Specsavers, kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rillipää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
KERAVAN SPEC.. LUVATTU KOLMESSA VIIKOSSA- NELJÄNNELLÄ SOITETTU-SELITYKSIÄ-VIIDES VIIKKO -EI VIELÄKÄÄN -SOITETTU -ENSI VIIKOLLA- TULI SE KUUDES VIIKKO EI KUULUNUT MITÄÄN-SEITSEMÄNNELLÄ KÄYTY. SAATU AURINKOLASIT-EI TOISIA - LUVATTU KESÄKUUN ALUSSA. HYVITYKSENÄ LUVATTU LUKULASIT- MITÄ NIILLÄ.

Todella surkean laatuisia, parit lasit ostanut ja ne on naarmuuntuneet pilalle parissa kuukaudessa.
Mieluummin ostaa sitten kolme kertaa kalliimmat optikolta, jotka kestää sen vuoden pari

Minulla on hyviä kokemuksia. Ostin lasit joulun jälkeen alesta, maksoivat alle 200 euroa. Muistaakseni hinta oli 180 euroa. Lasit ovat olleet tosi hyvät, olen erittäin tyytyväinen.

mä kävin viime lauantaina jumbon specsaversilta ja sai nekahet lait tosiaan yksien hinalla, mut niihi toisiinkihi laseihin ku otin kovan muovipinnan ni siitä piti maksaa. mut 2119 tuli yhteensä mulla maksaa ja tänää tosiaan tuli viesti että saa hakea, molemmat lasit oli tulleet ja sai ite valita sitteminkä väriset kotelot niihi ottaa. palvelu oli ystävällinen. kestävyydestä en osaa sanoa mitään vielä ku tänään tosiaan hain ne vasta. palvelu oli todella ystävällistä.

Halpoja eli huonolaatuisia, menee kahdet vuodessa koska naarmuuntuu herkästi. Köyhälle ie sovi, mutta rikkaille suosittelen joilla on varaa ostaa monet vuodessa

Tai no palvelu oli ihan hyvää, laitettiin tilaukseen kahdet lasit. Piti tulla kahden ja puolen viikon päästä. Ei oo näkynyt laseja, vaikka jo puolitoista kuukautta on kulunut. En voi suositella.

Aivan persiistä.
Näön tarkastus huone oli niin pieni koppi, että mä en pystyny kauas katsomaan laseilla ollenkaan. Ensimmäiset lasit oli ihan kuraa, oksetti ja pyörrytti jos ne laitto päähän. Seuraavat tuntu hyviltä sielä kopissa. Kotona niil ei sitten kauas enää nääkkään..

Minä kävin eilen hakemassa kotisovitukseen yhdet lasit. Edelliset on minulla merkkilasit ja kun tutkin Specsaversin laseja kotona, niin kyllä ero on kuin yöllä ja päivälle. Näkee, että kehykset ovat todellakin halvat mm. materiaali, saranat. Palautan ne huomenna.

olen myös ostanut kahdet yhden hintaan lasit specsaversilta. kehykset maksoivat 175 ja lisäksi toisiin laseihin tuli ohennus (100€ ja kumpiinkin pinnoitus 50€/lasit) hintaa siis tuli 375€. Toiset lasit oli myöhemmin valmiina. Linssit oli todella huonot, niillä näki kaksinkertaisena kaiken!! En ole ikinä törmännyt tällaiseen! sitten niihin piti tilata uudet linssit ja meni taas muutama viikko..
Kehyksetkin oli huonolaatuiset hintaan nähden..sangat vinossa lyhyen(normaalin) käytön jälkeen yms. olen ostanut elämäni aikana specin lisäksi kolmesta eri liikkeestä lasit, enkä enää koskaan osta specsaversiltä.(.Siellä missä kävin oli muuten minua vuoden vanhempi tuttu nuori nainen töissä..olin tuolloin lukiossa..siellä ei ollut edes ammattilaisia paikalla palvelemassa muutenkaan kuin takahuoneessa.)

Niin ja instrusta esim saa monesti edullisemmin varsinkin noi linssipaketit.

Huom! Kai te muistatte, että ketju on franchising-ketju, joten eri liikkeissä voi olla ihan eri palvelu!

Lainaus: Suomessa Specsavers aloitti heinäkuussa 2007, ja ketju on tähän mennessä avannut 91 Specsavers Optikko -liikettä, joista suurin osa on paikallisten yrittäjien omistuksessa

Viimeksi muokattu:
Mä oon muutamat lasit ja aurinkolasit ostanut ko. liikkeestä. Ihan ok ne on olleet ja palvelukin on ollut ihan ok. Ei mitään erityisen hyvää, mutta ei nyt valittamistakaan.
Hinta ei ole mitenkään halpa tai edes edullinen.

Nyt ostin kesällä lasit Nisseniltä ja oon tosi tyytyväinen. Sinne palaan varmasti. Oli edullinen (oikeasti) ja palvelu hyvää. Lasit sain melko nopeasti ja hinnoittelu oli selkeää. :)

Ei mitään eroa kalliimpiin ketjuihin laadussa - ei ainakaan negatiivisessa mielessä. Vaihdoin Instrusta Specsaversiin, koska jouduin pahasti pettymään heidän sössimiseensä. Ensin odotin moniteholaseja (jotka maksoivat kaikkinensa n. 750 €) kuukauden, kunnes menin tiedustelemaan liikkeestä. Lasini olivat "menneet pilalle". Sitten parin viikon päästä sain ne, ja bonuksena valitsemani aurinkolasit. Niistä oli katkaistu kehys molemmilta puolin alhaalta nenän vierestä. Ilmeisesti nekin "olivat menneet pilalle" ja lasit oli poistettu. Huomasin tämän vasta myöhemmin, kun toinen lasi pestessä irtosi.

