sukuelinherpes

  • Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti
huolestunut
Huomasimme noin viikko sitten poikaystäväni kanssa, että hänen peniksessä on jonkinlaisia vaaleita ja kipeitä rakkuloita jotka myöhemmin rupeutuivat ja lähtivät pois. Oireet täsmäävät sukuelinherpekseen, mutta emme ole koskaan kumpikaan olleet yhdynnässä muiden kuin toistemme kanssa, joten olemme ihmeissämme. Olen kuullut myös, että normaali huuliherpes voi siirtyä suuseksissä sukupuolielimiin, mutta kummallakaan meistä ei tietääksemme ole sitäkään vaivaa! Voimmeko siis kuitenkin jotenkin olla taudinkantajia?
 
joo..
Oon kans jostain kuullut, että genetaaliherpeksen kantaja voi olla, vaikka ei koskaan ole ollut sukupuoliyhdynnässä! Tosi monet siis ovat tietämättään tämän sukupuolitaudin kantajia....
 
Leijona
Kylla se herpes pitaa jostain saada, eli ei se ihan itsestaan ilmesty! Tosin on mahdollista kantaa virusta koskaan oireilematta. Itsellani on sukupuoliherpes (ollut yli 10v), ja uskon saaneeni sen kayttaessani samaa pyyhetta sisareni kanssa (olimme bileissa, vain yksi puhdas pyyhe saatavilla...) suihkun jalkeen, ja hanella sattui olemaam todella paha herpes huulessa juuri silloin. Omat oireeni alkoivat vajaan viikon kuluttua tuosta viikonlopusta... herpesvirus voi elaa kehon ulkopuolella pari tuntia kuumissa ja kosteissa olosuhteissa. Herpes voi myos tarttua suuseksin yhteydessa huulista sukuelimiin tai painvastoin.
 
J.Girl
Pakko sanoa että kannattaa miettiä (ja kysyä) missä tämä oli viikkoa ennen rakkuloiden ilmestymistä. Itselleni kävi aikoinaan niin että poikaystävä oli ulkomaanmatkalla ja viikko kotiinpaluusta tuli minulle herpesoireet. Mies väitti ettei ole ollut pettämässä mutta myöhemmin ( noin vuosi sen jälkeen) tunnusti että oli ollut suojaamattomassa yhdynnässä matkansa aikana. Ei kannata uskoa selityksiä jos tuollaista tulee. Mieti onko poikaystävälläsi ollut mahdollisuuksia käydä vieraissa? Voi tietysti olla että hän on ollut ihan uskollinen, mutta koskaan ei voi tietää. Toivotaan parasta!!
 
näinkin voi...
Minä sain viime syksynä ensimmäisen herpekseni ja tulehdus oli todella voimakas (3 päivää kuumetta, kovat kivut) minulle se oli siis taatusi ensimmäinen kerta kun se puhkesi. Poikaystävälläni ei ole koskaan herpestä ollut. Minä sain ensimmäisenä rakot ja hän vasta myöhemmin. Hänellä ei ollut kuumetta tms. Se mistä tauti tuli on täysi mysteeri...pettäminen ei oikein ole mahdollista. Oltiin niin tiiviisti yhdessä sitä ennen, ettei siinä olisi kerennyt. kummankin vanhemmilla herpes-virus on, joten onhan se voinut muhia jommalla kummalla meistä ja puhjeta myöhemmin.
 

Yhteistyössä