Suloinen uusi perheenjäsenemme :) (kuva)

Alkuperäinen kirjoittaja cherie:
Onko sulla millaiset asutukset noilla marsuilla? Kun itsellä tällä hetkellä vain yksi, mutta ajattelin 1-2 vielä hankkia tuon Torstin kaveriksi, niin miten mahtaa olla parempi rakentaa "kirjahyllyyn" (siis tarkoitusta vartavasten valmistettuun) jokaiselle häkit ja sitten "ulkoilualue" erikseen, vai onko parempi jokaiselle tuollainen oma tehdasvalmisteinen häkki?

Sekava sepustus mutta koita kestää :LOL:
Nyt on kohtuullisen tilava häkki, mutta juuri parhaillaan mietitään, miten asuminen järjestyy kolmannen kanssa. Kun ei voi etukäteen tietää, miten sopeutuvat toisiinsa, ja muutenkin vielä vähän lisätilaa voisi olla hyvä laittaa. Luultavasti mies värkkää jonkun nykyiseen häkkiin yhdistetyn lisäjärjestelyn.

Häkin lisäksi meillä on ollut kolmesta laudasta koottava saranoilla yhdistyvä ulkoilualue, mikä kootaan pari kertaa viikossa ja pääsevät kipittelemään, hyvä järjestely! :) Jätesäkit ja pyyhkeet vaan alle, niin papanat saa kätevästi siivottua.

Ota ihmeessä toinen tai kolmaskin, marsulla pitäisi aina olla lajitoveri kun ovat niin kovin seurallisia :)

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Ja kiljuu tasan niin kauan kunnes saa ukolta palan kurkkua tai porkkanaa... ja rapsutukset!!
Tuttua täälläkin :) Varsin nopeesti ymmärsivät, että jääkaapin oven kolahdus SAATTAA merkitä ruokaa myös heille, joten kannattaa kirkaista :D
Nyt riittää jo sekin, kun kävelee keittiötä kohti...

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Ota ihmeessä toinen tai kolmaskin, marsulla pitäisi aina olla lajitoveri kun ovat niin kovin seurallisia :)
Juu kun tuolla oli edellisen omistajan luona toinen uros-marsu kaverina mutta katkoi hampaansa vähän väliä kun mahtailivat häkin kaltereille ja muuta mukavaa niin siksi toinen tuli mulle, siksi olen naaraita kaveriksi miettinyt, mutta osaatko yhtään sanoa että kuinka monimutkainen ja kallis operaatio on tuo uroksen kastrointi? Ja mahtaako muuttaa luonnetta kuinka paljon?

Kysyn nyt kun kerrankin löysin viisaamman :D

Alkuperäinen kirjoittaja cherie:
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Juu kun tuolla oli edellisen omistajan luona toinen uros-marsu kaverina mutta katkoi hampaansa vähän väliä kun mahtailivat häkin kaltereille ja muuta mukavaa niin siksi toinen tuli mulle, siksi olen naaraita kaveriksi miettinyt, mutta osaatko yhtään sanoa että kuinka monimutkainen ja kallis operaatio on tuo uroksen kastrointi? Ja mahtaako muuttaa luonnetta kuinka paljon?

Kysyn nyt kun kerrankin löysin viisaamman :D
Apua, en minä tiedä :D
Joo, tuo urosongelma voi tosiaan välillä tulla. Meilläkin nuo ukot, vaikka ovat kasvaneet yhdessä ja ovat veljeksiä, kalistavat toisinaan hampaitaan. Tilaakin pitäisi olla, ettei ole siitä kiinni. Jos uros kuitenkin tulee pienenä toisten isompien joukkoon tai ovat kasvaneet yhdessä aikuisiksi, yhteiselon pitäisi onnistua kohtuuhyvin, mutta kukas sen niiden puolesta takaa ;)

http://www.osjh.net/marsukast.htm
Täällä on tietoa kastroinnista ja Googlella löytää paljon lisää, hinta varmaan vaihtelee, meillä ei ole poikia leikattu mutta veikkaisin arvioksi noin viidenkympin ja satasen välillä.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mäkin haluun nakumarsun |O

Tai ihan tavismarsukin kelpaisi. Marsut on ihania :heart: . Mulla oli joskus Esko Seppo Elmeri Marsuvaara, ja veljellä Hugo :)
Ottakaa uusia :). Helppohan niitä on pitää, kun saa tarvittavat häkit ja kupit ja c-vitamiinin hankittua, meillä ei nuo ole sairastelleetkaan.

Yhteistyössä