Niin että aina hinta ei todellakaan ole laadun tae.

Specsavers, Nissen ja Instru ovat kaikki samaa firmaa. Jokaisen tulisi jo Nissenin mainoksista huomata, että se on Specsaversin sisaryhtiö. Viime kesänä oli lehti- ja tv-mainoksia joissa Nissen vertasi hintojaan suoraan Specsaversin hintoihin. Jos ne olisivat eri firmoja, ei tämä olisi ikinä mahdollista. Instru on näiden kahden "isosisko", jossa myydään enempi merrki kehyksiä. Itselläni on lasit Nisseniltä sekä instrusta, molemmat hyviä. Seuraavaksi ajattelin kokeille Specsaversia.

Mulla jo toiset lasit tulossa specsaversiltä ja tyytyväinen oon ollu. Vajaassa parissa viikossa tulee lasit ja hintaa yksitehoille hajataiton korjauksella vain 129€ (josta 100€ kun linssit ohennetaan kerran). Ei paha hinta ollenkaan kun muissa liikkeissä olen maksanut aina yli 300€ laseista, maksimissaan jopa 500€. Lisäksi viime kertaisista laseista kun sanka katkesi (vahingon seurauksena, ei johtunut laadusta:D) niin takuusta sain ilmaiseksi uuden, vaikka hetken kestikin kun kyseistä kehystä ei myydä enää ja korjaus ei riittänyt vaan piti vaihtaa. Vanhojen lasien yhteydessä ostin myös aurinkolasit vahvuuksilla ja koko homma oli alle 200€. Meillä oli niin että tilatessa maksetaan, mutta kyllähän siitä useampi kuitti itselle jää.

Ennen olin tyytyväinen, mutta 2v sitten hankkimani lasit olivat niin kuraa että enää en sinne rahojani kanna. Aiemmat lasini olivat hyvin matalia, joten voi olla että ne oli jotenkin helpompi hioa/laadun puutetta ei huomannut - nykyiset ovat trendin mukaiset isommat lasit, ja selkeän näön alue kattaa linsseistä ehkä 10%. Esimerkiksi lehteä pystyn niillä lukemaan vain kun lehti on naaman edessä. Jos yritän lukea lehteä niin että se on pöydällä, alkavat kirjaimet kahdentua, ts. hajataiton korjaus ei toimi kuin ihan keskellä linssiä.

Kävin lasit saatuani vaihtamassa/korjaamassa niitä useaan kertaan, mutta ei tilanne parantunut. Optikon mielestä on ihan normaalia, ettei laseilla näe kuin keskeltä... Ja siinä korjauksia odotellessa kului sitten se heidän "laatutakuu" aikakin umpeen, eli en voinut enää perua kauppaa. Tämän lisäksi kehykset oli vuoden huolellisen käytön (miinuksia yli 7, joten lasit päässä käytännössä koko ajan pl. nukkuessa pöydällä) ihan naarmuilla ja maalaus lähtenyt monesta kohtaa.

Kolmella työkaverilla on myös specsin lasit, ja vain 1 on heistä tyytyväinen. Kahdella muulla on sama ongelma kuin minulla - tarkan näön alue on tosi pieni, ja enimmäkseen laseilla näkee epäselvästi. En siis suosittelisi, tai ainakin purkakaa kauppa heti jos lasit on huonot, ettei tuo purkuaika ehdi mennä umpeen.

Hain juuri Jumbon Specsiltä monitehot Puman kehyksillä ja aurinkolasit Timberlandin kehyksillä. Molemmissa samat vahvuudet. Molempien lasien linsseissä on kaikki "herkut", aurinkolaseissa lisäksi polarisointi. Tilasin viikko sitten ja tulivat vajaassa viikossa. Optikko (yrittäjä) on todella ammattitaitoinen kaveri. Henkilökunta ystävällistä. Näöntarkastus ja silmänpohjakuvaus meni siihen samaan, enkä ollut edes varannut aikaa, enkä itse asiassa ollut vielä edes uusimassa laseja. Meni vaan niin mutkattomasti palvelu kys. liikkeessä. Maksoin hakiessa, 689 €. Instrussa olisivat olleet hiukan kalliimmat ja heillä ei ollut hyllyssä varsinaisia aurinkolasien kehyksiä, johon olisivat saaneet monitehot polaroituna??? Palvelu Instrussa ihan ok, mutta jotenkin siitä jäi sekava fiilis ja kehysvalikoimasta ei oikein saanut tolkkua. Edelliset lasit ovat Instrusta, mutta nyt vaihtui. Tämä siis myös Jumbossa.

Huonolaatuiset lasit. Uusin silmälasit, aiempien naarmuuntumisen vuoksi, siis identtisellä reseptillä, mutta uusilla Specsaversin laseilla ei vain nähnyt ja piti palata vanhoihin naarmuuntuneisiin, joilla sentään näkee. Ei enää laseja Specsaversilta.

Yhteistyössä