Sukulaisista, riidoista, kutsumisista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Meillä on monia sukulaisia jotka eivät kykene olla samassa huoneessa, eivätkä edes samassa asunnossa yhtä aikaa. Nämä ihmiset eivät voi jättää syrjään onia kaunojaan niin, että tulisivat kaikki kutsuttuina. Osa keksii tekosyitä siitä, että ovat muka töissä, osa ei ilmoita edes, eivät vain tule ja osa soittaa jollekin kutsutulle meidän seläntakana ja peruu meidän antaman kutsun. Haluavat määrätä, ketä me saamme kutsua.

Oletteko itse vastaavassa tilanteessa alkaneet ottaa huomioon tätä kutsuessanne ihmisiä? Näille ihmisille ei sovi sekään, että toinen tulee aamupäivällä ja toinen illalla, vaan sittenkin tapellaan ja ollaan loukkaantuneita. Tulos on se, ettei kukaan enää edes muista sitä mitä juhlitaan, eli lapsen synttäreitä. Meillä on synttäreihin varattu se yksi päivä. Ei ole energiaa järjestää lapselle erikseen kaverisynttäreitä ja nyt kaduttaa. Kavereita ei voi pyytää samaan aikaan kuin sukulaisia, kun tilanne on näin arvaamaton. Kutsuja ei voi peruakaan enää, mutta tuli kyllä mieleen, että pelkät lastenkutsut olisivat helpommat. Toisaalta minun sukulaiseni eivät koskaan ole hankalia, mutta miehen sukulaiset ovat.

Kutsuisin kaikki ketkä muutenkin aion kutsua ja sitten vastaisin hyvin lyhytsanaisesti, jos kysyvät toisesta osapuolesta. Jos jotakin siitä aiheutuu, niin sanoisin että ohjaavat valitukset toisilleen.

[QUOTE="vieras";27300000]Kutsuisin kaikki ketkä muutenkin aion kutsua ja sitten vastaisin hyvin lyhytsanaisesti, jos kysyvät toisesta osapuolesta. Jos jotakin siitä aiheutuu, niin sanoisin että ohjaavat valitukset toisilleen.[/QUOTE]
Eli en ottaisi mitään höpölöpöävastaan enää, vaan saavat selvittää kahakkansa keskenään. Jos eivät sitä osaa, niin ei ole pakko osallistua tilaisuuksiin.

[QUOTE="vieras";27300000]Kutsuisin kaikki ketkä muutenkin aion kutsua ja sitten vastaisin hyvin lyhytsanaisesti, jos kysyvät toisesta osapuolesta. Jos jotakin siitä aiheutuu, niin sanoisin että ohjaavat valitukset toisilleen.[/QUOTE]

Näin tekivätkin. Tarkkaan sanoen, eräs kutsuttu kielsi toista tulemasta, koska eivät ole väleissä. Olen niin täynnä näitä miehen sukulaisia ja heidän venkoilujaan. Aina lapset saavat kärsiä heidän takia. Itse ovat sössineet elämänsä. Olen alkanut vihata koko miehen puolen sukua.

Miehen äiti ja isäkin venkoilevat, kun ovat eronneet. Ovat niin seinähullua koko porukka, että en oikein jaksaisi heitä. Kai he ajattelevat, että meillä on todella aikaa järjestää kolmet eri synttärit.

Älä ajattele, että lapsi kärsii ja järjestä vaan ne yhdet juhlat. Tulee kuka tulee. Lapsi näkee isovanhempia ja sukulaisia muutenkin, mutta pitää harkita, että jos ihan seinähulluja ovat, niin onko niistä lapselle haittaa. Ehkä on hyväksi, jos lapsi ei ihan kaikkia sukulaisia tapaa. Jos taas yleisesti ottaen hyvin moni ihminen on sinusta hankala tai omituinen, niin voi olla kyse omasta suhtautumisesta.

[QUOTE="vieras";27300085]Älä ajattele, että lapsi kärsii ja järjestä vaan ne yhdet juhlat. Tulee kuka tulee. Lapsi näkee isovanhempia ja sukulaisia muutenkin, mutta pitää harkita, että jos ihan seinähulluja ovat, niin onko niistä lapselle haittaa. Ehkä on hyväksi, jos lapsi ei ihan kaikkia sukulaisia tapaa. Jos taas yleisesti ottaen hyvin moni ihminen on sinusta hankala tai omituinen, niin voi olla kyse omasta suhtautumisesta.[/QUOTE]

Ei ole kyse minun suhtautumisesta, mieheni on ihan samaa mieltä, ehkä vielä jyrkemminkin. Se todella on vaikeaa, kun eivät koskaan etukäteen ilmoita ovatko edes tulossa. Nyt yhdet ilmoittivat, etteivät enää ikinä tule, kun olimme kutsuneet heidän mielestä väärän henkilön. Miehen äiti ei tule, koska on töissä, mikä on jännää sinänsä, koska on työtön.

