sterilisaatio

Mulle on tehty sterilisaatio viikko sitten tosrstaina.

Aloin puhunaan tuosta sterilissatiosta kun odotin tuota meidän kuopusta. Paperi kirjoitettiin lokakuussa 2003. (täällä meillä sitä ei enään tehdä synnytyksen yhteydessä. Ja nyt syksyllä 2004 sain ajan gynen polille. Ekan ajan siirsin kun en ollut kuitenkaan valmis... Marraskuun alussa sitten kuitenkin kävin jo siellä tarkastuksees. Lääkäri yritti vielä siellä puhua mulle kierukasta, en huolinut joten ei muuta kuin aikaa sitten varamaan. Kysyi siinä kuitenkin että haluanko ennen joulua vai joulun jälkeen... Ja nyt jälkiviisaana voin sanoa että onneksi otin tuon joulun jälkeen vaihtoehdon (oon olut sen verran kipeä).
Niin ja mulla on 5 lasta ja ikääkin jo yli tuon 30v.
Tässä vähän tuolta tohtori.fi luettua.

Sterilisaatio on ainoa ehkäisymenetelmä, jota säädellään lailla. Niin miehen kuin naisenkin sterilisaation saamiseksi hakijan tulee täyttää ainakin yksi seuraavista edellytyksistä:

1. Hakijalla on yksin tai puolisonsa kanssa yhteensä kolme alaikäistä lasta.
2. Hakija on täyttänyt 30 vuotta.
3. Raskaus vaarantaisi hakijan henkeä tai terveyttä.
4. Hakijan mahdollisuudet muulla tavoin ehkäistä raskaus ovat epätavallisen huonot.
5. On syytä otaksua, että hakijan jälkeläisillä olisi tai heille kehittyisi vaikea sairaus tai ruumiinvika.
6. Hakijan sairaus tai muu siihen verrattava syy rajoittaisi vakavasti hänen kykyään hoitaa lapsia.

Ja kunnallisella puolella tehtiin. päiväkirurgisena. Sisään menin klo 14.30 ja kotiin pääsin lähtemään 19.30.

Mitäs muuta vielä?
 
äiti-75
MÄ OLEN KANS NYT LAITTANU PAPERIT TONNE STERILISAATIOON,,PITKÄN AJAN JÄLKEEN KÄYTETTYÄNI E-PIIKKIÄ,JOHON OLEN OLLU KYLLÄ TYYTYVÄINEN....
MUT KOSKA NOITA LAPSIA EI ME ENÄÄ HANKITA,NII SE ON AIVAN SAMA ET TEEN TON LEIKKAUKSEN.ONHAN TUO E-PIIKIN AINE KUMMISKI JONKINLAISTA "MYRKKYÄ"..EIPÄ TARVIS SELLASIA ENÄÄ KÄYTTÄÄ SITTE. ;) ...JÄNNITTÄÄ VAAN SE LEIKKAUS.. :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2005 klo 21:50 äiti-75 kirjoitti:
MÄ OLEN KANS NYT LAITTANU PAPERIT TONNE STERILISAATIOON,,PITKÄN AJAN JÄLKEEN KÄYTETTYÄNI E-PIIKKIÄ,JOHON OLEN OLLU KYLLÄ TYYTYVÄINEN....
MUT KOSKA NOITA LAPSIA EI ME ENÄÄ HANKITA,NII SE ON AIVAN SAMA ET TEEN TON LEIKKAUKSEN.ONHAN TUO E-PIIKIN AINE KUMMISKI JONKINLAISTA "MYRKKYÄ"..EIPÄ TARVIS SELLASIA ENÄÄ KÄYTTÄÄ SITTE. ;) ...JÄNNITTÄÄ VAAN SE LEIKKAUS.. :/
Mulle tuli oikeestaan eka jännitys siinä kun sain ekan lääkäri ajan jonka sitten kuitenkin peruin just tuon jännityksen takia.
Ja seuraava jännitys iski sitten siinä vaiheessa kun menin leikkaussalissa siihen pöydälle makamaan, mua jännitti ihan valtavastii. MÄ suorstaan tärisin siinä pöydällä ennen kuin sain lääkkeet...
 
Meillä on miehen kanssa sellainen sopimus, että jos tämä raskaus päättyy sectioon niin silloin samalla tehdään minulle sterilisaatio. Jos taasen vauva syntyy alakautta niin silloin toimenpide tehdään miehelle.

Niin minäkin ajattelin, että mies saa mennä sterilisaatioon (olenhan jo osani tehnyt). Eikä miehellä mitään sitä vastaan ollut mutta jos nyt joudun sectioon niin sitten siinä menisi "kaksi kärpästä samalla iskulla".
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2005 klo 22:48 rimppis kirjoitti:
Meillä on miehen kanssa sellainen sopimus, että jos tämä raskaus päättyy sectioon niin silloin samalla tehdään minulle sterilisaatio. Jos taasen vauva syntyy alakautta niin silloin toimenpide tehdään miehelle.

Niin minäkin ajattelin, että mies saa mennä sterilisaatioon (olenhan jo osani tehnyt). Eikä miehellä mitään sitä vastaan ollut mutta jos nyt joudun sectioon niin sitten siinä menisi "kaksi kärpästä samalla iskulla".
Oletko jo kysynyt tuota mahdollisuutta, siis sterilisaatiota?
Ainakaan meillä ei enään tehdä synnytksen yhteydessä tuota sterilisaatiota, joka olikin mulle sitten yllätys.

(en tosin tiedä miten on tuossa sektion yhteydessä onnistuuko täällä)
 
Jos lapsi syntyy alakautta niin sterilisaatiota ei saa samalla. Jos sectiolla, niin siinä samalla saa sterilisaation. Siitä pitää vaan olla etukäteen lappu täytettynä, että haluaa sterilisaation tehtäväksi. Kysytty on!
 

Yhteistyössä