Suhde joka oli pelkkää valhetta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Kiitos kaikille kannustavista ja ymmärtävistä viesteistä.
Haluaisin nyt kuitenkin korjata väärinkäsityksen.
Kyseessä on siis nainen, ei siis mies josta kaikki viestiin vastanneet ovat tähän mennessä puhuneet.

No nyt meni kyllä uskottavuus tästä touhusta, ihan vaan reaktioita haet tällä. Saman tyyppistä kerrontaa on harrastettu muuallakin. Kerrotaan shokeeraava tarina ja kun porukka reagoi siihen niin leväytetään sitten hetken päästä tällainen juttu ja kerrotaan tarinan päähenkilön olevan aivan muuta kuin tarinasta ja kontekstista jossa se kerrotaan voisi päätellä.

Unohda tuo nainen, hänestä ei koidu sulle mitään hyvää. Kukaan ei kohtele rakkaitaan noin rumasti kuin tuo nainen sua, ap.

Hoitoon hänen pitäisi mennä omasta tahdostaan, itsensä vuoksi. Mikä takaa ettei hän valehtelisi siitäkin sinulle?

Ap! Kuinka vanha itse olet? Ja oletko itse mies vai nainen?

Kuulostaa siltä että tyttö tarvitsee pikaisesti apua. Sinun ei kannata olla tekemisissä hänen kanssaan, jos vain voit sitä välttää. Jos hän uhkaa vahingoittaa itseään, niin velvollisuutesi on toki soittaa hätänumeroon tai esim. hänen äidilleen. Kaksisuuntainen mielialahäiriö voisi ehkä olla kyseessä, en muuta osaa arvata.

En ole tosin aivan varma voiko juttu olla totta. Tai olisiko se kenties ratkaisevasti erilainen tytön näkökulmasta kerrottuna? Ihmetyttää, miten Ap:lle on tullut mieleen esim. tarkistaa messenger logit, tai miten hän on aina onnistunut löytämään piilotetut laskut, tupakat, kuitit sekä lapun johon oli merkitty tytön paino! Muutenkin kuulostaa aika karmivalta, että tyttö on joutunut tekemään tiliä tupakoinnistaan ja laihdutuksestaan.

Nuo hevosjutut kuulostavat kyllä aika uskomattomilta. En keksi niille mitään selitystä. Samoin syöpähuijaus on täysin järjetön. Ainoa ajatus on, että tyttö on niiden avulla ehkä toivonut saavansa huolenpitoa epävarmassa elämäntilanteessaan? Ehkä hän on ajatellut, että Ap töissäkäyvänä ja varakkaampana olisi maksanut hänen laskunsa ja huolehtinut hänestä myös taloudellisesti... Oma arvaukseni on, että Ap on mies ja tyttöä huomattavasti vanhempi. 19-vuotias on vielä aika eksyksissä ja tietämätön maailmanmenosta, ellei ole tosi kypsä ja itsenäinen. Parasta hänelle olisi saada apua ongelmiinsa, ja turvallinen kasvualusta, mistä voisi ponnistaa itsenäisyyteen.

Olen itse 25-vuotias mies.
Se miten sain selville että hän on lukenut messenger logejani alkoi siitä kun alkoi väittämään että olen puhunut unissani eräitä asioita.
Näitä samoja asioita olin puhunut kaverilleni muutamaa päivää aikaisemmin messengerissä.
Sitten minulla välähti myöhemmin katsoa viimeksi avatut tiedostot.
Silloin paljastui että hän oli lukenut töissä ollessani logeja koneeltani.

Perintälaskuja tuli hänen omaan osoitteeseen jo vaikka kuinka monta.
Kun hän muutti luokseni niin niitä tuli lisää. Kun tutkin hänen muuttolaatikoitaan niin niitä löytyi taas lisää.
Tupakat nyt löytää helposti asunnosta tai hänen taskuistaan kun nainen hiippailee pihalla ja haisee tupakalle.
Naisen todellinen paino löytyi muuttolaatikossa sijaitsevasta lapusta.
Ei nainen mitään tiliä ole joutunut tekemään tupakoinnista tai laihdutuksesta.
Hän itse halusi lopettaa tupakoinnin ja aloittaa laihduttamisen.
Itse olen ymmärtänyt asian niin että hän halusi kaikilla valheilla huomiota minulta.
En usko että hän halusi mitään taloudellista hyötyä minusta, kun ei hän ikinä minulta mitään laskujaan pyytänyt maksamaan, vaan pikemminkin piilotteli niitä parhaansa mukaan.
Hän osti minulle myös lahjoja, vaikka samaan aikaan hänellä varmaan oli laskuja perinnässä.

