Specsavers kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Näkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo. Kaveri oli ko. firmalta ostetut lasit päässä lasten kanssa saunassa. Eli ei edes kuumassa ja ihmetteli sen jälkeen kun lasit ihan sumeat. Niihin oli sulanut tms. sellaset harmaat läiskät keskelle.

Muita kokemuksia ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Joo. Kaveri oli ko. firmalta ostetut lasit päässä lasten kanssa saunassa. Eli ei edes kuumassa ja ihmetteli sen jälkeen kun lasit ihan sumeat. Niihin oli sulanut tms. sellaset harmaat läiskät keskelle.

Muita kokemuksia ei ole.

Eli ei kovin positiivisia....

Muita?

Asiahan on niin, että sama minkä firman linsseistä on kysymys, ei mikään heijastuksenesto-pinnoitteella oleva linssi kestä kuumuutta, vaan "sulaa" pikkuhiljaa linssin pintaan. Syytä on myös varoa uunista tulevia kuumia höyryjä, saunomista, takan lämmittelyä yms. Pelkkä kovapinnoite kestää kuumuuden, mutta ei heijastuksenesto. Sillä on tosin sitten muita hyviä puolia.

Mulla on positiivisia kokemuksia! Ostin syksyllä kahdet lasit hintaan 300e! Ja molemmissa on kovapinnoite ja heijastuksenestot. 99e oli toiset lasit, sit sai kaupan päälle toiset ilmatteeksi ja ja kun molempiin otti ton heijastuksenesto-paketin niin tuli sit se 300e yhteensä. Eipä oo mun lasit miksikään menny, mutta eipä tulis mieleenkään mennä saunaan niiden kanssa! Se heijastuksenesto ei kestä kuumia höyryjä kovin hyvin, mutta enpä usko, että on vaan specsin laseissa vaan kaikissa pinnoitetuissa! Mut siis ei oo menny mikiskään vaikka uunia aukaistessa on tulul höyryä. Erittäin tyytyväinen olen ollu =)

Siis tossa Logottaren esimerkissä ei liene kyse siitä et Specsit olis huonot vaan että niitä pinnoitteita ei tosiaan kärsis altistaa lämpötilan rajuille vaihteluille.

Mä ostin reilu vuos sitte Specsaversilta lasit ja sain kahdet yhden hinnalla, tosin toisiin en hokannu pyytää ohennettuja linssejä niin ne on aikas pullonpohjarillit :D oon ollu todella tyytyväinen, varsinki ku hintaeroa Instruun tuli palttiarallaa 500? :whistle:

No jos pitää lapsia kylvettää saunassa lasit päässä niin kannattaa jättää se heijastuksenesto ottamatta! Ja tosiaan specsillä on tosi usein tuo osta kahdet, maksat yksistä-tarjous joten sellaset saunassa käytettävät lasti saa ilmaiseksi!

Joo en tiiä ollenkaan miten lasit ylipäänsä käyttäytyy mutta kerroin nyt että tuon firman lasit ja noin kävi. En hetkeäkään epäile etteikö muiden firmojen laseille voisi käydä samalla tavalla vastaavassa tilanteessa.

Enkä mä tiiä onko hänen laseissaa mitään heijastuksenestoja tai mitä lie. Itse en käytä laseja joten en tiedä mitä kaikkea pitää ottaa huomioon jos laseja ostaa...

Alkuperäinen kirjoittaja näin on.:
Heijastuksenestopinnoite näkyy linssien pinnassa jälkiheijasteena, väreinä vihreä tai liila. kato vaikka jotain valoa vasten, niin näet heti. :)

Ne varmaan osaa kattoo siel liikkees onko semmoista noissa vanhoissa? Niin ku jos semmoinen on llut semmoisen haluun, mutta jos ei oo ollu niin en siemmoista tartte ees.

Mulla on kolmet lasit Specsaversilta hommattu. Eikä oo mitään valittamista! Ekat makso 50?, kovapinnoitteella ja kahdet ostin tarjouksella kahdet lasit hintaan 99?.

