Sukupuolen valinta alkiodiagnostiikan avulla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unelmattodeksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Em tutkimusta käytetään nimeenomaan soittamaan etteivät kehityhäiriöt ole lisääntyneet. Ongelmanahan on ollut lähminä monisikiöisyys ja siitä johtuvat ongelmat kuten ennen aikisuus ja pienipainoisuus. Eli itse referoisin juuri tuota viittaamaasi linkkiä. Luepa teksti ihan ilman ennakkoluuloja niinkuin siellä on. Sulla taitaa olla ongelmaa vähän muussakin kuin tuossa sukupuoliasiassa?

Em tutkimusta käytetään nimeenomaan soittamaan etteivät kehityhäiriöt ole lisääntyneet. Ongelmanahan on ollut lähminä monisikiöisyys ja siitä johtuvat ongelmat kuten ennen aikisuus ja pienipainoisuus. Eli itse referoisin juuri tuota viittaamaasi linkkiä. Luepa teksti ihan ilman ennakkoluuloja niinkuin siellä on. Sulla taitaa olla ongelmaa vähän muussakin kuin tuossa sukupuoliasiassa?

Tuota...luehan ensimmäinen lähde, jossa todetaan mm näin "Tutkimustulokset viittaavat siihen, että pieni epämuodostumariskin lisäys liittyy ensisijaisesti lapsettomuuden taustatekijöihin, eikä niinkään itse hedelmöityshoitoihin. Tiedetään myös, että kun lapsettomuuden taustalla on vaikea siittiötuotannon häiriö, on mikroinjektiohoidon (ICSI) avulla syntyneillä lapsilla hieman suurempi riski saada jokin kromosomipoikkeavuus"

Meillä näitä "taustatekijöitä" = lapsettomuutta EI OLE, kuten esim serkullani on. Pitääkö selittää vielä tarkemmin vai ymmärsitkö nyt? Sen sijaan referoiden en löydä minkäänlaista viittausta siihen sinun teoriaasi paremmista ihmisistä. Eli vähän tarvitaan lihaa luiden ympärille..esitin omani, sinulla ei ole mitään muuta kuin oma mielipiteesi..=)

Onko menetelmä 100% tarkka? Itellä 3 poikaa ja tyttö olisi niin kiva. Olen ajatellut, ettei lapsia enää, mutta jos tietäisin saavani tytön, lähdettäisi tekemään se tyttö ehdottomasti!

Joku haluaa mieluummin esim. pojan kuin tyttären, ja lääketiede tarjoaa siihen keinon. Mikä siinä on vinkumisen arvoista joillain? Jeesus ei tykkää? Tästäkään?

Esittämäsi artikkeli on referaatti useista tutkimusista. Kyseistä artikkelia käytetään asiantuntijoiden parissa nimenomaan osoittamaan ettei merkittävää lisääntymistä kehityshäiriössä ole. Luepa nut se koko juttu äläkä poimi vain omaa kantaasi tukevia lauseita. On kuin piru lukisi raamattua. Nykytekniikoiden kehittyessä on päästy lisääntyvässä määrin 1 alkion implantatioon mikä vahentää riskejä. Jos luet koko jutun niin huomaat että osa suurentuneesta riskistä johtuu mm vanhempien iästä. Ei menetelmästä tai siitä että vanhemma olisivat huonompia.

Sinulla tuntuuolevan kova tarve korostaa olevasi hedelmällinen ja että nämä jotka eivät ole olisivat jotenkin huonompia. Lapsettomuuteen on tehokkaita hoitomenetelmiä mutta mistä löydettäisiin hoito sinulle?

Etpä ap uskalla itse edes kertoa maata kysyville. Näin sivusta veikkaan että Venäjä tai Kiina. Mitäs ap tekisit sairaan lapsen kanssa? Nirri pois vain? Muista että jo olemassa olevat lapsesi voivat sairastua. Sitkö kun ei oo tilauksen mukainen niin huostaan tai hautaan? Vaikutat todella vastenmieliseltä. Äkykkyyttä ei sukuun ole ainakaan siunaantunut...

Kaikki vastustajat pitänevät myös hedelmöityshoitoja vastenmielisenä ja luonnottomana? Puhumattakaan adoptioalkioista tai luovutetusta munasolusta alkaneesta raskaudesta? Jos lääketiede kykenee ap:ta auttamaan, niin mitä pahaa siinä on ja mitä se kellekään kuuluu? Omia solujaan he käyttävät kuten muutkin hedelmöityshoidoissa kävijät pl juuri luovutettuja sukusoluja käyttävillä

Kyse on ap:n asenneongelmasta. Ja mitä tehdään poika-alkioille joita tulee varmasti. Tapetaan sukupuolen takia? Ihan kuin kiinassa mutta toisinpäin. Vuoden äiti tuo ap.
Lapsettomuushoidoissa alkioita ei tapeta. Kaikin keinoin toisinpäin. Ja alkio ON lapsi.

Minä olen nyt kyllä mr. Coolfacen kanssa samaa mieltä. En ymmärrä mitä "syrjintää" se olisi, jos perheellä on jo vaikkapa kaksi poikaa ja tahtoisivat nyt tytön. Melkeinpä päinvastoin..!

Lienee helposti raskautuvien ongelma olla osaamatta arvostaa lasta yksilönä joka hän on vaan haluta vain tietty sukupuoli tai ei mitään. Surullista.

