Sterilisaatio vai kierukka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MargeSimpson
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tämän kuudennen raskauden jälkeen hakuan ehdottomasti sterilisaation lämpöpallohoidon kera ja tiedän, että saan molemmat.Pyydän vain lähetteen lääkäriltä.

itse ainakin haluun seuraavan raskauden jälkeen sterilisaation. mikään hormonaalinen ehkäsy ei tuon vaikean migreenin takia käy. ja kumien kans sählätty jo ihan tarpeeks

Mä olen just saman valinnan edessä. Mulla nyt kuparikierukka, muuten ok, mutta vuodan kun härän kurkusta 9 päivää/kk ja lisäks tiputtelua ovulaation aikaan. Sterilisaation saisin (olen 30v ja 2 lasta) mutta en ole 100% varma siitä kuitenkaan että haluanko. Mun kaverille tehtiin reilu vuos sitten sterilisaatio, ja epämäärästen vuotojen takia joutui nyt ottamaan hormoonikierukan kuitenkin. Tuossa hormoonikierukassa on vaan se, että saattaa lihottaa ja aiheuttaa rasvaista ihoa, mulla herkästi taipumusta muutenkin molempiin niin en sit tiiä...

Pyysin itsekin yksityiseltä gyneltä lähetteen sterilisaatioon, ja yritti kaikin tavoin käännyttää hormoonikierukkaan.Ilmaisin vahvasti mielipiteeni, ja laittoi lähetteen. Parin kuukauden päästä tuli kutsu tyksiin, ei suinkaan sterilisaatioon, vaan toiseen käännytys yritykseen :) Siellä sitten lääkäri ja hoitaja selitti pitkän tovin hormoonikierukasta ja siitä miten vanha-aikainen systeemi sterilisaatio on ym ym. Voin kertoa, että minun piti "vähän" suuttua ja olla muutenkin hyvin ehdoton ja kärkäs. Ja kyllä kannatti, sillä ensi viikolla pääsen sterilisaatioon. Eli olkaa jämttejä ja lääkärillekin saa(ja kannattaa) sanoa vastaan.

Mun äidillä tehtiin viimeisessä synnytyksessä sterilisaatio, ja on sitten 18 vuotta vuotanut kuin seula aina kk aikaan.., Ja kierukkalapsia taas tuntuu olevan joka kadunkulmalla.

Mä tein miehelle selväks, että kuohintaan tai sitten saa tyytyä pelkästään oman käden onneen.

vittu miten oksettava ämmä. toivottavasti ukkos lukee tuon tekstisi, ja älyää nostaa kytkintä.

Yhteistyössä