Streptokokki B positiivinen - raskaana

Laitanpa tännekin vielä, eli...
Kellään löydetty tuota varhaisessa vaiheessa raskautta?
Itsellä vko12+ ja tulos oli positiivinen.
Ollut supisteluja, joiden johdosta testattiin.
Kuuri nyt + sitten synnytyksessä tippa.
Onko kellään näin varhain löydetty ja onko ollut vaivoja sen kanssa raskauden edetessä (tarvittu uudelleen kuuria...)?

:flower: :flower:
 
Hei,

Multa löydettiin ekassa raskaudessa strepto vkoilla 20 ja jotain. Söin siihen yhden lääkekuurin ja kun menin synnyttämään, laitettiin välittömästi antibioottitippa suoneen. Sen jälkeen asiaa ei ole seurattu, mutta ajattelin tsekata tilanteen nyt toisessa raskaudessa hyvissä ajoin.

Onnea odotukseesi :)
 
Mistä olette moista ruvenneet epäilemään (oireet)? Vai tehdäänkö joissain paikoissa automaattisesti testi? Olen kysellyt meidän neuvolan tädiltä tästä testistä ja niistä oireistä, koska minulla supistuksia, jotka kyllä levossa hiljenee, mutta ruvennut paikat pehmiämään ja aukeamaan jo rv 17. täällä sellaista ei kuulemma testailla "turhaan" , ota nyt vaan rauhallisesti kuuluu neuvo.. toistaseks kaveri pysynyt mukana (rv 20 nyt), mutta huolestuttaa ja jos syy löytyisi tuollaisesta niin hoitaakkin voisi..Eikö?!
 
alkuperäinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 15:46 vieras kirjoitti:
Mistä olette moista ruvenneet epäilemään (oireet)? Vai tehdäänkö joissain paikoissa automaattisesti testi? Olen kysellyt meidän neuvolan tädiltä tästä testistä ja niistä oireistä, koska minulla supistuksia, jotka kyllä levossa hiljenee, mutta ruvennut paikat pehmiämään ja aukeamaan jo rv 17. täällä sellaista ei kuulemma testailla "turhaan" , ota nyt vaan rauhallisesti kuuluu neuvo.. toistaseks kaveri pysynyt mukana (rv 20 nyt), mutta huolestuttaa ja jos syy löytyisi tuollaisesta niin hoitaakkin voisi..Eikö?!
No minulla ainakin sekä edellisessä, että tässä raskaudessa supisteluja suht rajuna jo noin viikolta 10 alk.
Testasivat ekassa ja nyt tokassa pyysin sitä, eikä mitään vastaan sanottu.
Ja kuuri tuli, mutta voihan se toki olla, että niitä joutuu syömään odotuksen aikana montakin ja tippa synnytyksessä (antibiootti) joka tapauksessa.
 
HMM
Minä kävin päivystyskäynnillä sairaalassa n. vkolla 15 verenvuodon ja lievien supistuksien takia, sanoivat ottavansa bakteeriviljelmän. Näkyisköhän tämä siis siinä jos positiivinen? Muistatteko yhtään kauanko tulokset kestää?
 
mulla on todettu raskauden aikana ja nyky suositus on että ei hoideta kun vasta synnytyksen yhteydessä koska tulee helposti takasin. eli saan sit synnytksen yhteydessä sen antibiootin. mulla on aiheuttanut supistuksia mutta onneksi niistä ei ole ollut haittaa muutaku sen verran että onhan ne itelle kiusallisia.
 
Pitääpä nostaa tämä pino jospa tulis vähän enemmän tietoa ja keskustelua aiheesta, nimittäin sain tietää viikko sitten neuvolassa että minulla on myös tuo streptokokki bakteeri. :/ Mutta oma neuvolatäti eikä lääkäri tuntunut oikein tietävän asiasta, eikä siittä puhuttu sen enempää että tarviiko lääkitä ym. :eek: Enkä näin ollen siis saanut itsekkään siitä oikien mitään tietoa.
Minulla ollut kovasti supisteluita tässä raskaudessa, minkätakia tuo näyte siis otettiin. Menenkin huomena ultraan tarkistuttamaan kohdunsuuntilanteen ja kaulanpituuden, kun lääkäri ei saanut otettua kunnolla mittoja!!? :|

Käsitin jostain(?) että tää bakteeri voi aiheuttaa enne aikaisen synnytyksen!? eli te joilla ollut tämä niin millä viikoilla olette synnyttäneet?
 
Mulla oli tuo ja en saanut siihen lääkitystä koska ei tiedetty jotta se on,koska ei ollu mitään oireita ja synnytin 38+3 viikolla.Ja neitokainen sai sen sitten synnytksen yhteydessä johon sai 10 päivän antibioottikuurin.
 
Näkeekö ton streptokokki B:n tavallisessa pissanäytteessä? Vai täytyykö ottaa kohdunsuulta jokin näyte? Mulla kans ollut supisteluja.. Lääkärissä käydessä tästä vaivasta, ei tehty edes sisätutkimusta! :eek: Vaikka olisin halunnu tietää ettei vaan oo supparit availlu kohdunsuuta...

rv13+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja mmiilia:
Näkeekö ton streptokokki B:n tavallisessa pissanäytteessä? Vai täytyykö ottaa kohdunsuulta jokin näyte? Mulla kans ollut supisteluja.. Lääkärissä käydessä tästä vaivasta, ei tehty edes sisätutkimusta! :eek: Vaikka olisin halunnu tietää ettei vaan oo supparit availlu kohdunsuuta...

rv13+3

Minulta lääkäri otti sen jollakin näytetikulla kohdunsuulta ilmeisesti ja tuloksia piti viikon ootella!

 
Alusta asti vuodin verta hivenen silloin tällöin. Tossa 11-12 viikon paikkeilla vuodin 2 viikkoa ihan kauheesti. Löytyi tuo streptokokki ja sain antibiootti-kuurin. Ja tietysti synnytyksessä tipassa lääkkeen. Supistelut ei vaivanneet. Synnytin 38+2 viikoilla. Ja näyte otettiin neuvolassa alapäästä.
 
mulla todettiin 3:ssa raskaudessa, ilmeisestikkin oli toisessakin, koska vauva sai strepton aiheuttaman napatulehduksen. Meillä nlassa testattiin alkurask.automaattisesti, koska ed.raskaudessakin ollut. Tyhmää tollanen, ettei muka aleta "turhaan"testaamaan. ei toki hoideta raskauden aikana, ellei supistele/paikat aukene..tippa synnytyksessä käteen, mutta onhan se hyvä tietää bakteerin olemassaolo.. :eek:
Mulla ei koskaan ole oireillut mitenkään, paikat aukeni 32+viikkolla, jolloin näyte otettiin, en syönyt kuuria rask.aikana ja täys aikaiseksi raskaus meni 39+5. Todella yleistä tämä streptokokki on, moni kantaa sitä tietämättään, mitenkään oireilematta. Jokaisella naisella tätä on emättimessä jonkinverran luonnollisessa bakteerikannassa, mutta jos se alkaa kasvamaan runsaaksi(esim.raskauden aikaisen hormooni muutosten takia) puhutaan steptokokki positiivisesta. kannattee vaatia näytteen ottoa, jos aikaisin supistelee runsaasti.
 

Yhteistyössä