Oletpas Malina kommentoinut ahkerasti päiväkirjaani
:flower: Täytyy sanoa, että tässä muutaman viikon aikana tämä syöminen alkaa löytää omat uomansa. Itse huomaa nyt mikä ruoka pitää kylläisenä ja milloin on hyvä olo.
Tutustun tuohon linkkiisi ja luen vastauksesi oikein ajan kanssa kunhan taas kerkiän.
Malina, nuo kohdat joissa kaipailit aamupalaa. Herään usein vapaapäivinä tai ilta-vuorollisina päivinä niin myöhään että jätän aamupalan pois koska lounas on valmis melkein heti. Muuten syön aina aamuruisleivät
Olen ihan tarkoituksella myös sallinut itselleni muutamia aterioita (Esim. usein aamupala, ei aina) joissa ei ole lainkaan kasviksia tai hedelmiä. Syön tällä hetkellä oman arvioini mukaan reilusti puoli kiloa kasviksia/hedelmiä päivässä ja voin kertoa, että salaatti yms. ei ole suurinta herkkuani. En siis halua kaataa koko projektiani siihen että puputan pakolla koko ajan jotain vihreää ja alan inhota niitä kokonaan. Tämä nykyinen tyyli tuntuu sopivalta
Yleensä laitan leivälle sekä leikkeleen, että juuston. Leikkeleen siksi että syön tällä hetkellä muutenkin melko vähän mitään lihaa ja juuston siksi että haluan turvata kalsiumin saannin. Kumpikin myös pitää kylläisenä pidempään. Onko se paha jos leikkele on 2% kalkkunaleikkelettä ja juusto 9%?
Rasvansaannin yritän turvata niin, että käytän aina broileria paistaessa reilusti rypsiöljyä. Syön myös ainakin kerran viikossa lohta. Kovat rasvat olen koittanut karsia kokonaan pois ja margariinit ovat sellaista mönjää että niitä en usein syö. Salaattiin laitan usein salaatinkastiketta jossa on rypsiöljyä.
Välipaloja söisin enemmän, jos ehtisin. Työni ei kuitenkaan sitä salli. Minulla on vain kaksi taukoa joiden aikana kyllä aina syön. Vettä juon päivittäin 2-3 litraa.
Noi popparit menee sen piikkiin että käytin pikkuveljeä hoplopissa ja pakkohan noita kinuskipoppareita oli päästä maistelemaan :ashamed: Nyt olen kuitenkin ollut kiltisti enkä ole herkutellut!
Tässä esim. eilisen ruokapäiväkirja:
Aamupala klo 10.00
-2 ruisleipäviipaletta
-2 kalkkunaleikkelettä
-2 juustoviipaletta (9%)
-5 luumutomaattia
-kuppi vihreää teetä
Lounas klo 15.00
-3 dl kasvisosekeittoa (1dl 40 kcal)
-1 viipale ruisleipää
-1 kalkkunaleikkele
-1 juustosiivu (9%)
-2 luumutomaattia
-Kourallinen vadelmia
Välipala klo 18.00
-2 mandariinia
iltapala klo 20.30
-1% viili
-n. 10kpl pakastemansikoita (Hyvin vähän sokeria)
Illalla napostelin myös kaksi mandariinia.
Ja tänään aion syödä:
Aamupala klo 10.00
-2 siivua ruisleipää
-2 kalkkunaleikkelettä
-2 juustosiivua
- pari rkl raejuustoa
Lounas klo 15.00
-Salaattia (Jäävuorisalaattia, 5cm kurkkua, 2 isoa tomaattia)
-Tummaa makaronia n. 1dl keitettynä+ sekalainen salaatti esim. omppua ja punasipulia
- 150g brorilerin suikaleita
-3 rkl raejuustoa
Välipala klo 18.00
-2 tai 3 mandariinia
Iltapala klo 20.30
- 1% viili ja mansikoita tai mansikkakeittoa
- Mahdollisesti myös persikoita tai mandariinia
Ainiin... Tänään oli punnitusaamu
Paino tällä hetkellä
72.1 kg. Olen kait ihan tyytyväinen