Status treffipalstalla: eronnut vai sinkku?

• Viestiketjun aloittaja Lilliss
  • Ensimmäinen viesti
Lilliss
Mitäs sanotte? Tänä päivänä sanan "sinkku" merkitys on jokseenkin muuttunut. Mielestäni sinkku tarkoittaa ylipäätään vain vapailla markkinoilla olevaa henkilöä. Olenko ainoa joka ajattelee näin?
Tuntuu kohtuuttomalta, että nuori hyvännäköinen nainen joutuu kantamaan seuranhaussa statusta eronnut... Se karsii miehistä jo heti alkuun puolet pois - ilman mitään syytä :(

Takana siis avioero, lapsi ja ikää naisella 26 vuotta..

"vieras"
Ai karsii? Miksi?
Mä oon laittanut aina "sinkku", vaikka olenkin eronnut avoliitosta. Mutta koska en ole koskaan ollut naimisissa, niin oon aatellut sen olevan ok. Jotenkin oon ajatellut asian niin, että "eronnut" on eronnut avioliitosta ja "sinkku" voi olla eronnut parisuhteestaan mutta ei ole ikinä ollut naimisissa.

Ja hei, miksi ihmeessä sä haluaisit edes tutustua miehiin, joille "eronnut" on kirosana? Kävisihän se asia jokatapauksessa ilmi jossain vaiheessa, joten eikö ole parempi että asia tulee selväksi jo heti kättelyssä?

"vieras"
Mä olen taas vanhanaikainen ja musta jos on eronnut, niin on eronnut eikä sinkku. Eiks ole ihan hyvä, että eronnut karsii pois ne miehet, jotka eivät eronnutta halua. Jossain vaiheessa kuitenkin pakko kertoa erosta, kun on lapsikin. Jos johonkin on ehtiä ihastua ja sitten lopettaa yhteydenpidon tuon takia, niin enemmän se silloin ketuttaa.

Lilliss
En yritä tuota eroa mitenkään piilotella... On vaan ärsyttävää, että joutuu esittelemään itsensä aina heti kättelyssä eronneena! Exä on siis aina kummittelemassa.
Ja oletteko huomanneet, että usein nämä miehet joille eronneet ja lapsellisest naiset ovat heti ok, ovat itse ulkonäöltään "ei niin itsestään huolehtivia".
Äh, mietin taas tyhmiä!

"vieras"
Pelästyisin ehkä itse hieman eronnut-statusta. Se kuulostaa siltä, että on vasta eronnut, edellinen suhde on vielä prosessissa, enkä halua siihen väliin. Sinänsä minulla ei ole mitään sitä vastaan, että on edellisiä puolisoita, yhteisiä lapsia ja tiiviit välit, mutta jos edellistä suhdetta pitää miettiä kokoajan, siis nimenomaan sitä suhdetta, ei vanhemmuutta, niin se on liikaa.
Voit laittaa vaikka statukseksi sinkku ja kertoa erosta lyhyesti muualla, ainakai niissä on se kohta, mihin saa kirjoittaa vapaasti.

Kohtuuttomalta? PIENTÄ liitoittelun makua taas ilmassa :D :D :D

Ja miten se karsii ilman syytä puolet miehistä pois? Jos se jonkun karsii, niin ei se ilman syytä tapahdu. Kyllä se koettu ero voi olla yksi syy sille, miksi joku ei sinusta ole kiinnostunut. Ja mielestäni se on täysin hyväksyttävä syy.

Toisaalta joku voi ajatella niinkin, että lapsi sentään on (ainakin mahdollisesti) tehty avioliittoon, jonka tiimoilta "pisteesi" saattavat jonkun silmissä jopa nousta. Ja joku itsekin ehkä jo eronnut voi nimenomaan haluta treffailla naista, jolla itselläänkin on jo ehkä taustalla jokin vakavampi parisuhde, ehkä jopa se avoliitto.

Joten ei sen "eronnut"-statuksen tarvitse olla vain ja ainoastaan negatiivinen asia.

Ja ei, en ole huomannut sellaista, että miehet, joille "kelpaa" eornnut ja karannut, lapsia jo omaava nainen, olisi itse jotenkin ulkonäöllisesti "ei niin itsestään huolehtiva". Eronnut en ole, mutta olen ollut aikoinaan sinkkuäiti, jolta ei vienti ole koskaan loppunut kesken...ja kyllä ne jaloissa pyörivät miehet varsin hyvännäköisiä olivat ja huolehtivat siis ulkonäöstään hyvinkin tarkasti.

Lilliss
Kohtuuttomalta? PIENTÄ liitoittelun makua taas ilmassa :D :D :D

Ja miten se karsii ilman syytä puolet miehistä pois? Jos se jonkun karsii, niin ei se ilman syytä tapahdu. Kyllä se koettu ero voi olla yksi syy sille, miksi joku ei sinusta ole kiinnostunut. Ja mielestäni se on täysin hyväksyttävä syy.