Muistan joskus lukeneeni spekulointia siitä että hormonein kypsytetyt munasolut ovat herkemmin "häiriöityviä", lievästi isompi riski siis (mahdollisesti) kromosomivirheisiin ja keskenmenoihin. Liekö paikkansapitävää, en tiedä. Ilmeisesti kuitenkin tarkoitus sinultakin sitten kerätä isompi satsi kerralla jotta saadaan valintamateriaalia?

Kiinnostaa kyllä kovasti miksi kyselet täällä, kun varmasti tiedät ettei kokemuksia löydy etkä suostu edes kertomaan mitään tarkempaa koko asiasta?

Osaako joku kertoa miten tuo toteutetaan. Jos siis voidaan varmistaa että oikeanlainen siittiö suorittaa hedelmöittymisen niin silloin minusta asiassa ei mitään väärää sinänsä. Jos taas oikeanlainen valitaan vasta jo hedelmöittyneistä alkioista niin silloin koen tuo valintatavan jo lähes aborttiin verrattavaksi ja sitä en hyväksy.

ihan sama kumpia tapat, tyttöjä vai poikia niin et ole kelvollinen äidiksi.
Alkion valinta tehdään ottamalla alkiosta solu mistä tutkitaan kromosomit ja näin saadaan selville sukupuoli.

En mä nyt tuossa itse näkis mitään erikoisempaa ongelmaa...valitaanhan koiraakin hankittaessa usein sukupuoli eikä kellään ole siihen sanomista (ja jep, tiedän, ettei lapsi ja koira ole sama asia...)

Lisäks, ilman perinnöllistä sairautta mun mielestä sukupuoli ja lapsen terveys ei oo millään tavalla liitoksissa toisiinsa, kumpi vaan voi olla terve tai sairas.

Ja vielä ihmettelen sitäkin, miks verrataan tappoon tuota? Kyllähän lapsettomuudenkin takia tehtävissä siirroissa on monesti useita hedelmöittyneitä munasoluja ja niistä yleensä istutetaan yks, mitäs niille lopuille tehdään? Tässä ainoa ero on se, että tiedetään sukupuoli... Mä en mikään ammattilainen tässä asiassa ole, joten korjatkaa toki jos on faktoissa mulla jotain mätää.

Jompi kumpi sieltä kuitenkin tulee, se, tietääkö sen jo hedelmöityshetkellä, rakenne ultrassa niin tai syntyessä niin samana se kuitenkin pysyy.

Toki mä sen ymmärrän ettei ole kovin yleistä, eikä edes sallittua koska hoitona varmasti melko kallis ja sinänsä turha, kun lapsettomuushoitojakin tarvitsevia on nykyään varmasti tarpeeksi näille resursseille.

• Tykkää
Reactions: Haloska
[QUOTE="lapseton";22802648]Harmi, haluaisin kivin tietää maan mutten ole rikisteröitynyt tänne kun en ola täällä juurikaan. Toivon että voisit ihan vain laitaa maan tänne. Tuskin täällä kukaan sen perusteella sua tunnistaa ja vaikka tunnistaisikin niin mitä sitten?[/QUOTE]

Noinhan saivat Teemu ja Sirpa Selänne tuon tyttärensä poikien jatkoksi. Me ihan luomusti kolmen pojan jälkeen tytär, oikeaan aikaan tehtynä, vaikka se kauemmin veikin ja vielä yksi poika lisäksi.

Lapsettomuushoidoissa 1. siirrosta ylijääneet alkiot pakastetaan odottamaan sulatusta ja siirtoa.
Julkisuudessa Selänteen pariskunta vaittää tytärtään luomuksi.
Ällötää ap:n ajatusmaailma. Et ole vastannut kysymyksiin että mitäs jos lapsesi onkin sairas? Vaikkapa jo olemassa oleva? Sitkö saunan taa?

Kuten ketjun aloittaja, minäkin olen päättänyt, että haluan valita lapsen sukupuolen. On iroonista, ettei suomessa voida suorittaa edes sellaista tutkimusta, mikä selittäisi siittiöiden kunnon.Luin jostain (en valitettavasti muista lähdettä), että miehen spermassa saattaa olla joku häiriö, jonka takia toisen sukupuolen siittiöt ovat heikot tai niitä on vähän.Mieheni suvussa ei ole yhtäkään perhettä, jossa olisi tyttöjä ja poikia.On joko tai ja karkeasti sanottuna 90% poikia. Anopilla on 2 poikaa ja 6 lastenlastaa:pojat kaikki. En koe, että olen tunteeton, kun haluan tytön.Olen jo 36v 3 pojan äiti.Ikä tulee vastaan jotta aina vaan yrittäisin.Tieteellisesti on mahdollista erottaa jo siittiöistä, kumpi kromosomi on. Jos sellaisen klinikan löydän vaikka huitsin nevadasta, niin menen ellei siihen satojatuhansia tarvita. Tämä mielestäni ei ole eettisesti väärin, sillä siitiöitä huuhtoutuu viemaireihin muutenkin. Alkiosta taas en kyllä pystyisi valitsemaan. Siinä tulisi jo abortti-tunnelma minulle.Toisaalta taas ymmärrän heitä, joille asia ei ole yhtä "tunteellinen". Maassa, jossa abortti sallitaan jopa taloudellisten vaikeuksien takia (erikoislausunnolla) 4kk jälkeen, ei pitäisi olla kieltoa valita lapsen sukupuoli tieteen turvin jos perheessä on jo useita lapsia toista sukupuolta.Valitettavasti Suomi on muiden Euroopan maiden rinnalle yhtä tekopyhäinen. Jos joku osaisi antaa minulle linkin mun tutkimusmatkalle, kiitän!

Yhteistyössä