Suhdeasiaa, soppaa suorastaan...

• Viestiketjun aloittaja ihme
  • Ensimmäinen viesti
ihme
"Olen siis jo yli vuoden tapaillut erästä miestä... Omaa asuntoa etsinyt ja eräistä syistä vaikea on ollut saada. Nyt sitten oli puhuttu hänen luo muutosta, lapset tutustutettu jne. Hän jo pitkään pyytänyt muuttopäivää ja sen hänelle kerrottuani nousi metakka. Työpaikan risteily oli ennen tätä muuttoa ja sinneppä ei olisi saanutkaan lähteä. Risteilystä oli tiennyt jo kuukausia. Uhkaili erolla ja kaikella, kuitenkin risteilyn jälkeen pyysi anteeksi ja sovittiin kunnes taas suuttui kun en tuon metakan takia uskaltanutkaan muuttaa lapsia viikossa hänen luokseen. Sovittiin. Pyysin aikaa. Tästä kaksi viikkoa. Nyt perjantaina sitte kaikki oli aamulla hyvin. Rakasti. Tuosta ihan puhuttiin. Sitten ilmoitti pomonsa pyytäneen purjehtimaan ja mökkeilemään vkl, mä et ok. Kunnes kaveri soitti ja pyysi baariin ja tuon menin hälle kertomaan. Herne meni ja ilmoitti et mene, eti uusi ja oon pilannu kaiken ja morjens. Tekstarilla siis et loppu. Nyt totaalihiljaisuus. Mä en käsitä miehiä, en... "

Tämän oon postannut tänne jo joskus kesäkuun alussa. Tämän sopan jälkeen halusi sovintoa, kunnes jussina taas totaalihiljaisuus viikon ja kävikin ilmi että oli ollut Kreikassa lapsensa kanssa. Ei sitte kertonut mulle mitn, syy kun olisin suuttunut kuitenkin. Jostain kumman syystä päästin hänet elämääni, annoin selittää (kuulemma tämä jatkuva muuton odotus oli vaan ottanut pannuun niin paljon,päälle työstressi jne) ja lupasin että katsotaan eteenpäin. Mies onkin nyt muuttunut, asiat hoituu erilailla ja éri asenteella.

Mutta, edelleen tuo muutto kummittelee. Kaverina elän edelleen lasten isän kanssa saman katon alla. Hän tietää tästä toisesta. Ei todellakaan mielissään ole ja toivoo et muutan mahd pian pois. Mutta, joku jarruttaa ja kovasti tuon miehen luo muuttoa! Oman asunnon löytymistä hankaloittaa kovastikin merkintä luottotiedoissa. Ison kuopan olen itselleni kaivanut, mitenhän tästä ylös ja etteenpäin?

jotenkin semmonen olo tulee että elä suurin surminkaan muuta suoraan toisen miehen luo :| pienempi hankaluus on tää nykytila ja ettiä kämppää kuin se että kohta ehken etit kämppää sen toisen kotoa käsin. Jaksamista

v
No älä nyt torvi muuta yhteen sellaisen miehen kanssa, joka saa hepulin joka kerta, kun sulla on joku oma meno. Kuulostaa hankalalta ja älyvapaalta mustasukkaisuudelta ja vahtimiselta, joka tekee elämäsi jossai vaiheessa TODELLA VAIKEAKSI. Jotta jarruta ja etsi toinen mies, sillä aikaa asuen lapsesi kanssa ihan omassa asunnossa..

Muistan tuon kesäkuun tekstin, luin se silloin.

Kyllä luottotiedotonkin saa asunnon, vaikkei ehkä niin helpolla. Yritä kaikkesi ja tee parhaasi. Elä hyvä ihminen sen miehen kanssa yhteen ainakaan muuta :eek:

ihme
Mies on todella muuttunut. Olen oikein testannut häntä tän kk:n aikana. Mun menot on ottanut hyvin ja jopa tylyä käytöstä kestänyt.

Mutta mitä voin tehdä. Lasten isällä on mitta täynnä tätä. Enkä ihmettele yhtään. Omaa asuntoa tuskin kovin nopeaan saan.

minä
en tuon miehen kelkkeen muuttais, kun vaikuttaa noin epävakaalta ja mustasukkaiselta.
Voisi olla että kytkis sut hellan ja pöydän väliin ja siitäpä se taistelu alkaisi ja olisi inhottavaa varsinkin lapsille taas erota.
Koeta vaan kaikiesta huolimatta etsiä/saada oma koti sulle ja lapsilles.Vaikka aikaa menisi ja ex kypsä oliskin.Olis parempi turva kuitenkin.

Näin suoraan sanottuna, tuo tapailemasi tyyppi vaikuttaa hivenen (tai paljon) persoonallisuushäiriöiseltä tyypiltä. Ei ole ihmekään, että joku jarruttelee tuon miehen luo muuttoa (alitajunta varmaan). Eli mieti tarkkaan, mitä haluat itsellesi ja lapsillesi.

