SUKUPUOLENVAIHDOS?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja einäin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

einäin

Vieras
Kertokaa mulle, miksi niin täytyy tehdä? Verorahoilla vieläpä? Jos mieli kokee, että on väärässä ruumiissa, miksi ruumista pitää silloin muuttaa? Eikö se ole mieli, joka kaipaa hoitoa eikä ruumis?

Eihän naisesta tule miestä, tai päinvastoin vaikka päällään seisoisi.
Vai vaihtuuko se xx-kromosomi xy:ksi?!

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
jos et ymmärrä niin elä ymmärrä. sitä on niin helppo tollasia kirjotella kun ei itse ole siinä vartalon vankina. musta on hienoa että ihminen saa elämän ja identiteetin jossa hän on onnellinen.

Mun mielestä on pelottavaa, että nyky-yhteiskunnassa tällainen leikkely ja feikkisukupuolen luominen on hienoa.

Ai, että on hienoa?

Minusta on surullista olla vankina väärässä kehossa. Se, että keho saadaan ulkoisesti vastaamaan ihmisen identiteettiä, ei ole väärin. Joku värjää tukkansa, joku ottaa tatuointeja, joku vaihtaa sukupuolta...

• Tykkää
Reactions: MINTYNEN
Ei sitä aina tehdä verovaroilla. Moni maksaa ne kulut ihan omasta pussista.
Jokainen transsukupuoli käy pitkään psykiatrin juttusilla ennen kun saa diagnoosinsa. Joten eiköhän ne ammatti-ihmiset tiedä täytyykö sitä päätä hoitaa vaiko jotain muuta.
Sukupuoli-identiteetti on jotain ihan muuta kun kromosoomeja.

Alkuperäinen kirjoittaja einäin:
jos et ymmärrä niin elä ymmärrä. sitä on niin helppo tollasia kirjotella kun ei itse ole siinä vartalon vankina. musta on hienoa että ihminen saa elämän ja identiteetin jossa hän on onnellinen.

Mun mielestä on pelottavaa, että nyky-yhteiskunnassa tällainen leikkely ja feikkisukupuolen luominen on hienoa.

Leikelläänhän sitä turhemmistakin syistä.

Kummalliseks on maailma mennyt. Raamattu ainakin ilmoittaa selkeän kannan tuohon asiaan. Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi. Tulee kyllä väistämättä mieleen tuo, että se mieli siinä sitä hoitoa kaipais, kun ei ole tyytyväinen itseensä. Ilmeisesti kuitenkin ne jotka noihin leikkauksiin pääsevät käyvät ensin psykologiset haastattelut läpi. Silti herää kysymys, että puututaanko niissä keskusteluissa sitten ihan oikeisiin asioihin ja siihen miten tuo ajatus on saanut ihmisen mielessä alkunsa ja mitkä tekijät esim. elämän saralla ovat vaikuttaneet siihen. Ihmetyttää se kirkkoherrakin mikä nyt on moiseen ratkaisuun päätymässä, kun luulisi hänenkin ammattinsa puolesta raamattunsa lukeneen. Meitä on niin moneen junaan ja onneksi jokainen vastaa viimeisenä päivänä Jumalan edessä vain omista ratkaisuistaan sekä hyvässä että pahassa.

Montako transsukupuolista ihmistä tunnet? Musta on pelottavaa että nyky-yhteiskunnassa on vielä ihmisiä joilla ei ole kykyä ymmärtää kun omanalaisiaan ihmisiä.

Jos Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi, sanotaanko missään, että niiden on oltava eri paketeissa?

entä jos Jumalaa ei olekaan? Tai jos Jumalakin tekee virheitä?

Alkuperäinen kirjoittaja voodoo doll:

Montako transsukupuolista ihmistä tunnet? Musta on pelottavaa että nyky-yhteiskunnassa on vielä ihmisiä joilla ei ole kykyä ymmärtää kun omanalaisiaan ihmisiä.

Missä transut olivat vielä 1800-luvulla?
Miten he tulivat toimeen? Tulivat, kun oli pakko. Nyt on helppo mennä leikeltäväksi, kun sanoo ettei tunne olevansa kotonaan omassa kehossa. Eikö pitäisi hoitaa mieltä, hyväksymään keho?

Ovatko he todella onnellisia silloin? Nainen, joka oli ennen mies, jolla on suurtinpiirtein naisen sukupuolielimet mutta miehen geenit? Ihan todellako, aidosti onnellinen?!

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:

Leikelläänhän sitä turhemmistakin syistä.

niinpä. laitetaan vähän tissiä ja takapuolta, tungetaan huuliin täytettä ja kiristetään naamaa. Luuletko että ihminen lähtee leikkauttamaan itseään toiseen sukupuoleen ihan vain turhamaisuuden vuoksi, tuskinpa. se ei niin helppoa ole ja varsinkin kun yhteiskunnassa on tuollaisia suvaitsemattomia ihmisiä arvostelemassa ja ylenkatsomassa.

Jos mä koen olevani vain 70% oma itseni tässä kehossa, saisinko mä verorahoin isommat tissi? Koska siis mä kärsin, ihan oikeasti kun olen tällainen lauta. Mun seuraelämäkin kärsiin, siis ihan koko elämä. Apua, äkkiä isommat rinnat, sitten mä olen parantunut!!

Vai olenko?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jos mä koen olevani vain 70% oma itseni tässä kehossa, saisinko mä verorahoin isommat tissi? Koska siis mä kärsin, ihan oikeasti kun olen tällainen lauta. Mun seuraelämäkin kärsiin, siis ihan koko elämä. Apua, äkkiä isommat rinnat, sitten mä olen parantunut!!

