Suhde alussa ja miehen erektiovaikeudet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piia-maria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aikuisen ihmisen pitäisi itsekin ymmärtää, opettamatta. Se on jo ongelma sinänsä jos nainen ei tajua.

Onko sinusta jollain tavalla OK suhtautua kielteisesti jonkun erektiovaivaan? Haetko jotain oikeutta siihen että kyseiseen tilanteeseen naisella on kaikki oikeus suuttua, loukkantua ja alkaa vaikeuttamaan tilannetta omalla älyvapaalla suhtautumisella?
(ääriesimerkkinä palstan peruskommentti, heitä se löysämuna kadulle ja ota kunnon mies :D)

[QUOTE="Siis";29013611]Kun nyt sulla selvästi on kokemusta ongelmista tällä alueella, mikset kerro oikeita neuvoja tilanteeseen vaan keskityt purkamaan katkeruuttasi naisiin jotka suhtautu kielteisesti sun ongelmaan? Neuvoista vois olla ap:lle apua, tuosta ei.[/QUOTE]

Jos ehkäisyasiat epäilyttäisivät miestä niin kai hän kysyisi siitä. Taudeista tai taudittomuudesta ei tietty voi ikinä olla varma. Täytyy ottaa seuraavalla kerralla puheeksi. Tosin eihän me olla oltu vielä yhdynnässä, voi olla että olisin ottanut asiat puheeksi ennen varsinaista yhdyntää mut se on tuntunut niin kaukaiselta asialta kun mitään ei siellä miehen alapäässä ole mitään tapahtunut.

Pitäisikö teidän mielestä ottaa noi erektioasiat puheeksi jos ne jatkuu? Miten sen tekisi fiksusti?

Aikuisen ihmisen pitäisi itsekin ymmärtää, opettamatta. Se on jo ongelma sinänsä jos nainen ei tajua.

Onko sinusta jollain tavalla OK suhtautua kielteisesti jonkun erektiovaivaan? Haetko jotain oikeutta siihen että kyseiseen tilanteeseen naisella on kaikki oikeus suuttua, loukkantua ja alkaa vaikeuttamaan tilannetta omalla älyvapaalla suhtautumisella?
(ääriesimerkkinä palstan peruskommentti, heitä se löysämuna kadulle ja ota kunnon mies :D)

Sulla on ilmeisesti suuria ongelmia. Tuollaista kommenttia ei ole kukaan tänne kirjoittanut, paitsi nyt sinä. Aloittaja kyselee neuvoja, ja sinä luettelet mitä EI ainakaan saa tehdä, eli ei ilmeisesti olla huomaavinaan vai?

Ei ihme jos SINULLA menee sängyssä huonosti. Ilmeisesti tavoitteenasi maailmassa on saada kaikki muutkin tuntemaan itsensä kurjaksi, kun sinäkin tunnet? Mitäs jos yrittäisit vaikka jotain rakentavaa vaihteeksi?

Voiko ihmissuhteisiin oppia jos alunperin ei tajua alkeita?

Kyllä maailmaa ja ajatuksia pitää kaivaa omista sisimmistä, ei kyselemällä 2+:lta. Ei mun tarvitse täältä mitään kysellä, tiedän omat vahvuudet ja heikoudet. Mutta käytän omaa päätäni ja se riittää mihin riittää.

Sulla on ilmeisesti suuria ongelmia. Tuollaista kommenttia ei ole kukaan tänne kirjoittanut, paitsi nyt sinä. Aloittaja kyselee neuvoja, ja sinä luettelet mitä EI ainakaan saa tehdä, eli ei ilmeisesti olla huomaavinaan vai?

Ei ihme jos SINULLA menee sängyssä huonosti. Ilmeisesti tavoitteenasi maailmassa on saada kaikki muutkin tuntemaan itsensä kurjaksi, kun sinäkin tunnet? Mitäs jos yrittäisit vaikka jotain rakentavaa vaihteeksi?

Vaikka ajatuksia löytyisi sisältä niin mun mielestä täällä on ihan ok kysellä asioita ja keskustella asioista jotka mietityttävät. Koen, että tätä asiaa on vaikeaa kertoa kavereille ja toisaalta asia on sen verran intiimi että tällainen anonyymi keskustelu asiasta on jotenkin helpompaa.

hmm...mun miehellä oli tollasia ongelmia meisän suhteen alussa.Meni 2-3kk ennenkuin yhdyntä onnistui lerpahtamatta alusta loppuun.Ehkä nyt kannattaa antaa aikaa ja tehdä kaikkee muuta sen tyypin kanssa,tutustua.

