Teoreettinen kysymys liittyen naisen sterilisaatioon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaikkeamietinkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaikkeamietinkin

Vieras
Kuvitellaan että Liisa 23wee menee ulkomaille sterilisaatioon (koska ikäraja on Suomessa 30wee)

Hän palaa takaisin Suomeen ja elelee onnellisena kunnes huomaa olevansa raskaana, koska sterilisaatio on pettänyt (olen lukenut että näinkin voi käydä)

Liisa tekee abortin ja sen jälkeen hän vaatii päästä uudelleen steriloitavaksi. Kysymys kuuluu, pitääkö hänen mennä taas uudelleen sinne ulkomaille vai suostutaanko hänelle tekemään sterilisaation uusinta Suomessa?

Jos ei Suomen sterilisaatiokriteerit täyttyisi, niin ei tehtäisi sterilisaatiota vaan sinne ulkomaille saisi hilppasta sitä ennen.

Nykyäänhän tykätään käyttää paljon hormonikierukkaa sterilisaation sijaan, koska ehkäisyteho on sama ja kierukkaehkäisyn saa purettua toisinkuin sterilisaation. Kyllähän niitä töissä aina ajoittain näkee, että on sitten jopa ihan luovutetuilla sukusoluilla tehty lapsi vaikka yli 40-vuotiaanakin, kun onkin sterilisaatio alkanut kaduttaa.

On uskomatonta typeryyttä tehdä sterilisaatio alle 30-vuotiaana. Yli 30-vuotiaistakin tiedetään, että moni katuu toimenpidettä ja yrittää saada sen puretuksi.

Moni voi katua, minä en.
26-vuotiaana steriloitu ja edelleen erittäin tyytyväinen ratkaisuuni. 33v.
On täytynyt olla todella epävarma päätös, jos kaduttaa. Ihmettelen suuresti.
Mut purkuja ei mun käsittääkseni enää ainakaan kunnallisella saa, joka on hyvä asia.

Joo jos muksuja sterilisaation jälkeen haluaakin tehdä, niin pitää hakeutua yksityiselle lapsettomuushoitoihin.

Toki aina on niitä, jotka tietävät jo tyyliin 15-vuotiaana etteivät lapsia halua. Mutta yllättävän monen lapsivastaisen ihmisen ajatusmaailma voi kiepsahtaa vaikka vielä siellä 35-vuotiaana tai myöhemminkin. En jaksa uskoa, että kukaan sterilisaatioon päätyy ja pääsee jos on asiasta epävarma sitä päätöstä tehdessään.

Yhteistyössä