En mä nyt tuossa itse näkis mitään erikoisempaa ongelmaa...valitaanhan koiraakin hankittaessa usein sukupuoli eikä kellään ole siihen sanomista (ja jep, tiedän, ettei lapsi ja koira ole sama asia...)
Lisäks, ilman perinnöllistä sairautta mun mielestä sukupuoli ja lapsen terveys ei oo millään tavalla liitoksissa toisiinsa, kumpi vaan voi olla terve tai sairas.
Ja vielä ihmettelen sitäkin, miks verrataan tappoon tuota? Kyllähän lapsettomuudenkin takia tehtävissä siirroissa on monesti useita hedelmöittyneitä munasoluja ja niistä yleensä istutetaan yks, mitäs niille lopuille tehdään? Tässä ainoa ero on se, että tiedetään sukupuoli... Mä en mikään ammattilainen tässä asiassa ole, joten korjatkaa toki jos on faktoissa mulla jotain mätää.
Jompi kumpi sieltä kuitenkin tulee, se, tietääkö sen jo hedelmöityshetkellä, rakenne ultrassa niin tai syntyessä niin samana se kuitenkin pysyy.
Toki mä sen ymmärrän ettei ole kovin yleistä, eikä edes sallittua koska hoitona varmasti melko kallis ja sinänsä turha, kun lapsettomuushoitojakin tarvitsevia on nykyään varmasti tarpeeksi näille resursseille.