Sukulaisten ostamat joululahjat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mamma09"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mamma09"

Vieras
Tilanne on tämä: Minulta on kysytty mitä voisi ostaa lapselleni joululahjaksi, ja olen kertonut lapsen toivovan lelukissaa. Sitten kyseinen henkilö menee ja ostaa lelukoiran. Tyttäreni ei juuri koirista välitä, vaan tykkää kovasti kissoista. Lahja siis tod.näk. jää lojumaan lelulaatikkoon. Harmi kun kuulin lahjasta jo etukäteen, ottaa päähän.

Toki lahjoja ostettaessa ajatus on tärkein jne. jne. Mutta onko oikeus pahastua tällaisesta?

Mikäli nimimerkkisi viittaa lapsen ikään, eli lapsi on nyt 2-3 -vuotias, hänelle voi hyvinkin tulla taas joku toinen vaihe, jolloin koira onkin kiva lelu. Tuon ikäiset voivat myös yllättää.

Ehkä sukulainen ei löytänyt kivaa lelukissaa, ja osti mieluummin koiran kuin jonkin aivan kammotuskissan. Voithan itsekin ostaa lapselle lahjaksi sen lelukissan. Yleensä osa lahjoista kolahtaa suoraan sydämeen ja osa ei, sellaista elämä on aika alusta asti. Viisaimmin toimit (mikäli lapsesi on tuollainen pieni vielä), kun itse ilahdut koirasta, etkä ala voivotella lapselle, että voi kulta, kissanhan sinä olisit halunnut. Mutta sen varmaan ymmärrät itsekin :).

lapsi voi tykätä ihan yhtä paljon koirasta.meidän lapsi viime vuonna (2,5v) toivoi lahjaksi nukenvaunuja. ei niitä pukilta saanut koska hällä oli jo nukenvaunut, ei jouluna muistanut koko asiaa kun sai kaikkea muuta.

MInusta on kanssa tyhmää ostaa jotain vähän sinne päin mitä on toivottu. Meidän poika toivoi viime vuonna poliisilegoja ja sai paloauton. Onko se nyt sama asia sitten? Ainakaan pojasta ei ollut. Tyttö toivoi paitaa jossa on joku kuva niin eikös se saanut yksivärisen paidan.

[QUOTE="ete";25266367]MInusta on kanssa tyhmää ostaa jotain vähän sinne päin mitä on toivottu. Meidän poika toivoi viime vuonna poliisilegoja ja sai paloauton. Onko se nyt sama asia sitten? Ainakaan pojasta ei ollut. Tyttö toivoi paitaa jossa on joku kuva niin eikös se saanut yksivärisen paidan.[/QUOTE]

No mitäs sitten, jos sitä Nicopetterin tai JessicaJaminan toivetta ei löydy sillä vaivannäöllä ja/tai hinnalla, ostetaanko jotain ihan muuta, laitetaanko sileitä seteleitä kirjekuoreen vai todetaanko, että sorppa, ei ollut poliisilegoja, ei siis joululahjaa tänä vuonna? :)

[QUOTE="jep";25266400]No mitäs sitten, jos sitä Nicopetterin tai JessicaJaminan toivetta ei löydy sillä vaivannäöllä ja/tai hinnalla, ostetaanko jotain ihan muuta, laitetaanko sileitä seteleitä kirjekuoreen vai todetaanko, että sorppa, ei ollut poliisilegoja, ei siis joululahjaa tänä vuonna? :)[/QUOTE]

No mieluummin sitten jotain ihan muuta, koska tosta vähän sinne päin tulee olo, ettei ole yhtään voinut toivetta kunnioittaa. Jos on ihan eri juttu, niin ei sillä lailla pety kun ei liippaa läheltä.

Voihan se näyttää ihan kissalta?
Meillä on pehmoeläin, jonka mummo osti "koirana", mutta lasten mielestä se on kissa ja minun mielestäni joku musta pantteri :D
Hyvä vain että on mielikuvituksellekin tilaa leikeissä.

• Tykkää
Reactions: Wolt
Niin jatkan tuohon vielä että meillä on jo ennestään pehmokoiria, joilla tyttö ei ole leikkinyt ollenkaan... Ja sitten vielä sen, että miksi kysyy jos sitten kuitenkin ostaa vähän sinne päin. Kaiken lisäksi kertoipa tuo lahjan ostaja vielä senkin, että seuraavassa kaupassa mihin oli mennyt, niin olisi ollut se toivottu kissa, mutta kun oli sitten jo ehtinyt ostaa sen koiran. No just. Jos ei nyt ekasta kaupasta sattunut löytymään, niin olisiko pitänyt jättää ostamatta. Jouluun kuitenkin aikaa vielä. Joo tiedän, että ihan typerää valittaa moisesta ja pitäisi itse osata olla aikuinen. Mutta kuitenkin... :P
- ap