Ymmärrän tuon luottotietomerkinnän, jos ei ole kuin muutama maksuhäiriömerkintä niin tuskin vaikuttaa. Riippuu vuokranantajasta. Tai sitten vuokranantaja voi pyytää jonkun vakuuden tai suuremman takuuvuokran (ei kuitenkaan enempää kuin kolmen kk:n vuokran verran kumpainenkin -eli voi ehkä joutua maksamaan puolen vuoden verran etukäteen ja ylim.). Yksi mahdollisuus on myös pyytää henkilötakaajaa eli joku, joka vastaa jos sinulle jää vuokraa rästiin..

jos tuo on tota nyt, nii mieti millasta se on ku asutte yhdessä.

mulla onki tänään tämmnen päivä, että mä en suosittele kenellekkään minkäänlaista kontaktia yhteenkään mieheen! nuo mainitsemas asiat (kiellot ja suhteen lopetus uhkaukset) on sellasia asioita että ne pahenee vaan jos sä et laita selviä sääntöjä miehelle.

miehet on kuulema siitä outoja tapauksia että ne ei tiedä mistään mitään ellei sitä niille suoraan sano.

minäkin
Ihan lastenkaan takia ei varmaan kannattas muuttaa noin epävakaan tapuksen luo asumaan. Itse en siis tollasessa tilanteessa kyllä uskaltas muuttaa, kun eihän tuo kuulosta oikein siltä että voisi luottaa häneen kovinkaan paljoa. Mistä tiedät mitä seuraavaksi tulee niskaan? Lastenkin kannalta olisi varmaan parempi vähän varmemmalla pohjalla olla asiat. Jatkuvaa draamaa taitaa olla odotettavissa.

minä
en usko äkkinäiseen muuttumiseen.Sorry vaan.Mihin se tiikeri raidoistaan pääsisi?Ja vielä pika vauhtia.Veikkaan että näyttelee niin kauan, että saavutte saman katon alle.

v
Alkuperäinen kirjoittaja ihme:
Mies on todella muuttunut. Olen oikein testannut häntä tän kk:n aikana. Mun menot on ottanut hyvin ja jopa tylyä käytöstä kestänyt.

Mutta mitä voin tehdä. Lasten isällä on mitta täynnä tätä. Enkä ihmettele yhtään. Omaa asuntoa tuskin kovin nopeaan saan.
Voe höpöhöpö :) Ei se mitään muuttunut ole, kunhan nyt yrittämällä yrittää, koska toivoo että jatkuisi ja muuttaisit. Mutta sama paska se sieltä sitten pilkistää kunhan olette jonnin aikaa saman katon alla olleet.. sori kyynisyyteni..

Ja todellakin olet kaupungin asuntojonossa kiirellisten luokassa jos eron takia tarvitset asunnon. Voi olla, ettei mikään unelma-asunto ensimmäiseksi tule, mutta älä nyt sen takia rupea mänttiä miestä sietämään, että sillä on parempi kämppä!

kaipa sitä äärimmilleen kun yrittää pystyy.. mutta silti kantani pysyy samana :hug:

Mimmi
Älä nyt hyvä nainen tuollaisen miehen kanssa yhteen muuta. Vaikuttaa hyvin tasapainottomalta ja mustasukkaiselta tapaukselta. Arvaa vaan sitten kun asuisit siellä... ja kannattaa varmaan ajatella myös lapsia ja heidän parastaan...

ihme
Missä kohtaa pitäisi sitten antaa ihmiselle toinen mahdollisuus? Itse vetoaa tuohon episodiin että oli reissussaan todella miettinyt mitä elämältään haluaa, minut ja käytös on ollut sen mukaista kyllä. Siltikin pelottaa juuri tuo, että olenko kohta siellä nalkissa, miettimässä mistä asunto...

Sirkkeli
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
en usko äkkinäiseen muuttumiseen.Sorry vaan.Mihin se tiikeri raidoistaan pääsisi?Ja vielä pika vauhtia.Veikkaan että näyttelee niin kauan, että saavutte saman katon alle.

Näinpä epäilen miekin...
Älä muuta, katso asiaa vielä paljon pitempään.

v
Missä kohtaa pitäisi sitten antaa ihmiselle toinen mahdollisuus? Itse vetoaa tuohon episodiin että oli reissussaan todella miettinyt mitä elämältään haluaa, minut ja käytös on ollut sen mukaista kyllä. Siltikin pelottaa juuri tuo, että olenko kohta siellä nalkissa, miettimässä mistä asunto...
Niin, no jos yhtään tarvitsee tuollaista epäillä, vastaus on aivan selvä: et muuta. Jos epäilyttää ja pelotta (syystäkin!), muutto tuon miehen luo on väärä ratkaisu.

Yhteistyössä