sterilisaatiosta kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraileva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Meillä tosiaan mies on jonottanut vasektomiaan 9kk Kokkolaan.. lupailivat kyllä aikaa "jo" syyskuulle, mut kirjettä ei vielä ole tullut. Ja vaikka on 3 lasta välttämättä kirurgi ei kuulemma tekemään operaatiota, ku olemme pari vuotta alle 30v.
Kokkolassa mäkin maanantaina kävin.Tosiaan maaliskuussa laitoin paprut kun täytin kolkytä ja 6.8 soittivat pääsenkö 8.8 operaatioon.Siks noin nopeesti koska menin peruutuspaikalle. =)

Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Meillä tosiaan mies on jonottanut vasektomiaan 9kk Kokkolaan.. lupailivat kyllä aikaa "jo" syyskuulle, mut kirjettä ei vielä ole tullut. Ja vaikka on 3 lasta välttämättä kirurgi ei kuulemma tekemään operaatiota, ku olemme pari vuotta alle 30v.
Kokkolassa mäkin maanantaina kävin.Tosiaan maaliskuussa laitoin paprut kun täytin kolkytä ja 6.8 soittivat pääsenkö 8.8 operaatioon.Siks noin nopeesti koska menin peruutuspaikalle. =)

Onkos teillä se 3 lasta vai oliko tuo ikä ainoa "peruste" joka täyttyi?

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Outoa minusta:
Miksi haluatte sterilisaation itsellenne? Miehelle tehty vasektomia on paljon varmempi, eikä miehen tarvitse "potea" jälkivaivoja, niin kuin esim. pintelin tuolla kertoi poteneensa.
Siksi kun mulle sen voin tehdä seuraavan sektion yhteydessä.Menee samoilla kivuilla. ;)

Ja kun elimistö parantaa sektion jäljet, parantaa se samalla muutkin operaatiot ja raskaudut taas! :(

Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:

Onkos teillä se 3 lasta vai oliko tuo ikä ainoa "peruste" joka täyttyi?
Ikä oli ainut kriteeri joka täyttyi ehdoista.Eikä tarvinnu edes tapella yhtään ettenkö pääsisi.Viime keskiviikkona kun kävin polilla gynen tutkimuksissa ja verikokeissa yrittivät kyllä kovasti kääntää päätä,mutta mä olin päätökseni tehnyt ja ne saarnat kaikuivat kuuroille korville. :xmas:

No, pitää toivoa et meillä menee tuo 3 lasta läpi... ollaan oltu jo kauan täysin varmoja ja kuitenki ne vänkää vastaan.. :( Pakko saada se operaatio.. tai siis miehelle ;)

No, pitää toivoa et meillä menee tuo 3 lasta läpi... ollaan oltu jo kauan täysin varmoja ja kuitenki ne vänkää vastaan.. :( Pakko saada se operaatio.. tai siis miehelle ;)
Toivotaan et miehes pääsee operaatioon. =) Tiedä sitten taitaa olla paljon kiinni lääkäristäkin myöntääkö luvan vaiko ei. :/

Meillä mies kävi operaatiossa, koska on tosiaan helpompi. Kysyin myös sitä itselle, kun kolmatta odotin ja sanoivat, että Taysissa tehdään vasta puoli vuotta synnytyksen jälkeen. No meillä sit kumminkin päädyttiin miehen operaatioon. Mies kävi helmikuussa lääkärissä ja toimenpide tehtiin toukokuussa.

niin, lääkärin lähete siellä on, mut kuulemma itse kirurgi voi perua sen?? :(
Jep vaikka lääkäri jolla ensiksi käy myöntääkin luvan voi se toinen lääkäri kumota sen. :/ Kahden lääkärin myöntävä lupa siis tarvitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ellu:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Outoa minusta:
Miksi haluatte sterilisaation itsellenne? Miehelle tehty vasektomia on paljon varmempi, eikä miehen tarvitse "potea" jälkivaivoja, niin kuin esim. pintelin tuolla kertoi poteneensa.
Siksi kun mulle sen voin tehdä seuraavan sektion yhteydessä.Menee samoilla kivuilla. ;)

Ja kun elimistö parantaa sektion jäljet, parantaa se samalla muutkin operaatiot ja raskaudut taas! :(
Sinähän se varsinainen ennustaja olet. :xmas: Voinhan mä käskeä katkoa putket ja laittaa viiteen umpisolmuun ja kuudet klipsit kaupan päälle, niin ei sun tarvii huolehtia. ;) Ei kun oikeesti, kyllä mä uskon että osaavat hommansa vaikka epäonnistumisiakin on.

Mulle tehty paprut valmiiksi kesäkuussa ja parin viikon sisällä pitäis tehdä itse toimenpide. Eli kun tän viimesen saan synnytettyä, niin muutaman päivän päästä synnytyksestä tehdään ellei sit tuu sektiota... :/ (Toivottavasti ei tuu.) Mulle sanottiin,että tehdään navan kautta/ navan alapuolelta tähystämällä... Vaan senpä näkee sitten. Mulla täytty ikä ja lapsilukumäärä, yks lapsista vielä liikuntavammainen... Eikä puhettakaan,että meillä mies lähtis operoitavaksi, onneksi sentään hyväksy, että mä käyn.

Yhteistyössä