Suljettu osasto

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Systeri joskus aikoinaan oli suljetulla.
Kävin vierailulla ja aika rauhalliselta se paikka näytti.
Porukka enemmän tai vähemmän lääkittynä, osalla jäykkyyttä liikkeissä ja jutut olivat tupakkakopissa aika utopistisia ja harhaisia.
Alussa ei saa liikkua osaston ulkopuolella, mutto kunnon parantuessa pääsee erilaisiin terapihoihin ja valvotuille ulkoiluille.
Porukka vaikutti enimmäkseen väsyneeltä, ehkä lääkityksestä johtuen, mutta en koskaan huomannut agressiivista käyttäymistä.
Kun potilaat tulivat hieman parempaan kondikseen ja saivat ensin liikkua sairaalan kahvioon, otin usein mukaan systerin lisäksi muitakin hänen kavereitaan.
Loppuaikoina lähdettiin jopa mun autolla lähikahvioon kahville.
Asiallinen paikka mieleltään sairastuneille ja yksi mukava muisto jäi alkuajoilta mieleen.
Olin lähtemässä pois osastolta sisareni tapaamisen jälkeen ja pyysin hoitajaa avaaman oven päästäkseni ulos.
Vastaus oli, "ei täältä saa lähteä minnekään".
luuli mua potilaaksi
 
vierailija
Voiko joku kertoa kokemuksia suljetusta osastosta?
Millaista siellä on?
Millaisia hoitajat on?
Mitä siellä saa tehdä?
Miten ulkoilut? Saako liikkua vapaasti?
Suljetulla kannattaa käyttäytyä hoitajia kohtaan tai muuten joutuu lepositeisiin. Tupakkaa saa polttaa tupakointihuoneessa koska ulos ei pääse. Puhelinta ei saa olla, joskus evätään muitakin henk koht tavaroita. Lautapelejä on mitä voi pelata ja lehtiä lukea. Usein sen jälkeen siirretään vapaammalle osastolle josta pääsee kävelylle ulos ja kotilomillekin voi päästä.
 
vierailija
Kyllä, silloin kun elämä oli pohjalla ja valoa ei näkynyt. Itsemurhan suunnittelun/yrityksen kautta suljetulle. Jossa silmäni avautuivat. Että minä olen minä, ja mun ei tarvii tanssia narsistin pillin mukaan
Vai niin, vielä muutama päivä sitten hehkutit, kuinka et ole koskaan ollut pois työelämästä elosi aikana. Sieltä hullujen huoneelta käsinkö paiskit töitä vai?
 
vierailija
Systeri joskus aikoinaan oli suljetulla.
Kävin vierailulla ja aika rauhalliselta se paikka näytti.
Porukka enemmän tai vähemmän lääkittynä, osalla jäykkyyttä liikkeissä ja jutut olivat tupakkakopissa aika utopistisia ja harhaisia.
Alussa ei saa liikkua osaston ulkopuolella, mutto kunnon parantuessa pääsee erilaisiin terapihoihin ja valvotuille ulkoiluille.
Porukka vaikutti enimmäkseen väsyneeltä, ehkä lääkityksestä johtuen, mutta en koskaan huomannut agressiivista käyttäymistä.
Kun potilaat tulivat hieman parempaan kondikseen ja saivat ensin liikkua sairaalan kahvioon, otin usein mukaan systerin lisäksi muitakin hänen kavereitaan.
Loppuaikoina lähdettiin jopa mun autolla lähikahvioon kahville.
Asiallinen paikka mieleltään sairastuneille ja yksi mukava muisto jäi alkuajoilta mieleen.
Olin lähtemässä pois osastolta sisareni tapaamisen jälkeen ja pyysin hoitajaa avaaman oven päästäkseni ulos.
Vastaus oli, "ei täältä saa lähteä minnekään".
luuli mua potilaaksi
Älä puhu mun asioista täällä.
Terv. Systerisi
 
r0s
Ja suljettu ei eroa normiosastosta suuremmin. Ovet toki ovat lukitut. Ja joukossa saattaa olla arvaamattomia, päällekäyviä yksilöitä.

En sinne vapaaehtoisesti menisi koska mua ahdistaisi vieläkin enemmän jos ei voi halutessaan olla yksin.
 
vierailija
Fakta tietoa suljetusta:
Et ole ihminen
Sinua ei kunnioiteta
Terapiaa ei ole
Pitää istua huoneissaan aamusta iltaan
Ulos ei pääse ikinä
Hoitajat nauravat päin naamaa
Olet kidutuksen alaisena
 
  • Tykkää
Reactions: Poppie

Yhteistyössä