streptokokki b

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Olen rv 7+2 ja sain eilen tietää että on streptokokki b. Neuvolantäti ei paljon osannut kertoa ja olenki hätäpäissään sitten netistä yrittäny kaivella. Antibioottikuurin sain koska kuulma voi aiheuttaa keskenmenon.. Onko kellään ollut ja miten on raskaus edennyt tämän kanssa..? onko lähtenyt lääkekuurilla vai uusiutunut niinkun jostakin luin, että vaikea ""häätää"".. alkaa huolestuttamaan...

Mulla todettiin strep B rv 15, eikä sitä ruvettu hoitamaan koska sanoivat että se mitä luultavimmin uusiutuisi raskauden aikana.

Olen nytten viikolla 36 eikä ole ollut ongelmia. Synnytyksen aikana saan kuitenkin antibioottia suoneen ettei vauva saisi tartuntaa. Vastasyntyneelle vauvalle strep B voi olla hengenvaarallinen, mutta jos äidille annetaan antibiotteja, niin riski on lähes olematon.

Strep B ei ole vaarallinen aikuisilla. Ja lääkärinini sanoi että kaikilla on tämä bakteeri elimistössä, raskauden aikana se vain siirtyy joillakin naisilla emättimeen.

Minulla on vähän toisen niminen hankalasti häädettävä bakteeri virtsateissä. Pari kuukautta sitten sen aiheuttamaa virtsatietulehdusta hoidettiin suonen sisäisellä antibioottikuurilla, mutta nyt (vk 20) se bakteeri taas ilmestyi virtsanäytteeseen. Pitoisuus on onneksi pieni ja nyt vaan yritetään pitää tilanne tasaisena lähinnä kansanlääkintäkeinoin kuten karpalomehulla. Aika pelottavalta tuntuu. Kaipa nuo neuvolalääkärit tietävät?

Minulla kirjoitettiin strep B analyysi isolla näkyviin neuvolakorttiini, jotta se huomattaisiin heti synnytyssairaalassakin. Muistaakseni laitoin siitä myös mainninan joihinkin etukäteen täytettäviin ""sairaalapapereihin"".

Yhteistyössä