steiner-koulu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiinnostunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiinnostunut

Vieras
Kertoisitteko vanhemmat millaista kysesessä koulussa on opiskella ja miltä teistä tuntuu tehdä koulun kanssa yhteistyötä? Miten opiskelu eroaa tavallisesta koulusta? Onko lukuvuosi maksut kalliita ja saako niihin mitään "avystusta" esim kelasta ym? Onko kouluihin pitkät jonot? Minkä kokoisia luokkia?

Meillä lapsi on vasta 4 vuotias, mutta olen miettinyt tätäkin mahdollisuutta sitten muutaman vuiden päästä.
Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia, jos joku viitsisi vähän valaista. :)

Ei ole kokemusta koulusta mut olin tutustumassa porin steinerkouluun sysksyllä.Porissa koulu ei maksa mitään erikseen paitsi joskus jotain joihinkin koululaisten hankkeisiin kerätään rahaa.Kouluun ei ole(siis porissa)jonotuksia.Opettaja on sama kahdeksan vuotta ja yhteistyö kodin ja koulun kans on tosi tiivistä-kerran kuussa vanhempainilta esim.Joka vuosi aina jokin teema aina niinku yhdellä luokkatasolla.Oppikirjoja ei oo vaan tehdään sellasii tehtävävihkoja eikä siis numeroitakaan kun vasta yhdeksännen keväällä kun haetaan muihin kouluihin.Ihan hyvältä kuulosti ja näytti ainakin täällä porissa tuo homma.Mulla itellä reilun vuoden kuluttua kouluikänen lapsi ja olen kans harkinnu kyseistä koulua.Vielä et-kaikilla oppilailla on samat kellonajat millon koulu alkaa ja loppuu.

Sen tiedän että joihinkin kouluihin pitää laittaa jonoon heti kun vauva syntyy. Eli on sen verran ruuhkaa. Ja muutamista tiedän että eivät ota oppilaksi ellei ole käynyt steiner " päiväkotia/esikoulua ".

suosittelen stinerkoulua kyllä hyvällä sydämellä. omat lapseni käyvät koulua seinäjoella, ja siinä koulussa ei ainakaan ole moittimista. eikä tarvitse ilmoittautua monta vuotta aikaisemmin, toki se on mahdollista. luulen, että kaikkiin steinerkouluihin on mahdollisuus mennä tutustumaan, rohkeasti vaan ottamaan yhteyttä.