Jeps, ja ne lasit voi mennä piloille vaikka kuumaa uunia avattaessa, jos ei sitä lämpöä varo. Näin kävi tuttavan Instrusta ostetuille monen sadan euron laseille.

Minulla on nyt ollut reilun vuoden Specsaverin rillit, eikä ole valittamista. Osasivat tehdä minulle sopivat linssit huomioonottaen karsastuksen ja piilokarsastuksen, mitä Instrumentariumin optikko ei jostain syystä osannut kaksien edellisten lasien kanssa (nuo vaivat ovat kuitenkin olleet lapsesta saakka). Sangat ovat heikohkot (titaania, mutta silti voisivat olla vähemmän taipuisat), mutta valikoima oli ihan kiitettävä.

Kuukausi sitten ostin lasit sieltä ja oli eka rillikauppa, josta heti sattui silmään lasit, joista pidän. Muista liikkeistä en ollut löytänyt miellyttäviä. Alkuperäinen hinta oli 139?/2 kpl mutta koska linssejä jouduttin ohentamaan ja pinnoittamaan, hinnaksi tuli loppujen lopuksi 279?/2 kpl. Mutta olivat siltikin paljon halvemmat kuin muissa liikkeissä.

Mikäli tarvitset vahvat lasit (>4) , en suosittele. Suurimmallakin ohennuksella saa selkeästi paksummat samoihin kehyksiin kuin kilpailevan "ei halpatoimittajan " ohennetut linssit. Takuu ei paljon auta, kun korvaavat eivät olisi siitä ohentuneet.

Mulla on Specsaversin lasit ja tyytyväinen olen. Pinnoitteet on ja vaikka mulla on ohuet linssit niin toisiin piti tehdä ohennetut linssit (tuntui itsestä kyllä turhalta), koska linssi on osittain siimalla. Edelliset lasit oli 2,5vuotta käytössä ja ne oli Eyenilta, jonka specsavers osti. Samanlaisia halpoja laseja oli sielläkin ja hyvin toimi nekin.

En kyllä enää ostaa specsaversin silmälaseja. kerran kanssa kävin saunassa.

MUTTA 30v OLLUT SILMÄLASIT, EIKÄ OLE KOSKAAN ENNEN KÄYNYT NÄIN.

Nyt päässä ne toiset specsaversin kahdet yhden hinnalla ostetuista, kun ne sumeet linssin vaihdossa.
Ja tuntuupi näissäkin linsseissä olevan jotain omituista...omituisen nuhruset. Ja näitä en ole edes käyttänyt. Vuoden vanhoja.

Viime syksynä ostin Specsaverilta kahdet lasit yhden hinnalla. Tosi hyvä tarjous, sain aurinkolasit samoilla ominaisuuksilla kuin moniteholinssilasit. Parhaat linssit eivät ole missään halpoja, niitä vääristäjiä saa joka paikasta halvalla. Itse en voi niitä pitää silmieni ominaisuuksien takia. Ohennus, heijastuksenesto ja kovapinta moniteholaseihin maksoi 570 €. Mutta niin ne maksavat. En kadu.

Minultakin menivät linssit pilalle viime kesänä, saunassa olin käynyt muutaman kerran ja ihan muutaman kuukauden ikäiset lasit. Eikä ole koskaan ennen tapahtunut tällaista 20 vuoden aikana.

Sain sitten uudet linsit specsaverilta 125e vaikka oikea hinta on yli 200e. Vähän minua ihmetyttää että pystyvät kuitenkin niin halvalla myymään. Kuin paljon hinnoissa onkaan löysää. Ja laatu?

Eini

en voi muuta kuin ihmetellä, mitä helvettiä te änkäätte niiden lasien kanssa saunaan idiootit!?
alkoi ihan ärsyttämään teidän urputuksenne, joka on täysin omaa syytä, oli teillä ollu lasit aiemmin vaikka 60v.

silmälasien kanssa EI PIDÄ mennä saunaan, varsinkaan erityispinnoitetuilla linsseillä olevat ei kestä...

voi video mitä idiootteja täälläkin liikkuu...

Yhteistyössä