Sujuuko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ruoanlaitto?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ruoanlaitto?

Vieras
Olen nyt jonkin aikaa seurustellut. Viikonloput ollaan yhdessä. Kaikenlaisia ruokia on tehty ja uusia koitan keksiä. Mieheni ei vain kaikesta pidä. Joskus harvoin teen jälkiruokaa.

Olen huomannut, että jälkiruokaa pitäisi varmaan aina olla. Nyt, kun on vielä joulukarkkeja jäljellä, niin miehen tulee niitä syötyä ja sehän nyt on epäterveellistä. Teettekö te aina jälkiruokaa?

Joskus kun kotona asuin, niin äiti teki aina jälkiruokaa, useimmiten kiisseliä, joskus lättyjä tai pannukakkua tai rahka-kermavaahto-marja -jälkiruokaa. Sen jälkeen oli kyllä sen verran täynnä ettei makeatakaan enää tarvinnut, kun jälkiruoka oli vielä piste i:n päälle.

Tiedän, että kiisseli on helppo tehdä, mutta en uskalla sitä ilman ohjetta tehdä ettei epäonnistu.

Muutenkin jotain ruokiakin teen keittokirjan mukaan. Jotenkin nolottaa miehen aikana tehdä perusruokia keittokirjasta mallia katsoen. Mutta kun ei muista. Teettekö te vallan päästänne ruokia tai osaatte ne vaan?

No, ehkä nyt makaronilaatikko sujuisi jotenkin, mutta siinäkin ne suhteet on hakusessa, montako desiä tulikin makaronia tai montako teelusikallista mausteita.

Huh, on siinäkin pientä probleemaa. Miten teillä muilla parisuhdenaisilla?

Voi älä yhtään häpeä katsoa keittokirjasta ... myös täältä netistä löydät vaikka kuinka paljon ohjeita joka lähtöön.
Helppoja ja nopeita ja siis vaikka mitä.

Itse en yleensä tee jälkiruokia, no joskus juhlapyhinä.
Terveellisempää syödä mielestäni marjoja tai hedelmiä.
Kahvia tulee joskus juotua jonkun makean keksin kanssa.
Kahvi ei kuitenkaan ole kovin suotavaa heti ruoan päälle.
Sanotaan että se tuhoaa saadut C-vitamiinit.

Teen osan aterioista päästäni, osan keittokirjan kanssa. Joitakin säveltelen itse kokeillen uutta nojaten vanhaan.
Jälkiruokaa ei ole oikeastaan ikinä, sellaista kunnollista. Ehkä joku nami-nami kaupasta mutta siinä se.

Hyvin on kelvannut, mies syö kaikkea ja kiittää aina että maistuu hyvältä, siksi sille on aina vaan ihanaa tehdä ruokaa!

Ite asun avoliitossa ja ei meillä todellakaan ole joka päivä ihan oikeaa ruokaa.Mies käy työpäivän aikana syömässä ja ite syön myös kun opiskelen.Viikonloppusin joskus kokkaillaan,joko mies tai minä.Jälkkäreitä on vieläkin harvemmin koska mies ei niistä välitä.En mäkään mikään erityinen kokki ole,mutta kyllä mies kehuu :) Reseptejä otan kotona olevista kirjoista tai netistä löytyy myös,ei se mikään häpeä ole.

kirjassa se lukee, että juuri Sinun täytyy ne ruuat tehdä? Nykyaikana molemmat kokkaavat. Jos ei ruoka kelpaa, käske tehdä itse. Luulen, että asut seudulla ja olet kotoisin seudulta, jossa nainen tekee keittiöhommat ja mies syö.

Tuo jälkiruokatouhuilu kuuluu kyllä minunkin lapsuuteeni. Olen herättelemässä sitä henkiiin viikonloppuisin. Parempi ehkä syödä riisipuuroa ja mansikkasoppaa sekä lappapuuroa ennenkuin kaupasta ostettavia vanukkaita.

Yhteistyössä