[QUOTE="Aapee";27300107]Ei ole kyse minun suhtautumisesta, mieheni on ihan samaa mieltä, ehkä vielä jyrkemminkin. Se todella on vaikeaa, kun eivät koskaan etukäteen ilmoita ovatko edes tulossa. Nyt yhdet ilmoittivat, etteivät enää ikinä tule, kun olimme kutsuneet heidän mielestä väärän henkilön. Miehen äiti ei tule, koska on töissä, mikä on jännää sinänsä, koska on työtön.[/QUOTE]
Jos tahallisia ohareita, niin sitten voi minusta jättää kokonaan kutsumatta. Jos ihmettelevät, niin sanot suoraan, että on vaikeaa, kun eivät voi ilmoittaa.

Täh, mistä te näitä sukulaisia revitte? Onko ne nyt varmasti lähisukulaisia, mittään miehen serkun kaimaa ei todellakaan tarvi kutsua. Itse kutsuisin vain lähisuvun eli isovanhemmat ja sisarukset, jos ne eivät tule keskenään toimeen, niin sanoisin, ettei tarvi jatkossa odottaa kutsua vaan järjestäisin vain lapsi kinkerit.

[QUOTE="vieras";27300120]Jos tahallisia ohareita, niin sitten voi minusta jättää kokonaan kutsumatta. Jos ihmettelevät, niin sanot suoraan, että on vaikeaa, kun eivät voi ilmoittaa.[/QUOTE]

Mies on halunnut jo pitkään tehdä niin. Minä olen yrittänyt että sovitellaan, olen estänyt monet raivostumeet puhelinsoitot ja saanut miehen poistamaan viestit ennen lähettämistä. Suoraan olemme sanoneet, mutta olen yrittänyt välttää konflikteja lasten ja miehen takia. En halua miehelleni aina vain uusia hylkäämiskokemuksia perheensä taholta. Mutta enää en estä, vaan annan sen tapella. Ehkä ongelma poistuu nopemmin kuin olen aavistanutkaan.

[QUOTE="vieras";27300135]Täh, mistä te näitä sukulaisia revitte? Onko ne nyt varmasti lähisukulaisia, mittään miehen serkun kaimaa ei todellakaan tarvi kutsua. Itse kutsuisin vain lähisuvun eli isovanhemmat ja sisarukset, jos ne eivät tule keskenään toimeen, niin sanoisin, ettei tarvi jatkossa odottaa kutsua vaan järjestäisin vain lapsi kinkerit.[/QUOTE]

Siis ihan perhettä ovat. Erot on aina hankalia juttuja. Lasten serkkujen vanhempi ei lakkaa olemasta meille tärkeä ihminen, vaikkei olisi verisukulainen.

Jos esimerkiksi minun sisareni eroaisi, en ikinä lakkaisi olemasta siskon exän kaveri. Kutsuisin yhä synttäreille ja pitäisin idiootteina, jos eivät sen aikaa pysty olla sovussa. Tai jos eivät voi edes sopia, että tulevat hiukan eri aikaan, mutta juhlan aikataulun puitteissa.

[QUOTE="Aapee";27300140]Mies on halunnut jo pitkään tehdä niin. Minä olen yrittänyt että sovitellaan, olen estänyt monet raivostumeet puhelinsoitot ja saanut miehen poistamaan viestit ennen lähettämistä. Suoraan olemme sanoneet, mutta olen yrittänyt välttää konflikteja lasten ja miehen takia. En halua miehelleni aina vain uusia hylkäämiskokemuksia perheensä taholta. Mutta enää en estä, vaan annan sen tapella. Ehkä ongelma poistuu nopemmin kuin olen aavistanutkaan.[/QUOTE]
Ei pidä yrittää estää uusia hylkäämiskokemuksia, vaan päinvastoin asettaa rajat niin kuin aikuisen omillaan tulevan ihmisen pitää ne asettaa. Ei se riitelyä tarkoita, eikä edes sovittelua. Pitää vaan elää elämäänsä niin kuin muuten eläisi ja jos se ei jollekin käy, niin pois sellaiset ihmiset joutavat. Niin kauan on vielä lapsen asemassa, kun antaa näiden ihmisten vaikuttaa omaan tasapainoon. Aina ei ole muuta aihtoehtoa, kun se, ettei ole missään tekemisissä.

[QUOTE="Aapee";27300167]Siis ihan perhettä ovat. Erot on aina hankalia juttuja. Lasten serkkujen vanhempi ei lakkaa olemasta meille tärkeä ihminen, vaikkei olisi verisukulainen.