Mies sanoi haluavansa ja suuteleminen sekä muu koskettaminen on hyvin kiihkeää, en liittäisi asiaa välttämättä seksuaaliseen aktiivisuuteen. Viime suhde loppunut jotain vuosi sitten. Mulla on jotenkin miehen puolesta surumielinen olo, voisin kuvitella että asia vaivaa myös häntä.

Mies sanoi haluavansa ja suuteleminen sekä muu koskettaminen on hyvin kiihkeää, en liittäisi asiaa välttämättä seksuaaliseen aktiivisuuteen. Viime suhde loppunut jotain vuosi sitten. Mulla on jotenkin miehen puolesta surumielinen olo, voisin kuvitella että asia vaivaa myös häntä.

Ehkä olisi hyvä vaan olla muuten yhdessä ja tehdä jotain mukavaa ja tutustua toisiinne. Ehkä tilanne korjaantuu vähitellen kun opitte tuntemaan toisianne. Parasta tietty olisi jos mies pystyisi asiasta keskustelemaan kanssasi.

Oman suhteeni alussa oli seksi sujuvaa ja sangen mukavaa. Sitten jostain tuli kumppanille seisokkiongelmia. Koki ne itse kovin ikäviksi, halut kun oli tallella, häpesi jotenkin ja siitä tuli sitten ongelmaa. Koitin lopulta ratkaista asian olemalla itse sen verran kiihkeämpi että toinen ei ehtinyt muuta ajattelemaan, ja taas seisoi.

Tämä tavallaan ratkaisi hankaluudet sillä hetkellä, mutta myöhemmin tuli muita ongelmia. Itse aloin nimittäin kokemaan seksin työlääksi. Sanoisin siis, että älä tee suurta juttua asiasta. Odottele ja katsele, eiköhän siitä luontevasti tule puhettakin, tai alkaa sekin suhteen osa pelittää vähän myöhäisherännäisenä vaan. En ainakaan suosittele omaa ratkaisuani, vaikka yksilöitähän kaikki täällä ollaan.

Kiitos vastauksesta Karju. Tapailemani mies tuntuu jotenkin aika herkältä. Ei ole helppoa miehilläkään.

Mä luulen, että vaan jännittää ja ottaa jotenkin hirveesti/turhaan paineita. Jos kaikki on vielä uutta, niin sekin lisää jännitystä ja painetta. Munkin miehelläni oli aluks hieman hankaluuksia, koska jännitti aivan hirveesti. Miehelläni on jonkin verran ollu ennen mua noita naisia, mutta sano, että mut kokee jotenkin jännittävänä :). eka kerta oli kyl aikamoista sähellystä ja itse yhdyntään saakka ei päästy ja oltiin joku kuukaus maltillisesti eka tutustuttu rauhassa, koska mieheni halus antaa mulle aikaa.

Toisella kertaa jo sitten onnistu ja oli aivan taivaallista. Itelläni on aika vähäseks jääny toi kokemus. Ennen miestäni asuin neljä vuotta ex- avomieheni kanssa ja sitten oli joku ihme säätö, jota tapasin vaan seksin merkeissä. Mutta, noitten aijempien kanssa seksi ei tuntunu oikein miltään. En vaan saanu heijän kanssaan orgasmia. Jokin muuttu radikaalisti mun mieheni kanssa, saan melki joka yhdynnän aikana orgasmin ja vieläpä emätinorgasmin, jonka luulin olevan mun kohdalla mahdotonta.

Eli kärsivällisyyttä, älä vaan ala tuon takia heivaamaan. Ties minkälainen rakastaja tuon jännittämisen takaa vielä paljastuu ;). Voittehan yrittää rentouttaa tilannetta, siten että juttelette. Meillä autto aika paljon se, että alettiin heittää mieheni kanssa jotain aivan älyvapaata herjaa ja läppää. Sit vaan naurettiin mahat kippurassa ja sen jälkeen yks asia vaan johti toiseen ja kaikki suju ihanan, mahtavasti.

