Sressiä pukkaa! Himputin joulusiivoukset ja raskaus!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja typerää valitusta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

typerää valitusta

Vieras
Mulla on kaksosraskaus yli puolivälin ja määrätty lepoon niin että normaalisti saa elää muuten mutta mitään ei nostella eikä rasittaa ylimääräistä. Eikä kivut antaisi kyllä myödenkään tehdä paljoa kerralla.

MUTTA kun pian on joulu! Pian tulee vauvat! Pian pitää laittaa jouluruokaa jne!

Mulla on kamala stressi, istun sohvan nurkassa ja mietin että pitäis sitä ja tätä mutta mulla ei vaan ole voimaa eikä jaksamista.

Haluaisin siivota kivaksi, kaikki paikat putipuhtaaksi, laittaa enemmän joulua ja muutamaa muuta keskeneräistä asiaa kodissa.

Mut kun mulla loppuu se energia jo siihen ajatteluun ja siihen että saan ne normijutut tehytyä, kuten tiskit ja sellanen melkein päivittäinen siivous.

Haluaisin muutenkin että täällä ei ois mitään keskeneräistä ja kaikki ois laitettu kuntoon kun tulee vauvat. Mut päivät menee ja mä en saa tehtyä mitään.

Mieheltä en viitsi pyytää mitään ylimääräistä kun se käy töissä ja tekee sitten kotihommiakin ihan pyytämättä ja auttaa mua koko ajan kaikessa.

Ei oo kivaa kun tuntee itsensä niin saamattomaksi ja voimattomaksi. :(

Nämä on tilanteita, kun on pakko ymmärtää oma rajallisuus ja se, ettei kukaan ole korvaamaton.
Anna miehesi/läheisiesi hoitaa joulusiivoukset tänä vuonna ja lepää hyvällä omallatunnolla.

Jeps... Kuten jo eka vastaaja ehdotti: käytä siivouspalvelua hyväksesi! Minä olin samassa jamassa viime jouluna.. Tai no esikoinen vuoden ikäinen ja yksi vauva mahassa +iskias. Tilasin siivouspalvelun käymään kolme kertaa.. Hieman ennen joulua tekemässä joulusiivouksen, vauvan la:n tienoilla (tammikuun puolella) ja kuukausi la:n jälkeen (helmikuussa). Oli aivan loistava juttu.. Helpotti arkea valtavasti ennen vauvan syntymää ja syntymän jälkeen. Suosittelen! :)

Alkuperäinen kirjoittaja typerää valitusta;29273836:
Mulla on kaksosraskaus yli puolivälin ja määrätty lepoon niin että normaalisti saa elää muuten mutta mitään ei nostella eikä rasittaa ylimääräistä. Eikä kivut antaisi kyllä myödenkään tehdä paljoa kerralla.

MUTTA kun pian on joulu! Pian tulee vauvat! Pian pitää laittaa jouluruokaa jne!

Mulla on kamala stressi, istun sohvan nurkassa ja mietin että pitäis sitä ja tätä mutta mulla ei vaan ole voimaa eikä jaksamista.

Haluaisin siivota kivaksi, kaikki paikat putipuhtaaksi, laittaa enemmän joulua ja muutamaa muuta keskeneräistä asiaa kodissa.

Mut kun mulla loppuu se energia jo siihen ajatteluun ja siihen että saan ne normijutut tehytyä, kuten tiskit ja sellanen melkein päivittäinen siivous.

Haluaisin muutenkin että täällä ei ois mitään keskeneräistä ja kaikki ois laitettu kuntoon kun tulee vauvat. Mut päivät menee ja mä en saa tehtyä mitään.

Mieheltä en viitsi pyytää mitään ylimääräistä kun se käy töissä ja tekee sitten kotihommiakin ihan pyytämättä ja auttaa mua koko ajan kaikessa.

Ei oo kivaa kun tuntee itsensä niin saamattomaksi ja voimattomaksi. :(

Ihanko oikeasti kuvittelet, että lapsesi synnyttyään alkavat heti ihmetellä:" Mitä VITTUA, meille ei oo laitettu joulua !"

Kiitti vinkeistä. meillä on käynyt kerran kuukaussa. Nyt vielä joulukuussa tulee mutta ne tekee sen sellaisen perus lattianpseun jne. Ja jos muuta tekevätkin niin se on hetkessä taas sotkettu kun täällä on isompiakin muksuja.
ne kyllä auttaa mutta kun kukaan ei osaa näitä mun omia visioita mitä haluaisin tehdä, toteuttaa.

Suosittelen noudattamaan paria marttojen joulusiivousohjetta:

1) Siivoa kaappisi vain jos aiot viettää joulusi niissä.

2) Kaunis, hämärä jouluvalaistus estää näkemästä pölypalleroita nurkassa.

Minä ymmärrän entisaikojen joulusiivouksen, kun paikat kuurattiin tyyliin jouluksi ja juhannukseksi.

Nykyään on imurit, ja itse ainakin yritän siivoilla perheen kanssa kunnolla (pölyt, imurointi, moppaus, mattojen tuuletus) viikon - kahden välein, euikä jouluksi siivota yhtään sen kummemmin.

Paras joululahja itselle ja koko perheelle, kun vaan otetaan rennosti :)

Yhteistyössä