Sterilisaatiosta kysymyksiä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 39 v ja kaksi lasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

39 v ja kaksi lasta

Vieras
...eli ketkä pääsevät ja pääseekö kunnallisella puolella vai pitääkö mennä yksityiselle? Onko jonoja kunnalliselle ja paljonkohan maksaa yksityisellä?

Ja hyviä/huonoja puolia tähän päätyneiltä?

Kiitos!!!

No 30v, väh. 2 lasta, terveydelliset syyt... jahka jokin ehdoista täyttyy ni onnistuu. Itselleni laitettiin klipsit kun olin 30v ja lapsia kaksi, kunnallisella puolella ihan. Jono oli noin 0,5 vuotta...
Hepposin perustein ei tehdä, lääkärit haastattelevat ja koittavat varmistua siitä että tiedät 100%:n varmuudella mitä olet tekemässä!

Mulle tehtiin sterilisaatio 2vuotta sitten julkisella puolella. Ehkäisyneuvolan kautta sain lähetteen sairaalaan.
Olen ollut tyytyväinen ratkaisuuni. Tähystyksellä tehtiin navan kohdalta, toipuminen vei noin viikon. Nukutuksen jälkeen tarvitsin lisähappea ja oksensin koko illan, enkä päässyt kotiin vaan jouduin yöksi osastolle.
Jonotus operaatioon kesti 2- 3 kk.

Ehdot ovat 30v ikä, tai 3 lasta, tai muu ehkäisy ei sovellu, tai raskaus vaarantaisi hengen.
Jonot vaihtelevat kunnittain, parista kuukaudesta pariin vuoteen. Tämä siis kunnallisella puolella. Yksityisellä pääsee toki nopeammin, hinta on tietysti eri luokkaa, taitaa olla vähintään 1500e ainakin pk-seudulla.

Yhteistyössä