Spinaalipuudutus,pudendaalipuudutus

Moi!

Olen saanut kerran pudendaalipuudutuksen joka on ponnistusvaiheen puudutus ja se auttoi mua tosi hyvin juuri ponnistusvaiheessa että suosittelen ja tämän aion pyytää tälläkin kertaa...laskettuaikani on siis 30.10.ja ennestään mulla 2v ja 3v pojat.

Mutta spinaalista kysyisin sehän laitetaan samanlailla kuin epiduraali mutta kerralla koko aine.Teille joille laitettu spinaali:

#Monesko synnytys ollut?
#Kuinka pitkään synnytys kestänyt?
#Missä vaiheessa spinaali on voitu laittaa?Ajallisesti missä synnytyksen vaiheessa(olen kuullut että noin pari tuntia se kestää?)?
#Mikä on ollut kohdunsuun tilanne kun se on voitu vielä laittaa??
#Ja kuinka hyvin se on auttanut kipuun?Entäpä ponnistusvaiheeseen??

Mietin sis että pyydänkö hetimmiten spinaalin kun mennään sairaalaan että jos se ehditään laittaa vai tyydynkö suoraan vain pudendaaliin.
Eka synnytys kesti 12h ja toinen 5h.Supistukset olivat tosi kipeitä loppuvaiheissa että oli pakko pyytää epiduraalia,joten nyt pelkään pärjäänkö vain pudendaalilla vai oisko mahdollista ehtiä saada spinaali.
Mutta kiitos jotka vastaatte :hug:

 
lerppu
Minulla on 4 lasta, tästä nuorimmaisesta (3kk) otin ensimmäisen kerran kipulääkettä..epiduraalin..taivas mikä mahtava aine..synnytys venyi pitkähköksi mutta ei se mitään, koska en tuntenut yhtään mitään ..en edes ponnistusvaiheessa..ei hiki tullut :heart: :heart:
suosittelen lämpimästi
 
Itse olin 2001 ja 2003 synnyttämässä taysissa eli tampereella ja molemmissa sain epiduraalin.
Olin kyllä supistuksista niin KIPEÄ,itkin vain jne.Että epiduraali kyllä helpotti hyvin oloa.
Joten toivon että nyt saisin myös jonkin puudutteen epiduraalin taikka sitten spinaalin mutta siitä en oikein paljoa käytännön tietoa tiedä.

Pudendaalin sain epiduraalin lisäksi toisessa synnytyksessä koska tiesin sitä toivoa kun ensimmäisen ponnistuvaihe oli yhtä kipua ja huutoa...toisen kanssa pystyin kunnolla ponnistamaan ja hengittämään kun pundendaali auttoi juuri ponnistusvaiheeseen.MUtta toivon saavani muunkin puudutteen sillä tiedän olevani tosi kipeä supistusten aikana ja mitä sitä itseään taju kankaalle viemään jos helpotusta on tarjolla.Mutta eipä sitä parane liikaa suunnittelemaan kun ei kuitenkaan tiedä miten kaikki etenee,toivon kuitenkin pääseväni pian synnyttmään sillä huomenna on jo rvko 39!...Hyvät voinnit kaikille :heart: :heart:
 

Yhteistyössä