sterilisaatiosta kyssäri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karneoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Karneoli

Jäsen
03.09.2012
209
0
16
pks
Olen raskaana viikolla 23 ja haluisin nyt 3 sektion yhteydessä sterilisaation.

Minulla on neuvola lääkäri tuossa viikolla 26. Voiko neuvolalääkäriä pyytää kirjoittamaan sterilisaatio paperit vai miten kannattaisi toimia?

Kerrassaan loisto juttu. Pitääpä ottaa puheeksi neuvolalääkärin kanssa niin onpahan sitten paperit kunnossa kun menen 3 sektioon. Tosin itsellä on se tilanne, että multa voi sektiossa lähteä myös kohtu, mutta jos sitä ei poisteta haluan sen sterilisaation.

Mulle tehtiin sektio 3. sektion jälkeen. Yllätyin siitä, että toimenpide vaati kahden lääkärin suostumuksen, vaikka itselleni 4. raskaus olisi sellainen terveysriski, että joutuisin tekemään abortin.

Nää on mielenkiintoisia keskusteluja - mulle on tehty sterilisaatio, ja multa lääkäri "edellytti" että vähintään kaksi sterin perustetta täyttyivät. Mun tapauksessa ikä ja lasten lukumäärä. Eilen oli kuitenkin tästä aiheesta täällä keskustelu, ja kävi ilmi että sterin saamiseen pitäisi riittää se, että yksi ehto täyttyy. Eli steri pitäisi saada vaikka on lapseton, kunhan on 30 täyttänyt :-O Käytännössä lääkärit kuitenkin ilmeisesti kieltäytyvät kirjoittamasta lähetettä, vaikka lain mukaan sen ei pitäisi olla mahdollista.

Yhteistyössä