Mrs Robinson harmailee
Minua kiinnostaisi tietää, että miten uskonnon opetus hoidetaan, onko sitä mahdollista saada?
Nopeasti googlettamalla ainakin ensimmäisissä kymmenessä Steiner-koulussa näyttäisi olevan ev-lut-uskonnon opetusta.Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Robinson harmailee:Minua kiinnostaisi tietää, että miten uskonnon opetus hoidetaan, onko sitä mahdollista saada?
Hei, kiitos tiedosta, tuohan on hyvä juttu! =) Minä henkilökohtaisesti olen erittäin ihastunut Steiner-pedagogiikkaan, mutta huolissani tuosta ideologia-puolesta, mutta aika hyvin on huoleni osottautunut turhaksi, mitä olen googlettamalla asiaan tutustunut.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Nopeasti googlettamalla ainakin ensimmäisissä kymmenessä Steiner-koulussa näyttäisi olevan ev-lut-uskonnon opetusta.Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Robinson harmailee:Minua kiinnostaisi tietää, että miten uskonnon opetus hoidetaan, onko sitä mahdollista saada?
Perusopetuslain mukaa, eli ev.lut, ET ja muut rekisteröidyt, jos riittävän monta ilmoittaa.Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Robinson harmailee:Minua kiinnostaisi tietää, että miten uskonnon opetus hoidetaan, onko sitä mahdollista saada?
mistä kaupungista kyse?Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:Me ollaan kans mietitty samaa asiaa, täällä kun steinerkoululla on mm. ihanat tilat, pienet luokat ja luomuruoka, toisin kuin kaupungin kouluissa, josta meidän sokkeloisen ja tehdasmaisen näköisessä lähikoulussa on 900 lasta (ylä- ja alakoulu yhdessä). Mutta tuo yhden opettajan suuri auktoriteetti ja uskontojutut arveluttaa, lisäksi olen kuullut että alaluokilla tehdään muistiinpanot opettajan sanelusta, jolloin opettajan mielipiteet nousevat entistäkin tärkeimmiksi, tosin eipä kaupungin koulussakaan taideta kannustaa omaehtoiseen ajatteluun sen enempää pienten kohdalla. Täytyis joskus mennä avointen ovien päivään koululle niin tietäisi asiasta enemmän eikä tarviis uskoa vain huhupuheita..
mikä se ideologia on ja mitä se tarkoittaaAlkuperäinen kirjoittaja Mrs Robinson:Hei, kiitos tiedosta, tuohan on hyvä juttu! =) Minä henkilökohtaisesti olen erittäin ihastunut Steiner-pedagogiikkaan, mutta huolissani tuosta ideologia-puolesta, mutta aika hyvin on huoleni osottautunut turhaksi, mitä olen googlettamalla asiaan tutustunut.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Nopeasti googlettamalla ainakin ensimmäisissä kymmenessä Steiner-koulussa näyttäisi olevan ev-lut-uskonnon opetusta.Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Robinson harmailee:Minua kiinnostaisi tietää, että miten uskonnon opetus hoidetaan, onko sitä mahdollista saada?
Jonkun on, mutta ei minun.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:onko kenenkään lapsi tampereen steinerissa?
paljonko teillä tulee koulumatkaa?Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:Jonkun on, mutta ei minun.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:onko kenenkään lapsi tampereen steinerissa?
Esikoisen entinen luokkatoveri ainakin. Koulurakennus on uusi ja hieno, ruoka hyvää, mutta luokkakoot suuria, kertoi Stasi oltuaan steinerkoulujen olympialaisissa ja majoitettuna Tampereen Steinerkoululle.
Kannattaa tutustua kotisivuihin, sieltä löytää takuulla yhteystietoja, joiden perusteella saa käsiinsä ihmisiä, jotka ovat mukana ko koulun toiminnassa.
Alkuperäinen kirjoittaja REETTA:onko tavallisella työläisellä varaa steineriin jos useampikin lapsi vai pitääkäö olla isotkin tulot?
Steinerilla itsellään oli kristinuskosta poikkeava käsitys henkiolennoista ja jälleensyntymästä jne. Se kummastuttaa, luulen. Ei koulussa R.Steinerin ajatuksia opeteta. Suurin ongelma ihmisillä on ennakkoluulo. Asiat kannattaa aina selvittää itse, eikä uskoa kuulopuheisiin. Myös ensimmäisten kouluvuosien hidas tahti pelottaa, unohdetaan se, että koulussa opitaan muutakin, kuin kirjatietoa. Ja kun alku on pedattu huolella, sen varaan on hyvä rakentaa. Asiat opetetaan kokonaisuuksian ja eri järjestyksessä, kuin peruskoulussa, sekin vaikeuttaa vertailua.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Jonsered, hyvä.
olwet kiitettävästi vastaillut moniin kysymyksiin ja valaissut asioita.
Hämää mitä tarkoittaa kun monet kirjoittaa että pedagokiikka on ok mutta aate/oppi on muka jotenkin ihan sairas., outo jne.
Osaatko vielä kertoa mitä ihmiset yleensä siinä steinerissa niin vierastaa??
voi olla että mulla meni nyt nuo käsitteet dekaisin mutta joku mättää monilla steinerissa, mikä se voisi olla?
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:Steinerilla itsellään oli kristinuskosta poikkeava käsitys henkiolennoista ja jälleensyntymästä jne. Se kummastuttaa, luulen. Ei koulussa R.Steinerin ajatuksia opeteta. Suurin ongelma ihmisillä on ennakkoluulo. Asiat kannattaa aina selvittää itse, eikä uskoa kuulopuheisiin. Myös ensimmäisten kouluvuosien hidas tahti pelottaa, unohdetaan se, että koulussa opitaan muutakin, kuin kirjatietoa. Ja kun alku on pedattu huolella, sen varaan on hyvä rakentaa. Asiat opetetaan kokonaisuuksian ja eri järjestyksessä, kuin peruskoulussa, sekin vaikeuttaa vertailua.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Jonsered, hyvä.
olwet kiitettävästi vastaillut moniin kysymyksiin ja valaissut asioita.
Hämää mitä tarkoittaa kun monet kirjoittaa että pedagokiikka on ok mutta aate/oppi on muka jotenkin ihan sairas., outo jne.
Osaatko vielä kertoa mitä ihmiset yleensä siinä steinerissa niin vierastaa??
voi olla että mulla meni nyt nuo käsitteet dekaisin mutta joku mättää monilla steinerissa, mikä se voisi olla?
Suurkiitokset!!
Itselläni on kolme lasta steinerkoulussa, perhemaksu on meillä maan korkein: 95 euroa/kk, yhdestä lapsesta 65 euroa/kk siis yksi lapsi 65 TAI useampi yhteensä 95 euroa. Eli muut ovat tuon alle.
Koulu saa valtion tukea opetustoimintaan, mutta kiinteistöjen ylläpito jne maksaa. Talonmiehen, keittäjän, siivojien palkkoihoihin ei tuke saa. Siksi perhemaksut ja varainhankinta ovat tarpeen.