Etkö ikinä tarjoutunut auttamaan häntä laskujen kanssa? (Joko taloudellisesti tai järjestelyissä, tms.) Ehdotitko hänelle lääkäriin menoa?

Toivottavasti pärjäät asian kanssa. Olet täältä saanutkin jo paljon neuvoja ja kannustusta. Tulevaisuus kai riippuu paljon siitä, haluatko tilanteesta eroon, vai vetääkö sydämesi yhä hänen luokseen. Olet varmasti kärsinyt paljon, mutta uskon että tyttö on myös aivan hajalla. Kukaan terve ihminen ei tee tuollaista.

Mikä mahtoi olla syynä siihen, että hän koki sinut niin tuomitsevaksi, ettei voinut rehellisesti kertoa tupakoimisesta, ym? Jotenkin kuulostaa vaan siltä että koko suhde oli sairas.

Tuon aloitusviestin olen kirjoittanut jo yli viikko sitten toiselle foorumille.
Halusin kirjoittaa saman viestin myös tänne, sillä siellä en saanut oikein vastauksia.
Tällähetkellä tilanne on se että olemme väleissä. En pysty häntä jättämään koska pelkään kokoajan että hän tekisi itselleen jotain, ja rakastan häntä kaikesta huolimatta edelleen.
Hän on käynyt nyt kerran psykiatrilla juttelemassa teoistaan minua kohtaan ja itsetuhoisista ajatuksistaan.
Hän sai lääkäriltä myös masennuslääkkeitä joita nyt syö.

Tämä on minulle vasta toinen suhde.
Ensimmäinen tyttöystävä kärsi pakko-oireisesta häiriöstä ja masennuksesta, hän oli ollut nuoruudessaan mielisairaalassa useamman kuukauden.
Tämän hän minulle kertoi vasta kun olin kerennyt jo rakastumaan häneen.
Hänet onneksi pystyin jättämään muutaman kuukauden seurustelun jälkeen, sillä hän ei jäänyt roikkumaan minuun kiinni ja pitämään yhteyttä.
Nyt nykyisen kumppanin jättäminen tuntuu todella vaikealta sillä hän on jatkuvasti minuun yhteydessä ja uhkailee tekevänsä itselleen jotain. En pysty olla olematta häneen yhteydessä.
En tiedä mikä ihme ihme minussa on jo kahdesti vetänyt puoleensa "mielenvikaiset" ihmiset?
Olen kuitenkin itse mielestäni ainakin aivan tavallinen, terve, järkevä ja hyvin omillaan toimeentuleva nuorimies.
Tämä tilanne on kuitenkin saanut oman mielenterveyteni koetukselle.
Ajatukset on tällähetkellä todella sekaisin.
Mielelläni kuulisin muidenkin kokemuksia tälläisistä valehtelijoista.
Erityisesti haluaisin kuulla nimimerkki Pipsa:lta valehtelusta syövästä (jos siis haluat asiasta puhua).

Ap:nä menisin itsekin keskustelemaan ammattilaisen kanssa. Kaksvitosena ei vielä omia vammojaan tunne, ihmettelee vain miksi minulle aina käy näin. Sinun täytyy oman hyvinvointisi takia saada etäisyyttä tilanteeseen - millään järkisyyllä et voi tästä kieltäytyä: jos tytössä oikeasti on jotain realistisia paranemismahdollisuuksia, et kykene häntä lähirakkaudella parantamaan, koska silloin sinut kiskotaan pinnan alle.

Ei pidä koskaan aliarvioida psyykkisten häiriöiden valtaa. Et pysty muuttamaan toisen perusrakennetta, sitä kykenee korjaamaan korkeintaan tyttö itse ammattilaisen avustuksella, pitkän ajan kuluessa. Voi olla hirvittävän addiktoivaa tuntea itsensä toiselle välttämättömäksi tuollaisessa tilanteessa, mutta silloin olet vain toisen henkisen itsetyydytyksen väline. Nimimerkillä Kokemusta on...