Vai olenko?

on pikkasen eri juttu

Vai olenko?

Ei ole verrattavissa...

Laita fylliä liiveihin.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:

Vai olenko?

Ei ole verrattavissa...

Laita fylliä liiveihin.

Pn hyvinkin verrattavissa: mieli kokee, ettei ole ehkä koska ruumiissa on jotain vikaa

Transulle voin siis sanoa, että opettele elämään sen kanssa.

Mä kannatan sukupuolenvaihdosleikkauksia. Mitä olen kuullut niiden tuloksista suomessa.. Niin pelkkää hyvää! Tiedän hyvin yhden naisen joka vaihtoi sukupuoltaan. Hän aloitti jo varhaisteini-iässä naishormonit :)

Kyllä mulla ainakin olisi leikkaus edessä jos olisi miehen vehkeet jalkovälissä! Ja koska olisin syntynyt virheellisenä siinä tapauksessa.. niin vähintään reilua että valtio korvaa. Korvaahan valtio monet sairaudet sydän- ja verisuonitaudit yms. vaikka suurin osa on ihmisten omaa syytä ja vain pieni osa synnynnäisiä vammoja :)

[

Pn hyvinkin verrattavissa: mieli kokee, ettei ole ehkä koska ruumiissa on jotain vikaa

Se, että ruumiissa on vikaa, on pienempi seikka kuin se, että on väärässä ruumiissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lammas:
Kummalliseks on maailma mennyt. Raamattu ainakin ilmoittaa selkeän kannan tuohon asiaan. Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi. Tulee kyllä väistämättä mieleen tuo, että se mieli siinä sitä hoitoa kaipais, kun ei ole tyytyväinen itseensä. Ilmeisesti kuitenkin ne jotka noihin leikkauksiin pääsevät käyvät ensin psykologiset haastattelut läpi. Silti herää kysymys, että puututaanko niissä keskusteluissa sitten ihan oikeisiin asioihin ja siihen miten tuo ajatus on saanut ihmisen mielessä alkunsa ja mitkä tekijät esim. elämän saralla ovat vaikuttaneet siihen. Ihmetyttää se kirkkoherrakin mikä nyt on moiseen ratkaisuun päätymässä, kun luulisi hänenkin ammattinsa puolesta raamattunsa lukeneen. Meitä on niin moneen junaan ja onneksi jokainen vastaa viimeisenä päivänä Jumalan edessä vain omista ratkaisuistaan sekä hyvässä että pahassa.

Anteksi nyt vaan mutta toi raamattu kun ei ole kaikille niin raamaattu. Kukaan ei ole vielä voinut mulle todistaa että jeesus on ollut olemassa.
Mutta jos raamattuun mennän niin eikös sielä sanota että: kirottu olkoon se mies joka ei kiimaista naista auta, tai rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi haluaisit rakastavan. Voin toki olla väärässäkin-.....
Kovin vaan noi kaksi "sanomaa on eriäväisiä "

Alkuperäinen kirjoittaja voodoo doll:

Missä transut olivat vielä 1800-luvulla?
Miten he tulivat toimeen? Tulivat, kun oli pakko. Nyt on helppo mennä leikeltäväksi, kun sanoo ettei tunne olevansa kotonaan omassa kehossa. Eikö pitäisi hoitaa mieltä, hyväksymään keho?

Ovatko he todella onnellisia silloin? Nainen, joka oli ennen mies, jolla on suurtinpiirtein naisen sukupuolielimet mutta miehen geenit? Ihan todellako, aidosti onnellinen?!

Monikohan transsukupuolinen teki 1800 luvulla itsemurhan? Moniko ehkä tapettiiin muiden toimesta kun erilaisuutta ei sallittu?
Moniko transsukupuolinen menee nykyään leikkaukseen jossa korjataan sukupuolielimet tolisenlaisiksi? Osa tyytyy pelkkään hormoonihoitoon
Vielä nykyäänkin transsukupuolisia ihmisiä päätyy itsemurhaan, koska on ahdistavaa elää yhteiskunnassa väärän sukupuolen edustajana. Prosessi sukupuolenvaihdokseen kun on mahdottoman pitkä ja kivikkoinen.
Tunnen transsukupuolisen ihmisen joka vuosien ahdistuksen jälkeen vaihtoi sukupuolensa ja elää nykyisin onnellisena.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
[

Se, että ruumiissa on vikaa, on pienempi seikka kuin se, että on väärässä ruumiissa.

Kuka sen voi oikeasti todistaa, kun ruumistaan ei koskaan pysty oikeasti muuttamaan?

Alkuperäinen kirjoittaja topsehiini:
Alkuperäinen kirjoittaja Lammas:

Anteksi nyt vaan mutta toi raamattu kun ei ole kaikille niin raamaattu. Kukaan ei ole vielä voinut mulle todistaa että jeesus on ollut olemassa.
Mutta jos raamattuun mennän niin eikös sielä sanota että: kirottu olkoon se mies joka ei kiimaista naista auta, tai rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi haluaisit rakastavan. Voin toki olla väärässäkin-.....
Kovin vaan noi kaksi "sanomaa on eriäväisiä "

mustakin on outoa että aina jotkut vetoo tohon raamattuun, mutta sitten ei kuitenkaan itse sitä noudateta. kohdellaan toisia julmasti, haukutaan ja arvostellaan. Tapetaan toista ihmistä henkisesti.

Yhteistyössä