Mun on pakko kysyä että kun kerran asutte eri paikkakunnilla niin oletko varma että mies on varmasti vapaa?
Oletteko tavanneet sinun vai hänen luonansa?
Miten käyttäytyy puhelimensa kanssa ?
Onko kiirettä kanssasi vai poistuuko muutaman tunnin sisällä vedoten esim. Töihin menoon tai johonkin muuhun ?

Ja tämä nyt ei varsinaisesti liity tuohon mutta kysyn kuitenkin...onko mies suomalainen ??

Kysyn siksi että olen kerran ollut suhteessa jonka aikana sitten paljastui tämän miehekkeen olevan kaikkea muuta kuin luotettava...( nainen otti minuun yhteyttä kysyäkseen tunnenko miehen jota tapailee )
Long story short...jossain vaiheessa nainen kertoi että oli käynyt niin että heillä ei seksi puoli ollut onnistunut.. nimenomaan miehen erektio-ongelmien vuoksi.Meillä sen sijaan ei ollut siinä koskaan ongelmaa.

Mies sitten kiinni jäätyään oli kertonut tälle naiselle että oikea syy oli se ettei kyennyt..koska oli ' pettämässä ' ja syyllisyys esti tositoimiin ryhtymisen.

Näinkin voi siis käydä, kaikki petturitkaan eivät ole loppujen lopuksi kykeneviä viemään petostaan ihan loppuun saakka.

Tärkeintä on sun asennetoituminen ja kärsivällisyys. Toista voi pitää hyvänä muutenkin, kuin vaan yhdynnässä. Miehillä on samanlaisia suorituspaineita kuin naisilla. Yleensä miehet suhtautuu naisten suorituspaineisiin ymmärtävästi ja antaa aikaa, mutta samalla hellällä hyväksynnällä ja rohkasulla tilanteet laukee, kun toista oppii tuntemaan.

Mun oma mieheni jänniti meijän ensimmäistä kertaa niin paljon, että meni todelliseks säätämiseks ja säheltämiseks. Lopetti tosi nopeesti kesken ja hautautu peittoon, ilmeisesti tuli häpee mukaan. Käperryin vaan siltikin mieheni kainaloon ja silittelin häntä. Seuaavana päivänä oltiin paljon lähekkäin ja olin ollu ekan yön mieheni luona sillon ja miehen koko suvun tapasinkin sitten, kun miehen serkku meni naimisiin. No, illasta kokeiltiin uudestaan ja tehtiin kaikki pitkän kaavan mukaan, eli rentouduttiin yhessä ja keskityttiin vaan koskettelemaan toisiamme ja kaikki suju upeesti. Ollaan oltu yhessä 7vuotta 8kk ja naimisissa 8kk ja 6- vuotias lapsikin on. En antanu tuon alun jännityksen häiritä, koska oon itekkin kova jännittämään, joten myös ymmärsin tilanteen olevan miehellenikin todella jännittävä. Mies on sanonu näin jälkeenpäin, että tekee jotain väärin ja sano, että oli hämmentyny myös siitä, jotenkin, kun oli niin paljon eri tunteita mukana siinä tilanteessa ja eikä ollu aijemmin tuntenu sellasia tunteita.

Anna aikaa miehelles. Ooteko kuinka kauan ehtiny jo tapailee? Tarkotan, että onko jo teijän kolmas tapaamis kerta nyt ollu? Jos mies kokee, ettei riittävän hyvin tunne sua. En itekkään kykene seksiin ventovieraan kanssa, joten yhenillan jutut mun kohalla on nounou ja lisäks pitää olla siihen se tietty tunne ja se tunne hyvin harvan kohdalla.

Tsemppiä, muista, että ymmärrys ja toisen huomioiminen muutenkin kuin vaan seksi mielessä on tärkeetä. Keskustelkaa asiasta ja sävyttäkää sitä flirtillä ja vitseillä. Nauru rentouttaa ja sänkypuuhiakaan ei mun mielestä kannata niin ryppyotsasesti ottaa, nauttia voi toisesta aina niin monin tavoin ja siihen kevyttä huumoria ja flirttiä, niin tilanteesta ei tule suotta suorittamista ja paineita. Nauru lähentää ja siihen yhdistettynä se, että nauratte yhessä alasti on aseista riisuvaa ja avoimimmillaan silloin ja se tuo yhteenkuuluvuutta. Veikkaan, että kaikki tulee viä sujumaan erittäin hyvin.

Yhteistyössä