sterilisaatio ja ikää 32v

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mä kävin aiheesta keskustelemassa 2kk sitten ja muutin jo siinä keskustelussa mieleni
mulla on ikää 36v ja lapsia 2
Mutta ne huonot puolet mitä siinä tuli ilmi sai mut päätymään siihen että ei oo mun juttu

Listaa huonot puolet..

Muakin kiinnostaisi.

Itse odotan kolmatta lasta ja jos kaikki menee hyvin, täytän pari viikkoa lapsen syntymän jälkeen 30vuotta. Sterilisaatioita on meilläkin pohdittu. Lapsiluku on täynnä ja sopivaa homronaalista ehkäisyä on todella vaikea löytää. Ajattelin heti neuvolassa ruveta sterilisaatiosta puhumaan. Katsotaan miten käy

en lukenut koko ketjua mutta minulle on tehty sterilisaatio. kolmosta odotin ja ikää oli silloin 27v. leikkauksella on kaikki syntyneet ja synnytystapa-arviossa pyysin sterilisaatiota tehtäväksi kolmosen keisarinleikkauksen yhteydessä. luvan sain ja leikkaavan lääkärin mielestä päätös oli oikea. kohtu oli ohentunut jo paljon ja lapsiluku sitäkin myöten täynnä.

Toisissa paikoissa saa nopeastikin. Varsinkin jos kunnassa tehdään essure-menetelmällä. Toimenpide nopea ja tehdään naisellekin paikallispuudutuksessa alakautta. Jos taas tehdään "perinteinen" sterilsaatio niin jonot voivat olla pitemmät ja lääkäreiden ajat kortilla. Mutta laillisesti se menee niin että 3 lasta TAI 30v ikää, muuta ei tarvita.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mä kävin aiheesta keskustelemassa 2kk sitten ja muutin jo siinä keskustelussa mieleni
mulla on ikää 36v ja lapsia 2
Mutta ne huonot puolet mitä siinä tuli ilmi sai mut päätymään siihen että ei oo mun juttu

Listaa huonot puolet..

Muakin kiinnostaisi.

Itse odotan kolmatta lasta ja jos kaikki menee hyvin, täytän pari viikkoa lapsen syntymän jälkeen 30vuotta. Sterilisaatioita on meilläkin pohdittu. Lapsiluku on täynnä ja sopivaa homronaalista ehkäisyä on todella vaikea löytää. Ajattelin heti neuvolassa ruveta sterilisaatiosta puhumaan. Katsotaan miten käy

Sori en ollu linjoilla. Mulla on nyt siis hormoonikierukka ja se täyttää maaliskuussa 5 vuotta, aattelin että se otetaan pois ja sit mä meen operointiin kun pääsen.
Kierukka sopii mulle ihan hyvin, mutta jotenkin kuiteski siitä hormoonista haluaisi eroon.
Lääkäri mainitsi näin MULLE huonoja juttuja kuukautiset (kierukan aikana ei oo ollu), vuodon runsastuminen ja pituuden kasvu lähes kaikilla - mun tapauksessa ennen kierukkaa vuotoa noin 5-6 päivää ja jo silloin ihan kohtuullista, myös suurimmalla osalla kivuliaat kuukautiset ja sit se operaatio pitäisi mulle tehdä nukutuksessa tietyistä syistä johtuen paikallispuudutus ei toimi.
Sitten lopuksi vielä mainitsi että hormoonikierukkaa käytetään nykyisin myös ilman ehkäisytarkoitusta vaihdevuosien hoitoon, eli sit mä joutuisin se ottamaan takasin.
Nyt ollaankin sitten miehen kanssa keskusteltu hänen toimenpiteestään ja todennäköisesti tehdään niin koska miehillä on vielä lyhyempi jono.

Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Olen 34 ja pyysin strerilisaatiota viime kesänä. Vastaus oli että saat hakea mutta ei myönnetä. Mulla on 3 lasta. Sanoivat että raja iän kanssa olis 35. Iloinen (ja ilmeisen lisääntyvä itä-suomi). Kuulemma kiristetty rajoja kosa ihmiset muuttavat mieltään näissä asioissa,,,

P*kapuhetta. Laki sterilisaatiosta sanoo 30v tai 3 lasta, poikkeustapauksissa voidaan tehdä vaikka noista kumpikaan ei täyttyisi. Sinulle on valehdeltu. Lakia ei voi muutta paikkakuntakohtaisesti, vaan siitä päättää eduskunta.

Herran tähden ihmiset. Älkää uskoko kaikkea mitä teille puhutaan, vaikka olisi kuinka lääkäri se kertoja. Laki sterlisaatiosta vaan mukaan ensi kerralla (löytyy finlexistä googlaamalla). Lääkäri ei VOI kieltäytyä, vaikka olisi mitä mieltä. Jos ei muuten suostu, niin ylilääkärin kautta onnistuu.

Yhteistyössä