Jos esimerkiksi minun sisareni eroaisi, en ikinä lakkaisi olemasta siskon exän kaveri. Kutsuisin yhä synttäreille ja pitäisin idiootteina, jos eivät sen aikaa pysty olla sovussa. Tai jos eivät voi edes sopia, että tulevat hiukan eri aikaan, mutta juhlan aikataulun puitteissa.[/QUOTE]

Itsehän te sitten valitsetta millaisen syntymäpäivän lapsellenne järjestätte. Eikä kyllä tulis mieleenkään pyytää yhtään ainoaa siskon exää lasteni synttäreille, ehkäpä te itse teette asioista ongelmia omalla toiminnallanne.

[QUOTE="vieras";27300200]Itsehän te sitten valitsetta millaisen syntymäpäivän lapsellenne järjestätte. Eikä kyllä tulis mieleenkään pyytää yhtään ainoaa siskon exää lasteni synttäreille, ehkäpä te itse teette asioista ongelmia omalla toiminnallanne.[/QUOTE]

No ehkä se ihminen on meidän lapsille tärkeä? Lisäksi on lasten serkun vanhempi. Minun ystäväni.

Ongelmana on myös miehen vanhempien kutsuminen. Ovat molemmat lapsemme isovanhempia, mutta välittävät eniten riidoistaan, lapsestamme vain toissijaisesti.

Voin sanoa, ettei minunkaan sukulaiseni niin hirveästi miehen sukulaisista aina tykkää, mutta tulevat silti, käyttäytyvät asiallisesti ja ovat ystävällisiä.

[QUOTE="Aapee";27300210]No ehkä se ihminen on meidän lapsille tärkeä? Lisäksi on lasten serkun vanhempi. Minun ystäväni.[/QUOTE]

No ehkä lasten serkut voi tulla sen vanhemman kanssa kakkukahveille syntymäpäivänä, joka on ns. verisukulainen. Ystäväsi voi tulla joku toinen päivä pistäytyyn, eihän nyt sitä varten tarvi kakkuja leipoa, jos kaveri tulee kahville. Mulla ei kyllä kävis mielessänikään aiheuttaa epämukavaa oloa siskoilleni kutsumalla heidän exiään, jos kerran ero ei selkeästikkään ole ollut kovin riidaton. Isovanhemmat ovat eri juttu, heidän vaan tarvii osata käyttäytyä.

[QUOTE="vieras";27300237]No ehkä lasten serkut voi tulla sen vanhemman kanssa kakkukahveille syntymäpäivänä, joka on ns. verisukulainen. Ystäväsi voi tulla joku toinen päivä pistäytyyn, eihän nyt sitä varten tarvi kakkuja leipoa, jos kaveri tulee kahville. Mulla ei kyllä kävis mielessänikään aiheuttaa epämukavaa oloa siskoilleni kutsumalla heidän exiään, jos kerran ero ei selkeästikkään ole ollut kovin riidaton. Isovanhemmat ovat eri juttu, heidän vaan tarvii osata käyttäytyä.[/QUOTE]

Mielestäni saan kutsua ketä haluan. Mieluiten kutsun niitä, jotka eivät tee mahdollisimman vaikeaksi kaikkea.

En osaa päättää kumpi tässä on se tyhmempi:
se joka kutsuu miehen siskon exän (kuinka monen polven takaisia eksiä muuten tarvitsee pitää lähisukulaisena, jos on vaikka kolme merkittävää suhdetta ollut ja joiden osapuolista lapset ovat pitäneet/ovat jonkun serkun tai serkkupuolen vanhempia/watevör) VAI
se exä joka tieten tahtoen tuollaiseen tilanteeseen tunkee?

*jää miettimään*

[QUOTE="vieras";27300307]En osaa päättää kumpi tässä on se tyhmempi:
se joka kutsuu miehen siskon exän (kuinka monen polven takaisia eksiä muuten tarvitsee pitää lähisukulaisena, jos on vaikka kolme merkittävää suhdetta ollut ja joiden osapuolista lapset ovat pitäneet/ovat jonkun serkun tai serkkupuolen vanhempia/watevör) VAI
se exä joka tieten tahtoen tuollaiseen tilanteeseen tunkee?

*jää miettimään*[/QUOTE]
Typerin on mielestäni se lähisukulainen joka on toistuvasti loistanut poissaolollaan, mutta myt yhtäkkiä tuntee juhlat itselleen tosi tärkeiksi. On myös rikkonut välit moneen kertaan, niin että ainoa tapa nähdä lasten serkkua on juuri ollut pysyä väleissä edes sen exän kanssa, joka on ihan helppo ihminen muutenkin.

Yhteistyössä