Narsisti ja läheisriippuvainen, loistava yhdistelmä. Todettu toimivaksi jo vuodesta yks ja kaks.

Ap, sinä et voi ketään rakastamalla parantaa. Kukaan ei parane takiasi eikä yrittämisestä ole hyötyä. Sinä et ole vastuussa toisen aikuisen elämästä. Se kirpaisee, mutta katkaise välit. Älä vastaa puheluihin, vaihda numeroa jos on tarvis, sposti osoitetta ja vaikka mitä.

Seuraava askel on hoitaa tuo läheisriippuvuutesi.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Narsisti ja läheisriippuvainen, loistava yhdistelmä. Todettu toimivaksi jo vuodesta yks ja kaks.

Ap, sinä et voi ketään rakastamalla parantaa. Kukaan ei parane takiasi eikä yrittämisestä ole hyötyä. Sinä et ole vastuussa toisen aikuisen elämästä. Se kirpaisee, mutta katkaise välit. Älä vastaa puheluihin, vaihda numeroa jos on tarvis, sposti osoitetta ja vaikka mitä.

Seuraava askel on hoitaa tuo läheisriippuvuutesi.
Ei läheisriippuvuutta voi hoitaa, PÖLJÄ! (huoma e t oot teini ja kakara)

Olemme olleet nyt taas muutaman päivän yhdessä noiden valehtelutapausten jälkeen.
Hetkeksi taas uskoin että hän olisi oikeasti muuttanut tapansa ja kaikki alkaisi menemään parempaan päin.
Kuinka ollakkaan taas hän jäi valheista kiinni.

Kysyin eilen häneltä koska hän oli ostanut digikameransa. Hän kertoi ostaneensa sen maaliskuussa gigantista nordean kortilla. Olen kuitenkin nähnyt hänen tiliotteet eikä mitään ostosta gigantista ole nordean tililtä tehty.
Seuraavana päivänä sanoin että nyt on aika kertoa totuus mistä kamera on saatu.
Kovasti väitti asian olevan totta, mutta hetkeä myöhemmin sanoi: "entä jos isä olisikin ostanut sen minulle".
Hetkeä myöhemmin kuitenkin sanoi että oli ostanut kameran osamaksulla hobbyhallista.
Äsken juttelimme puhelimessa ja kysyin onko kaikki osamaksuerät maksettu, kaikki on kuulemma jo maksettu nordean tililtä. Katsoin tiliotteita eikä osamaksuja hobbyhalliin ole maksettu ainuttakaan. Valheita siis valhdeiden perään.. En siis vieläkään tiedä mikä on totta.

Paria tuntia myöhemmin kysyin onko hän syönyt kaikki viimeviikolla aloitetut masennuslääkkeet ajallaan. Hän sanoi että aamulla meinasi unohtua mutta muuten on syönyt.
Hän ei tiennyt että olin hetkeä aiemmin katsonut lääkerasiaan ja huomannut lääkkeiden jäädeen syömättä ainakin kolmena päivänä.
Hän meni toiseen huoneeseen laukulleen muka hakemaan jotain. Kuulin kuinka lääkepaketin "folio" rapisi ja hän söi(tai piilotti) kaikki unohdetut lääkkeet samalla kertaa.

Kaiken tämän valehtelun lisäksi hän ollut raskaana jo kahdesti puolen vuoden aikana.
Hän on syönyt koko tämän ajan e-pillereitä omien sanojen mukaan päivittäin ja ajallaan.
Kun hetken asiasta juteltiin niin olihan niitä unohtunut, mutta oli syönyt kaikki kuulemma 12tunnin sisällä unohduksesta.
Juttelimme lisää niin ihan kaikkia ei sitten ollutkaan syöty 12tunnin sisällä.
Eräs ilta katsoin e-pilleriliuskaa ja huomasin että edellisenä päivänä ei ollut otettu ollenkaan.
Hän sanoi: "oho", otin pillerin eilen vahingossa väärästä päästä liuskaa.
Hän on molemmilla kerroilla tehnyt omien sanojensa mukaan abortit.
Pelkään vaan kovasti että entä jos hän onkin nyt raskaana eikä mitään aborttia olekkaan tehty?
Mitään verenvuotoa en ole edelleenkään nähnyt, vaikka jälkimmäinen abortti tehtiin jo yli viikko sitten.
Valkovuotoa(?) sensijaan tuli todella runsaasti mitä en ole aikaisemmin hänellä koskaan tavannut.

