Suhde alamäessä

Olen ollut saman miehen kanssa jo 22 (!) vuotta. Alunperin suhde alkoi seksillä ja meni suht koht kivasti. Sitten epäilin miehen pettävän (asuimme eri paikkakunnilla) ja olin kovin mustasukkainen. Olin jo jättämässä hänet, kun hän asui hetken ulkomailla, mutta en tehnyt niin (ehkä olisi pitänyt!). Nyt meillä on nelivuotias lapsi. Mies on koko ikänsä tehnyt pätkätöitä, ei ole koskaan ollut vakituisessa työssä. Nyt on työttömyyttä takana 3 vuotta. Kohta loppuu häneltä kokonaan työttömyyspäiväraha, kun se on minun tuoloistani tarveharkintainen. Olen monta kertaa aikonut jättää hänet, mutta jokin estelee. Seksiä ei ole ollut lapsen syntymän jälkeen kuin kerran. Hän ei tee koskaan aloitetta. Miksi en jätä tuollaista luuseria? Hän on myös usein pahantuulinen ja huutaa ja räyhää, jos asiat ei mene hänen mielensä mukaan. Kukaan sukalaisistani ei pidä hänestä eikä hän pidä heistä. Hän on epämiehekäs siinä suhteessa, että ei seuraa urheilua eikä harrasta sitä itse. Pitää autoista ja tekniikasta ja tietokoneista, huoltaa autoni ja pitää sen kunnossa samoin kodintietokoneet ja pienelektroniikan. Hän rakastaa lastamme ja se on ehä syy, miksi en voi vieläkään hänestä erota. En haluaisi erottaa perhettä, koska lapsi on niin pieni.

:hug: Olethan sä varmaan jo kaikenlaista yrittänyt.. Kuulostaa ihan hirveän rasittavalta ja hankalaltakin, toisen väsymys, aloitekyvyttömyys yms. käyvät voimille pitkän päälle. Meillä ei ihan vastaavaa ole, kummallakin on töitä yms, mutta useimmiten asiat ovat lähteneet aukeamaan omien aloitteiden kautta, vaikka toivoisi niitä toiseltakin, seksissä ja muussa. Toivottavasti sulla riittää kuitenkin myös ilon aiheita, onhan tämä myös sun ainutkertainen elämäsi, ei vain miehen tai lapsen....

Ei taida olla mikään ihme jos miehesi välillä räyhää. Kirjoituksestasi paistaa läpi melkoinen halveksunta häntä kohtaan. "Epämiehekäs" tai "Luuseri" eivät ole nimityksiä joita kumppanista kannattaisi käyttää. Näkyykö tämä miten käytöksessäsi. Jos kaikki Suomen miehet jotka eivät ole kiinnostuneita urheilusta ovat "epämiehekkäitä" tai kaikki työttömät "luusereita" niin heitä on kyllä melkoinen joukko.
Jos kumppanisi on ns. "kunnon mies" joka pitää huolta lapsestaan, osallistuu kodin askareihin eikä ryyppää tai käy vieraissa, tuntuu ennemminkin että et ansaitse häntä.

Yhteistyössä