Stressi ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja egyptinkuningatar
  • Ensimmäinen viesti
egyptinkuningatar
Miten negatiiviset tunteet vaikuttavat sikiöön? Olen hysteerisiä itkukohtauksia saanut pitkin viime yötä ja tätä päivää, olen ollut kiihtyneessä, suuttuneessa mielentilassa ja supistukset ovat lisääntyneet ja vauva potkii kamalan paljon!

Olen niin uupunut että nukahdin suihkun lattialle. En mahda purkauksilleni mitään koska olen kokenut rankkoja asioita joita ei hetkessä käsitellä.

Raskausviikkoja minulla on 24.

http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=1&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=%2Fportlet_action%2Fdlehtihakuartikkeli%2Fviewarticle%2Faction&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=duo91646&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_auth=

Herkkisäiti
Kysyin juuri rv 21 neuvolassa samaa. Terkkari sanoi ettei lapsi saa ainakaan mitään henkisiä vaikutuksia "kohtauksistani" mutta pulssi kyllä sikiöllä nousee kun äidillä on adrenaliinipurskaus. Kuulemma on vaarallisempaa jos niitä tuntemuksia patoaa. Jos mieliala on vallitsevasti noin tiukilla, pitäisi hakea apua.

minä
lapseni painoi 660g jouduttiin leikkaamaan viikolla 27.verenpaineeni oli todella korkea ja vauvan sydämenlyönnit liian tasaiset.lääkärit eivät tienneet mistä oli kyse.stressistä en tohtinut neuvolassa tai muuallakaan puhua.ja sitten olikin liian myöhäistä.itselläni paino putosi yhteensä 4kg raskauden aikana.kaikki mitä suuhuni laitoin nousi heti ylös.olen itse tullut siihen tulokseen,että minulla tämä johtui stressistä,joka oli minulle liikaa.nyt vauva on kunnossa ja kasvanut paljon.

Yhteistyössä