Onhantuo inhottavaa mutta itse olen aina pyytänyt sukulaisilta yms. niitä vähemmän toivottuja juttuja jotta sitten ei tule pettymystä kun tärkein toive jää saamatta. Itse siis aina ostan sen toivotuimman jotta saa varmasti mitä haluaa. Kivan lahjan lapsesi kuitenkin saa joten varmasti sukulainen tai kuka lie sen ostanutkaan ei sitä tarkoituksella tehnyt ja ihan halpoja nuo ei ole :) Mene itse ostamaan myös kissa jos luulet että lapsi pettyy paljonkin. :)

Oliko sellainen Furreal-elukka? Katselin juuri kaupassa, että niissä ainakin se kävelytettävä koira oli halvempi kuin kissa. Olisko hinta syynä siihen, että sukulainen olikin ostanut koiran?

Anoppi oppi ostamaan juuri sen oikean sen jälkeen, kun esikoinen pienenä heitti hänen lahjansa menemään sanoen, ettei ole oikea :laugh: Lapsi oli silloin pari vuotias. Sen jälkeen olen oppinut itse ostamaan sen tärkeimmän jutun, vaikka kuinka joku tarjoutuisi ostamaan.

Pohdinpa vielä vaan, että eikö sillä etukäteen kysymisellä ole tarkoitus juuri välttää tällaiset ns. hutiostokset... Ehkä se olikin se tämän jutun pointti. No, kävinpä itse sen kissan vielä hankkimassa. Ja ei se onneksi ollut edes se joulun ykköstoive. Pikkasen vaan kiehahti aluksi. Jutussa mainitulle koiran ostajalle en aio mainita tästä mitään tietenkään. Ja onneksi emme avaa lahjoja hänen läsnä ollessaan. Se siitä, katsotaan mitä tyttö tuumaa jouluaattona koirapaketista.
- ap

[QUOTE="ete";25266367]MInusta on kanssa tyhmää ostaa jotain vähän sinne päin mitä on toivottu. Meidän poika toivoi viime vuonna poliisilegoja ja sai paloauton. Onko se nyt sama asia sitten? Ainakaan pojasta ei ollut. Tyttö toivoi paitaa jossa on joku kuva niin eikös se saanut yksivärisen paidan.[/QUOTE]

Niin, pitäishän niiden lahjojen olla juuri sellaisia kuin on TILATTU, sehän niiden lahjojen pointti onkin...

Ja Mamma09, mistä sinä tiedät oliko se hutiostos, joko kysyit lapseltasi vai? Katso nyt ensin aattona mitä lapsi siitä oikeasti tykkää.

[QUOTE="Mamma09";25266489]Niin jatkan tuohon vielä että meillä on jo ennestään pehmokoiria, joilla tyttö ei ole leikkinyt ollenkaan... Ja sitten vielä sen, että miksi kysyy jos sitten kuitenkin ostaa vähän sinne päin. Kaiken lisäksi kertoipa tuo lahjan ostaja vielä senkin, että seuraavassa kaupassa mihin oli mennyt, niin olisi ollut se toivottu kissa, mutta kun oli sitten jo ehtinyt ostaa sen koiran. No just. Jos ei nyt ekasta kaupasta sattunut löytymään, niin olisiko pitänyt jättää ostamatta. Jouluun kuitenkin aikaa vielä. Joo tiedän, että ihan typerää valittaa moisesta ja pitäisi itse osata olla aikuinen. Mutta kuitenkin... :P
- ap[/QUOTE]

Tajuatteko te ikinä edes hävetä tätä lahjoista ruikuttamista? Siis ihan hirveetä, jos joku on ostanut lelukoiran eikä kissaa... eikö se ole kiva, että halusi kuitenkin jollain pienellä lahjalla lasta muistaa? Ei sitäkään tarvis itsestäänselvyytenä ottaa.

Musta ois kiva tietää hyvissä ajoin ennen aattoa, mikäli lahjan antaja ei ole toivottua lahjaa ostanut/löytänyt. Ehtisi sitten itse sen hakea.

Uskon, että lapsellesi tuo koirakin on kiva lelu. Jos ei ole, myy pois.

Kannattaa oppia jo nyt siihen, että joululahjapettymyksiä tulee eteen myöhemminkin. Ellette sitten itse osta joka ikinen vuosi kaikkia lapsen lahjoja.

Älä huoli ap ja muut vikisijät, kyllä teidän lapsille tulee pahempiakin pettymyksiä. Aivan varmasti. Mutta osantotot kuitenkin, onhan se ihan kamalaa ettei aina saa mitä haluaa :whistle:

Yhteistyössä