulus olla. Eli ku ns. normaali paksusuoli lähtee ensin ylös päin sit tulee 90 mutka ja sit se jatkuu taas suorana kunnes tulee taas 90 mutka ja sit se menee alaspäin suorana, mut sit o ihmisiä joilla suoli menee mutkalla kokoajan.
Mut kun mulla on vertailu kohtana et tähystetään vatsalaukku niin mielummin meen tohon suolen tähystykseen!!!!

Saankos olla utelias ja kysyä miksi tekevät sulle tuon tähystyksen?
 
mulla on paha tressimaha ja jatkuva ripulin ja ummetuksen sekoitusta.mulla on paljon maha kramppeja ja siksi pelkään.pelkään myös että tulee paniikki kohtaus ja mulla ei ooo lupa keskeyttää mut hienoa että on lupa edes hiukan vaikuttaa sen kulkuun.
 
Ei se mukavaa ole mutta kyllä sen kestää. Kuuntele vain hoitajan ja lääkärin ohjeita ja noudata niitä niin kaikki menee hienosti.

Mulla tyhjennys sujui hyvin eikä olo ollut sen jälkeen mitenkään erityisen huono, hiukan heikko tietysti oli kun elimistö oli putsattu.

Tsemppiä, selviät siitä aivan varmasti niinkuin moni moni muukin!
 
Omalla kohdalla se litkun juominen otti paljon kovemmalle kun itse tähystys. Ei meinannu mennä alas sitten millään kunnes keksin imeskellä sitruunanmakuisia Vicksejä niin sitten ei enään maistunu niin pahalle. Koko paksusuoli tähystettiin ja aikaa meni n. 15 minuuttia. Tarjolla oli kyllä kivunlievitystä/rauhoittavaa jos sitä olis halunnu mutta itse en sitä tarvinut. Välillä vähän nipisti mutta kyllä sen kestää.

Semmonen vinkkinä, että kannattaa laittaa pikkuhousuihin vaikka side, koska kun sitä ilmaa tulee niin sieltä voi mukana tulla vähän muutakin "nestettä". Oli pakko päästää ilmaa kotimatkallakin pois tai olis varmaan muuten räjähtänyt. :saint:
 

Yhteistyössä