SPOTIFY FOR DUMMIES

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm

Vieras
eli siis, selittäkää palikalle, miten käytännössä toimii spotify?

sehän toimii vertaisverkossa, eli jos lataan sieltä kappaleita soittoon, mitä tiedostoja minun koneeltani lähtee ns. yleiseen jakoon? mitä jos omalla koneellani ei ole lainkaan musiikkitiedostoja, miten vaikuttaa?

kiitos, jos joku osaisi yksinkertaisesti selittää =)

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
spotifyilta et voi ladata etkä jakaa mitään. voit vain kuunnella musaa

no, käytän varmaan vääriä käsitteitä, palikka kun olen :) kirjoitinkin, että "ladata soittoon".

mutta wikipedia väittää aiheesta näin:
"Spotify toimii osittain vertaisverkkotekniikalla, joten jokainen palvelua käyttävä toimii samalla musiikin jakajana."

tuon mukaanhan siis käyttäjät jakavat tietoa?!

Wikipediaan voi kuka tahansa perähikiän Tomppakin kirjoittaa mitä sattuu. Mutta spotissa et tosiaan itse jaa yhtään mitään etkä voi ladata musiikkia mihinkään. Spotify tarjoaa vain kuuntelumahdollisuuden.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Wikipediaan voi kuka tahansa perähikiän Tomppakin kirjoittaa mitä sattuu. Mutta spotissa et tosiaan itse jaa yhtään mitään etkä voi ladata musiikkia mihinkään. Spotify tarjoaa vain kuuntelumahdollisuuden.

JUURI NÄIN.

Juurikin näin. Imaisversio toimii. mikä sinullakin lienee käytössäsi.
Torrent on eri ja se toimii juuri tuolla ota ja anna-periaatteella. Ei spotify.
Ja wikipedia ei ole mikään hvyäksyttävä tietolähde, mihinkään.

no näin minäkin olen käsittänyt, mutta nyt yhtäkkiä rupesin sitä lukemaan, ja "säikähdin", että mitä tietoja mun koneelta on lähtenyt :D

kiitos!

voisiko joku vielä selventää, mitä tämä käytännössä tarkoittaa:

"Spotifyssa voi tehdä soittolistoja, jakaa niitä muiden käyttäjien kanssa ja pyytää muita lisäämään kappaleita omille listoilleen. "

Mies koitti selittää, mitä tuo vertaisverkkotekniikka tarkoittaa, mutta en oikein tajunnut (kun en malttanut kuunnella :ashamed: ). Kaiketi jotain sen suuntaista, että ne koneet jotka sitä käyttävät ylläpitävät sivustoa samanaikaisesti... Saatoin ymmärtää kyllä ihan väärinkin :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

"Spotifyssa voi tehdä soittolistoja, jakaa niitä muiden käyttäjien kanssa ja pyytää muita lisäämään kappaleita omille listoilleen. "

Voit myös tehdä ihan omia soittolistoja, joita käytät vain itse. Netistä löytyy soittolistoja esim. eri musiikkityyleistä (googleta: spotify playlist)

Sitä, et voit tehdä siellä omia soittolistojasi, jakaa niitä muiden käyttäjien kanssa ja pyytää muita lisäämään kapaleita omille listoilleen.
Mut en muuten tiedä toimiiko tää siinä ilmaisversiossa? Meillä kun on miehen työn puolesta se maksullinen ja siinä hiukan premiumimpaa toi juttu.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sitä, et voit tehdä siellä omia soittolistojasi, jakaa niitä muiden käyttäjien kanssa ja pyytää muita lisäämään kapaleita omille listoilleen.
Mut en muuten tiedä toimiiko tää siinä ilmaisversiossa? Meillä kun on miehen työn puolesta se maksullinen ja siinä hiukan premiumimpaa toi juttu.. :)

Toimii ilmaisversiossakin. :)

Yhteistyössä