Olen lukenut nyt netistä tuollaisesta kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä, ja vahvasti kaikki merkit viittaisivat tähän sairauteen.

Nyt hän lähti äidillään käymään koska minulle tulee vieraita, joten pääsin taas tänne kirjoittelemaan.
En enää tiedä mitä tekisin.
Eilen kun hän jäi taas valheista kiinni olin lähettämässä häntä kotiin, mutta taas alkoi se itsemurhalla uhkailu, "jos hän nyt lähtee niin en tulisi näkemään häntä enää koskaan".
En sitten pystynyt häntä pihaa pidemmälle lähettämään kun otin jo hänet takaisin.
Olen itse aivan loppu. Haluaisin päästä tästä tilanteesta jo vihdoin eroon, mutta pelkään että hän tekee itselleen jotain. Minulla ei oikein ole edes ketään kenelle tästä asiasta pystyisin/uskaltaisin puhua, hävettää ja pelottaa niin paljon :(. En enää tiedä mikä on totta ja mikä ei.

Itsellänikin on mies joka valehtelee koko ajan. Välillä hän sanoo jotakin ja vähän ajan päästä hän väittää jotain toista. Kerran olin ajelulla hänen kanssaan. Hän sanoi yhdesti kuskanneensa erästä pikkutyttöä samassa kohdassa. Autossa ei kuulemma toiminut lämmitys ja hän käski tytön mennä makuupussiin, vähän ajan päästä lämmitys kuitenkin alkoi toimimaan. Yhdesti kysyin että kuka se tyttö oli. Hän suuttui ja sanoi ettei ole koskaan kuskannut ketään tyttöä vaan väitti keksineensä sen. Minä yritin kysyä että miten tuollaisen tarinan voi edes keksiä, hän ei kuitenkaan vastannut. Kerran olimme vanhemmillani ja hän kertoi heille saman tarinan kuitenkin ilman makuupussia. Minä sanoin hänelle että hänhän sanoi keksineensä koko jutun. Silloin hän kertoi kuskanneensa serkun tyttöä, en nyt tiedä että onko hän kuskannut häntä vai ei. Yhdesti hän töistätullessaan kertoi melkein ajaneensa villisian päälle. Sen jälkeen olimme kerran hänen ja hänen poikansa kanssa saunassa. Hän oli nähtävästi puhunut pojallekkin asiasta sillä poika kertoi että villisikoja oli ollut ainakin 50. Minä sanoin miehelleni että hän sanoi minulle että niitä oli ollut vain yksi. Sitten minä kysyin että olivatko ne kesyjä villisikoja koska en ainakaan itse tiedä että niitä olisi tääläpäin villejä. Sitten hän sanoi että olikin nähnyt villin sian. Sitten kysyin että olivatko ne nyt villejä sikoja vai villisikoja. Hän suuttui ja sanoi että nähtävästi olen taas vittuilutuulella, uskomatonta että hän suuttuu moisesta asiasta ja syyttää vielä että itse haluan vittuilla. Lähdin pojan kanssa suihkuun ja toivoin että mieheni rauhoittuisi sillä välin saunassa. Hän jatkoi vittuilia vielä kuitenkin koko illan. Nukkumaan mennessä sanoin että huomenna hänen pitää olla paremmalla tuulella ettei koko viikonloppu menisi hänen takiaan pilalle. Ikävää, kun hän aina keksii riidan aiheen pojan ollessa meillä ja vielä väittää että riita on joka kerta muka minun syytäni. Olemme ajatelleet että jos ottaisimme pojan meille asumaan, en kuitenkaan tiedä että tuleeko siitä mitään jos mieheni ei osaa pitää itseään kurissa enkä minäkään aina hänelle saa järkeä päähän.

Yhteistyössä