spermatesti:tulos liian vähän spermaa tutkittavaxi...

hei,

Oliko teillä kuinka pitkä seksistä pidättäytymisaika ja saatiinko koko näyte purkkiin? Voihan olla että itse testin antaminen on jotenkin epäonnistunut eikä itse spermassa mitään vikaa ole... Toivottavasti tulokset paranee.
 
Älä nyt menetä toivoa ainakaan :wave:

Hoitoja voidaan tehdä jopa ilman spermaa. Eli siittiöitä voidaa poimia ohutneulalla. Tarkemmin tietävät kertokaa enemmän.

Kun siittiöiden laatukin voi vaihdella paljonkin niin eiköhän määräkin.
 
Hei. Meillä oli sama ongelma. Avaklinikalla sanottiin, että näyte ei riitä tutkimiseen. Mutta kun siirryimme Taysiin, niin samanlainen olematon "millin" näyte riiti kuulemma hyvinkin. Kun tuli IVF-hoidon aika, mies antoi kaksi näytettä, jotka yhdistettiin ja loppukonsentraatio oli hyvä. Määrä oli surkea mutta laatu hyvä.

Ainoa huono puoli siinä mun mielestä oli se, että miehelle tuli kauhea alemmuuskompleksi ja paine onnistua. Siellä se taannoinen "paine" nyt kuitenkin makaa pakkasessa päiväunilla jo kolmatta tuntia :D
 
Meille sanottiin, että hyvinkin pieni määrä riittää tutkimuksiin/näytteeksi, josta poimia siittiöt. Miehellä on aivan hirveä paine aina näytteen annon kanssa. Klinikalla se ei onnistu ollenkaan ja kotonakin todella vaikeaa. Aikataulu luo tietysti paineita.. ajatelkaas nyt naiset itse, jos tarvitsisi saada väkisin tulemaan! Meillä on varuiksi myös pakastettu sperma-annos klinikan pakkasessa, ettei hoidot sitten mene sen puuttumisen takia aivan mönkään.
 
Täällä myös sama ongelma, josta johtuen lapsettomuustausta. Miehelläni on aina tullut todella vähäinen määrä siemennestettä ja tiesimmekin tästä jo, että sitten, kun lapsia haluttaisiin se voi olla vaikeaa. Kun sitten tuli se aika, että halusimme lapsia, mieheni kävi spermatesteissä jossa todettiin, että siittiöitä on ihan hyvin mutta siemennesteen määrä vähäinen ja se vaikeuttaa raskaaksi tuloa. En ole nyt varma siitä oikeasta diagnoosista mutta olisiko ollut joku Hypospermia. Meille on tehty tässä vuosien aikana useita ivf-hoitoja joista meillä on yksi lapsi. Toista on yritetty niin luomusti kuin hoidoilla kuitenkin tuloksetta. Ivrf-hoitoja minulla on takana niin monta, että en oikein enää niihin haluaisi, tulen todella huonovointiseksi niistä. Nyt olenkin syönyt metformia sekä clomeja jotta minulla olisi mahdollisimman hyvät lähtökohdat raskautumiseen. Minusta ei ole löytynyt "vikaa". Nyt lääkäri ehdotteli, että voisimme vielä kokeilla inseminaatiota jos haluamme, koska miehelläni on kuitenkin ollut siittiöitä pesun jälkeen hyvin. Meillä siis tämä hoitorumba menee hieman "nurinkurisesti" kun yleensähän aloitetaan näille "lievemmillä" hoidoilla.
 
siis kerron meistä eli meillä simppe testin tulos oli 100% steriiliys, mutta lisäkiveksestä löytyi normaaleja siittiöitä ihan normaalimääriä. Oli ukko sitten nuoruuden kiekkouran aikan kait saanut tällin haaruksiin jo piuhat arpeutuneet tukkoon. Ja meillä kyllä pienikin määrä pystyttiin tutkimaan, mutta siinähän sitten saattaa tulla se et just siihen määrään ei ole yhtää simoa eksynyt jos niitä on poikkeuksellisen vähän.

Meillä lapsettomuutta kesti kaikenkaikkiaan 8 vuotta, mutta hoitoihin mentyä saatiin tuloksia nopeaan, kun syyt viimein selvisi. Mies jarrutteli tutkimuksiin lähtöä yli 6vuotta, siinä ajassa ehtii pohtia jos jotakin, jopa sopetua elämään ilman lapsia tai ajatukseen olla ja elää ilman lapsia. Oli pien shokki viimein tajuta, että meilläkin on mahdollisuus lapseen ihan oikeasti, siitä ajatuksesta olla lapseton oli vaikea päästä eroon, pelotti koko raskauden ajan et jotain tapahtuu ja toki tapahtuikin, mutta terve lapsi ajallaan kuitenkin saatiin. Mutta se sopetuminen vie aikaa, vieläkin tulee epäuskon hetkiä et onko tämä elämä todellista?

Meillä hoitona oli heti ICSI ja eka tuoresiiro nega ja siitä parin kuukauden päästä oli eka pas ja siitä meille saatiin ihana ja touhukas nyt jo 2v7kk poika!

Toivon teille kaikille onnea tutkimuksiin ja että pian plussaisitte!



:hug:
 

Yhteistyössä