Missä käytte hammaslääkärissä? Kunnallisella vai yksityisellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hammaskeiju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hammaskeiju

Vieras
Kävin yli puoli vuotta sitten yksityisellä ja oli minusta sikakallista. Siis tarkistus röntgenkuvineen. En muista hintoja mutta paljon oli.

Kunnalliselle on kai jonot (näin olen ymmärtänyt). Pitäisköhän jo soittaa, että pääsis johonkin tarkastusjonoon.

Mutta siis jos joku käy pelkästään kunnallisella, niin miten se homma toimii? Pitääkö siellä varata heti aika uuteen jonotukseen, kun on edellisestä päässyt... Siis jos haluu tarkastuttaa hampaansa vaikka vuoden välein.

Vai onko niissä tommosia pitkiä jonoja??

Kunnallisella. Edellisessä asuinkunnassa hammashoito toimi hyvin. Ajan sai lääkärille aina 2-4 viikon päästä. Nykyisessä kunnassa ei lääkärille pääse noin vain. Itse varasin vuosi sitten ajan ja sain suuhygienistille, joka tarkasti hampaat. Reiän alku oli, jota ei vielä tarvinnut paikata. Nyt sitten pitäisi varata aika paikkaukseen. Suuhygienisti kirjoitti tietoihini tuon reiän alun ja sanoi, että vuoden kuluttua pitäisi minun saada aika hammaslääkärille.

asun pienellä paikkakunnalla ja täällä on hammaslääkäripula. tarkastusaikoja ei saa, vain päivystystapaukset hoidetaan. tästä syystä kävin minäkin yksityisellä, joka todella on kallista, mut parempi sekin kun hampaat paskana. noh, kertyihän s-bonusta, se vähän lohdutti.

Sekä että. Kun olen lähes varma, että hammas pitää juurihoitaa, pyydän kaupungilta ostopalvelulähetteen, jolla saa yksityiseltä hammaslääkäriltä palvelun samaan hintaan kuin mitä se maksaisi kaupungin hammashoitolassa. Etuna on se, että sen lähetteen saa muutamassa päivässä ja ajan hammaslääkärille yleensä viikon sisällä.

Tarkastuksissa ja pikkuongelmissa käyn yksityisellä, koska kaupungin hammashoitoon on niin vaikea päästä eivätkä ne ajat sovi mun työaikoihin yhtään.

Yhteistyössä