Toisaalta joku voi ajatella niinkin, että lapsi sentään on (ainakin mahdollisesti) tehty avioliittoon, jonka tiimoilta "pisteesi" saattavat jonkun silmissä jopa nousta. Ja joku itsekin ehkä jo eronnut voi nimenomaan haluta treffailla naista, jolla itselläänkin on jo ehkä taustalla jokin vakavampi parisuhde, ehkä jopa se avoliitto.

Joten ei sen "eronnut"-statuksen tarvitse olla vain ja ainoastaan negatiivinen asia.

Ja ei, en ole huomannut sellaista, että miehet, joille "kelpaa" eornnut ja karannut, lapsia jo omaava nainen, olisi itse jotenkin ulkonäöllisesti "ei niin itsestään huolehtiva". Eronnut en ole, mutta olen ollut aikoinaan sinkkuäiti, jolta ei vienti ole koskaan loppunut kesken...ja kyllä ne jaloissa pyörivät miehet varsin hyvännäköisiä olivat ja huolehtivat siis ulkonäöstään hyvinkin tarkasti.
Äh, tällaiset kommentit ottaa päähän... Vain joku joka on eronnut ymmärtää pointtini.

Kyllä mullakin niitä miehiä parveilee ympärillä pilvin pimein, mutta minkä perässä? Se onkin asia erikseen!
Ja kyllähän sitä kasvotusten pystyy oman statustilanteen kertomaan miehelle, mutta ongelmana onkin treffipalsta, jossa voi muutamalla sanalla esittäytyä...

Ja kommenttisi "Koettu ero syy miksi joku ei kiinnostu.."
Olen eronnut todella väkivaltaisesta liitosta ja vihdoin pääsen nauttimaan elämästäni. Nyt taakkana onkin sitten eronnut status. Mä en liioittele yhtään!

Äh, tällaiset kommentit ottaa päähän... Vain joku joka on eronnut ymmärtää pointtini.

Kyllä mullakin niitä miehiä parveilee ympärillä pilvin pimein, mutta minkä perässä? Se onkin asia erikseen!
Ja kyllähän sitä kasvotusten pystyy oman statustilanteen kertomaan miehelle, mutta ongelmana onkin treffipalsta, jossa voi muutamalla sanalla esittäytyä...

Ja kommenttisi "Koettu ero syy miksi joku ei kiinnostu.."
Olen eronnut todella väkivaltaisesta liitosta ja vihdoin pääsen nauttimaan elämästäni. Nyt taakkana onkin sitten eronnut status. Mä en liioittele yhtään!
Pahoittelen vajavaisuuttani, sillä en tosiaan pysty ymmärtämään näkökantaasi ko. asiaan.

Väitän, että jos miehet juoksevat perässäsi ns. väärästä syystä, ei se johdu siitä, että olet eronnut...joten miten miten se tähän mitenkään edes liittyy?

Ja pitääkö sitä tehdä jostakin treffipalstasta NOIN iso ongelma? Ehkä pääset helpommalla, jos unohdat koko treffipalstan, jos se saa moisen ahdistuksen aikaan? Tai etsit treffipalstan, jossa statusta ei tarvitse määritellä sen väliltä, että onko eronnut, vai sinkku...luulisi sellaisiakin löytyvän.

Ja kyllä sä liioittelet. Veikkaan, että aika harva näkee sen sun "eronnut"-statuksesi samalla tavalla, kuin mitä sinä itse.

Jos sä omasta mielestäsi löydät treffipalstalta parempia kandidaatteja statuksella sinkku, niin sitten ruksitat sen kohdan. Ei se oikeasti ole niin vaikeaa. Jossain vaiheessa miehelle selviää joka tapauksessa, että olet eronnut ja jos se on syy hänelle lopettaa tapailu, niin sitten voit miettiä uudelleen, olisiko ollut parempi, että ko. tyyppi olisi karsiutunut jo heti alkuun sillä, että olisit sinkun sijaan kertonut olevasi eronnut.

Mun mielestä ihmiset saa treffi-ilmoituksissa määritellä itsensä just niin kun haluaa (ei ne niin kovin todenmukaisia yleensä ole muutenkaan) ja jos on sitä mieltä, että saa vääränlaisia vastaajia kertomalla tiettyjä asioita, niin sitten jättää ne kertomatta. Siinä sit vaan ottaa riskin, että ne omasta mielestä oikeanlaiset ehdokkaat, ei olekaan kiinnostuneita siitä, mitä sulla on tarjota, jos sitä ei riittävän totuudenmukaisesti ole esitetty.

"vierailija"
Itse yli 5v. sitten eronneena , olen laittanut nettiprofiiliini statuksen sinkku. Koska ero on läpikäyty ja elämä tasapainoista pidän itseäni sinkkuäitinä,vaikkei sekään nyt niin kivalta kuulosta..elämä jatkuu. Eronnut statuksena kuvastaa minullekin sitä että ero on ollut parin vuoden sisällä.

Yhteistyössä