Tulenpa kertomaan oman kokemukseni. Toimenpide tehtiin marraskuussa ja heti ensimmäisistä kuukautisista alkoivat ongelmat. Kuukautiskivut ovat olleet aivan järkyttävät ja vuoto erittäin runsasta. Minulla ei ole aiemminkaan ollut hormonaalista ehkäisyä joten nämä ongelmat eivät voi johtua hormonaalisen ehkäisyn päättymisestä.
Kipuja on muulloinkin kun kuukautisten aikaan, en mm. pysty kävelemään pitkiä lenkkejä kun implantit alkavat kouristella.
Eilen kävin jälkitarkastuksessa ja ultraten kaikki näytti suht ok:lta ja lääkäri oli ihmeissään että tällaista ei kuulemma yleensä tule kenellekään (noh kun olen nyt lukenut ulkomaalaisilta sivuilta kokemuksia niin minun kaltaisia kramppaavia tuntuu olevan aika paljonkin ja keneltäkään ei ole löytynyt mitään varsinaista syytä tälle...).
Joudun nyt vatsaontelon ja kohdun tähystykseen. Aika ahdistavaa on, luulen että pyydän joka tapauksessa kirurgia katkomaan munanjohtimeni ja ottamaan nuo pirulliset implantit pois vaikka mitään hälyyttävää ei löytyisikään. Ehkäpä tämä sitten kuitenkin on vähän turhan uusi ja vähän turhan vähäisillä kokemuksilla oleva ehkäisymenetelmä. Minulta ovat myös joka välissä kyselleet kokemuksia toimenpiteestä, kivuista yms. Eli selkeästi vielä ainakin täällä Suomessa samalla tutkivat toimenpiteen vaikutuksia...