Stemppiä! wtf?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kämpakämpa!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kämpakämpa!

Vieras
Miksi, OI MIKSI niin moni kirjoittaa tsempit muotoon stempit?
Mitä helvattua tarkoittaa STEMPPIÄ??? Kertokaas se nyt minulle. Mistä tuo on johdettu ja mitä se meinaa?

Tsemppiä - toivotuksen ymmärrän. Ruotsinkielessä kämpa = taistele. Lausutaan tsemppa, joskus riikinruotsalaisittain myös ilman tuota teetä, suhisevammalla ässällä.

[QUOTE="hmmm";28868179]Kirjotusvirhe kenties?[/QUOTE]

Kovin yleinen kirjoitusvirhe siinä tapauksessa, koska hyppää esiin yhden jos toisenkin kirjotuksista eri keskustelupalstoilla.

[QUOTE="aapee";28868187]Kovin yleinen kirjoitusvirhe siinä tapauksessa, koska hyppää esiin yhden jos toisenkin kirjotuksista eri keskustelupalstoilla.[/QUOTE]

Niin tekee. Tosin tiedän yhden ihmisen, joka jopa SANOO sen noin, eikä vain kirjoita.

Joo ja kirjottaahan moni stressaamisenkin TRESSAAMISEKSI :D
Itse en ole vielä eläissäni ollut kovinkaan tressaantunut, kun en edes tiedä mitä se tarkoittaa.

Lukivaikeudesta kärsii noin joka kymmenes suomalainen. Nykyään, kun lähes kaikki käyttävät nettiä, niin onko ihme että tämäkin näkyy selvemmin?

Ei siitä tarvitse hermostua. Oikolukee vain mielessään sanan oikein. Jos oikein ottaa päästä, niin taputtaa itseään olalle ja on ylpeä kun itse tunnistaa kirjoitusvihreitä.

[QUOTE="vieras";28870481]
Ei siitä tarvitse hermostua. Oikolukee vain mielessään sanan oikein. Jos oikein ottaa päästä, niin taputtaa itseään olalle ja on ylpeä kun itse tunnistaa kirjoitusvihreitä.[/QUOTE]

:D

Mun mielestä tää on hauska ketju.
Lisää vaan ärsyttäviä krijotsvihreitä ja väärinymmärryksiä tänne :)

RistiJäiset
juoksia, tekiä, ompelia, tarjoilia

Yhteistyössä