Stumppaa tähän kirjan huvittavuudesta.. :D

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Mie"
Lopetin röökin 19 vuoden polttamisen jälkeen noin 4kk sitten. Olin jo tehnyt "lopettamis päätöksen" aiemmin. Ostin kaikki mahdolliset korvikkeet ennen viimeisiä savuja. inhalaattorin, purkkaa, imeskelytabletteja, laastereita yms. Noin viikon jälkeen löysin kaverin suosittelemana stumppaa tähän kirjan. Luin sen päivässä ja jätin aika nopeasti myös korvikkeet kokonaan. Kirjassa lukee, että sitä ei saa antaa pois tai lainata. Oon erimieltä. Annoin sen juuri joululahjaksi tutulle joka haluaa lopettaa. Hyvä kiertämään. :)
 
"Jalmari"
No se launausjuttu on sen takia, että jos tulee ongelmia, niin voi kerrata kirjaa. Jos hätä iskee, niin ikävää jos kirja on maailmalla. Itse olen antanu muutamia kirjoja lahjaksi. Oma kappale luettu useasti, vaikka ongelmia ei ollut. Lopetin reilu 7v sitten.
 
"katjar77"
[QUOTE="alkup";23082071]No hmm.. mielenkiintoista. Millä nimellä kutsut ihmisiä jotka dokaavat joka viikonloppu ja viikonloppu menee pilalle jos ei dokaa? Tavallisiksi bilettäjiksi vai alkoholisteiksi? He eivät ole kai alkoholisteja mutta myöskin jollakin tasolla riippuvaisia kuitenkin. Jos on dokannut ja lopettanut sen niin kyllä mielestäni voin sanoa että olen lopettanut dokaamisen. Vai mikä oli pointtisi? Ja jos syöt säännöllisesti karkkia ja lopetat sen niin voit myös sanoa että lopetit karkinsyömisen. Vai tuliko väärä vertaus :D[/QUOTE]

Alkoholisti on ihminen joka joutuu juomaan alkoholia joka päivä pystyäkseen toimimaan yhteiskunnassa....vkl ryyppääjät ei ole alkoholisteja josa juominen jää sinne vkl...minä luin tuon kirjan, kahteen kertaan kun ensimmäisellä kerralla jätin kesken ja toisen kerran kuin yli 3 vuotta sitten, jäi tupakointi siihen...mulla on polttavia kavereita ja sanon suoraan että ne haisee paskalle kun tulevat tupakalta, mutta mulla onkin tapana sanoa kaikki suoraan...jos joku puhuu lopettamisesta, niin suosittelen kirjan lukemista, koska se selventää paljon asioita...tämmöiset ihmiset jotka mollaavat/vieroksuvat jotain asiaa, ovat yleensä aika kapeakatseisia ja pelkäävät itse tehdä sitä rohkeaa päätöstä minkä nikotiini-himoinen lopettaja on tehnyt, se ei tee ihmistä hirviöksi jos päättää että ei tarvi sitä s**** syöpäkäärylettä
 
vierailija
Mä lopetin kirjan avulla. Pari vuotta sitten. Ei mua ainakaan oo kiinnostanut vouhkota. Ihan turhaa. Ihmisen täytyy ite olla psyykkisesti valmis lopettaan. Mikään paasaus tai pelottelu ei auta. Oon todennut jollekkin vaan että on todella harmi että ihmisille on saatu markkinoitua tupakointi vain huonona tapana, kun kyse on tappavasta riippuvuudesta. Kaikissa riippuvuuksissa on kyse pääosin psyykkisestä puolesta. Tupakan rentouttavuushan on vaan sitä että saat viekkarit katki. Puolen tunnin päästä on taas viekkarit päällä. Pari päivää kun jaksaa viekkareita niin nikotiini on poistunut kehosta. Itellä ei ollut kyllä mitään viekkareita, halusin lopettaa joten kirja toimi hyvin. Viime viikonloppuna kokeilin piruuttani (kännissä) ottaa henkoset kaverilta. Ei pystynyt vetään henkeen, eikä tehnyt mieli enempää. Ei se kirja mitään ota jos ei annakkaan. Mahdollinen vouhkoominen on sitten persoonasta kiinni.
 

Yhteistyössä